2026-08-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Spekulerar, sannolikt blev det nog inte mycket av anmälan till Socialtjänsten. De brukar lägga ner det mest.
Att som pappa kunna erbjuda boende i innerstan med 2 egna rum brukar tilltala.

Varför skulle barn välja att bo hos en papöa som betedde dig illa mot dem, då pass att han blev anmäld -- egna rum eller ej?
Citera
2026-08-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Med så mycket våld som hon verkar ha utsatts för så har jag svårt att se att det skulle dömas som dråp.
Ja med tanke på att det inte är bara ett knivhugg utan även annat våld i form av slag. "Tumultet" som han uttrycker, är troligen en ursinnesattack från hans sida! Riktigt läskigt!
Citera
2026-08-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja med tanke på att det inte är bara ett knivhugg utan även annat våld i form av slag. "Tumultet" som han uttrycker, är troligen en ursinnesattack från hans sida! Riktigt läskigt!

Att detta ursinne kommer så sent i livet
Citera
2026-08-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Att detta ursinne kommer så sent i livet
Kanske början på nån slags demens ??
Citera
2026-08-11, 11:49
Medlem
Varför har han stannat kvar på ön efter mordet istället för att sticka direkt? Innan hon hittades alltså.
Citera
2026-08-11, 11:50
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Precis vad jag också tror. En del människor kan ju bli så fruktansvärt rasande att de inte kan behärska sig; gapa och skrika, slänga grejer omkring sig, slå till någon. Fullt normala människor som kan få sådana utbrott, man behöver inga diagnoser för det. Sett det ett flertal gånger. De allra flesta verkar ju dock ha en spärr när det kommer till att ha ihjäl någon.
Citera
2026-08-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Varför har han stannat kvar på ön efter mordet istället för att sticka direkt? Innan hon hittades alltså.
Har du inte läst förhöret ?
Citat:
Paddlade iväg efter mordet: ”Man vill bara fly”

På fråga om vad som händer efter mordet beskriver pojkvännen sin flykt på eftermiddagen och sitt gömställe som han hade tills polisen hittade honom. Innan flykten tog han med sig ”det jag behöver”.

– Det är väl att man bara vill fly. Fly framåt. (...) Jag lämnar platsen. Och... hittar en plats där jag liksom blir kvar på. Jag tar en kajak som de har. Paddlar i väg ut till en av öarna. Jag hittar en plats och väljer att bli där. Och så kommer chocken över det jag har gjort. Alltså, kommer att det hemska liksom.

Vad gör du på ön?

– Jag simmar över till en båt. Där i båten blir jag. Går in i en liten, liten båt. Blöt, frusen. Och där... jag liksom ville vara.
Citera
2026-08-11, 11:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det tillstår han ju faktiskt att han gör, förvånande nog. Bara att "det är för svårt att prata om". Konstigt sätt att uttrycka sig, det är ju inget försvar.
Han tänker ut vilken story som blir den bästa för honom.
Citera
2026-08-11, 11:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Kan föreställa mig att det handlar om förvirring, kaos i huvudet, kortslutning. Tror ju inte att mordet var planerat, då blir nog efterspelet irrationellt
Citera
2026-08-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Jag tror det kan röra sig om en sommarvikarie hos Nacka tingsrätt som inte haft koll på sekretessregler.

I så fall kommer uppgiften från häktningspromemorian. Något annat förhör lär domstolen inte ha i detta skede. Kommer uppgiften från domstolen är den alltså inte ny utan fanns redan i fredags.
Citera
2026-08-11, 11:55
Medlem
Ändå märkligt att en nästan 60 åring man dödar sin flickvän, det borde funnits massor av tecken från flera tidigare relationer, inte bara exets psykiska misshandel. Det är ytterst ovanligt att en misshandlare tillgriper fysiskt våld så sent i livet.
Citera
2026-08-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IpsoJure
I så fall kommer uppgiften från häktningspromemorian. Något annat förhör lär domstolen inte ha i detta skede. Kommer uppgiften från domstolen är den alltså inte ny utan fanns redan i fredags.

Häktningspromemorian var i sin helhet sekretessbelagd i går när jag kollade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in