Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Vet du om sådana här liknande handlingar inom trav- galoppvärlden är vanligt förekommande?
Vissa skryter om att vi har en fantastisk hästvälfärd i detta land men hur är det, egentligen med den saken?
Jag tycker även att man får uppfattningen om att tystnaden är mer eller mindre total. Några tränare/ägare tex Almhede (eloge till henne!) har tagit avstånd öppet, varför gör inte fler detta?
Inom travet är detta inget ovanligt
Men mycket sker i det dolda
Höll på med trav några år
Allt handlar om pengar
Några grejer jag sett med egna ögon
Hästar i Örebro travet går utan mat och vatten från dom släpps ut till dess dom kommer in alla åldrar alla årstider
Bara att åka förbi på.vögen ett par ggr under en dag så ser man anmält så många gånger men det fortgår
Hästarna står inne från fredag till måndag och får inte lockat dom står alltså i sin egen skit och piss hela helgen för personal är dyrt ingen mockar mat och vatten får dom men hur många gånger är frågan
Lyder inte häst åker dom på en knytnäve i huvudet
Folk har stora kättingar runt karleder på hästar när dom åker transport om dom inte står still
Inom travet verkar man fortfarande blod för det anses vara bra för hovarna
Dessutom så har travhästar mycket längre hovar än vad som är bra för travfolk tror dom travar bättre då. Det enda som sker är att dom får skador i senor och ligament.
Det matas med så mycket kraftfoder att dom får kors förlamning
Utevistelse är minimal
Dom flesta står på box 23 timmar om dygnet för att inte skada sig
Jag kan skriva ännu mer...