2026-08-11, 22:21
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Isabe**e Kahl*n har det sagts i tråden och "på stan".
247 vänner på Facebook, varav flera travtränare.

En skötare ska alltid göra det bästa för sin häst och se till att hästen mår bra.
Här har vi en Isabelle som först …. Ja hon går in först före den finska arslet till travtränare och slår sin häst med grimskaftet.
Hon bryr sig inte om den här hästen utan väljer att slå den.

Vilken liten råtta hon är ….
Citera
2026-08-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
hur tror du vi har tamdjur de har ju knappast skett frivilligt under de åren vi haft dem. Eller tror du hästar helt plötsligt fått för sig frivilligt att spänna för en sulky och springa runt en stor oval på snabbast möjliga tid. Eller tror du kött djur fått för sig att äta massa för att sedan gå till slakteriet. Nej jag är ingen extremist snarare trött på hyckleriet.

Du gör verkligen skäl för ditt nick "Tomten".
Citera
2026-08-12, 00:28
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Vet du om sådana här liknande handlingar inom trav- galoppvärlden är vanligt förekommande?
Vissa skryter om att vi har en fantastisk hästvälfärd i detta land men hur är det, egentligen med den saken?
Jag tycker även att man får uppfattningen om att tystnaden är mer eller mindre total. Några tränare/ägare tex Almhede (eloge till henne!) har tagit avstånd öppet, varför gör inte fler detta?

Jag har redan besvarat dig på dessa frågor...
Citera
2026-08-12, 08:21
Medlem
Finns det någon uppgift om vilken av stall Denco's hästar som stod på transporten?
Citera
2026-08-12, 08:40
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Finns det någon uppgift om vilken av stall Denco's hästar som stod på transporten?
Dencos T.D
Citera
2026-08-12, 14:18
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
En skötare ska alltid göra det bästa för sin häst och se till att hästen mår bra.
Här har vi en Isabelle som först …. Ja hon går in först före den finska arslet till travtränare och slår sin häst med grimskaftet.

Kollade hennes facebook, där hon faktiskt länkar en del till Maria Törnqvists konto, får nästan känslan att hon jobbat där förut
Citera
2026-08-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Kollade hennes facebook, där hon faktiskt länkar en del till Maria Törnqvists konto, får nästan känslan att hon jobbat där förut

Det stämmer bra. Hon jobbade där innan. Törnqvist gillar att anställa unga tjejer och killar som inte vågar att säga ifrån och ”lära upp dom”. Helt sjukt om hon får behålla sin licens.
Citera
2026-08-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella

Riktigt illa. Vem vill anställa en sådan? Hon sätter knappast hästens välbefinnande i centrum. Ett straff är vad hon skulle behöva. Dessutom bör hon ta sig en funderare och många därtill om atbete med i detta fall hästar är så lämpligt...
Citera
2026-08-12, 19:27
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Säg mig var någonstans har jag skrivit de? De jag menar är att detta är en del av att ha tamdjur jag tror att de förekommer många gånger där människor tar till metoder som är oetisk för att hantera djur. Dock är ju djurplågeri något som avgörs av människor och etik påhittat av människor inte djuren.

Ingenstans har du skrivit det, därför ställde jag just den frågan.

Dina etiska frågor är viktiga att tänka igenom då människan i alla tider har satt sig överst på tronen i näringskedjan. Det är en komplex diskussion som säkert skulle kräva en egen tråd.
Citera
2026-08-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Ingenstans har du skrivit det, därför ställde jag just den frågan.

Dina etiska frågor är viktiga att tänka igenom då människan i alla tider har satt sig överst på tronen i näringskedjan. Det är en komplex diskussion som säkert skulle kräva en egen tråd.

de finns ingen näringskedja de finns ett oförklarligt kaos som vi människor är del av kallas naturen vi föds och vi dör och förökar oss om någon fått för sig att människor skulle stå under eller över har de ju fel vi är utbyttbara på ett eller annat sätt i en ständig utveckling
Citera
2026-08-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag fattar inte hur man kan stå passiv och filma
Jag hade fått fram och dragit på gubbjäveln på samma sätt han slår hästen😡
Det där är vardagsmat inom hästeriet på alla nivåer dock filmas inte alla
Det är filmat från en övervakningskamera.
Citera
2026-08-13, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katta99
Det är filmat från en övervakningskamera.
Aha missade detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in