2026-08-11, 08:38
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Bara leta upp en och para sig för att påbörja omvandlingen.

För sent för min del, och du missar en grej: de parar sig nog inte med utbölingar. Eller?
Citera
2026-08-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
För sent för min del, och du missar en grej: de parar sig nog inte med utbölingar. Eller?

Tror mig ha sett några få blandpar men du kan ha rätt det är nog ganska sällsynt.

Det är även lite svårt att avgöra om det specifikt är ett halv-same barn eller om det är en halv-finne. De kan vara rätt lika ibland. Och frågar man pekas man väl troligtvis ut som värre än Hitler för i Sverige ska alla vara så oerhört skitnödiga med sånt här. I många andra kulturer är det problemfritt att fråga om sådant.
Citera
2026-08-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Jo det innebär i praktiken samma sak.

Till att börja med felciterar du manipulativt. Det står "aktivt skall försöka få".

Massor av de med utvisningsbeslut stannar ändå illegalt, det behövs höga mutor som återvändandebidrag som många ändå inte vill ha.

Kvar finns bara att kasta ut om folkets vilja ska följas demokratiskt, vilket bara är mer klarspråk.

Att Expressen inte använde klarspråk i frågan hindrade inte att de på löpsedeln för en gångs skull använde klarspråk: "KÖR UT DEM!"

Men det som säger allra mest, det är att enda invändningen du har till ett så extremt övergrepp som begåtts på folkets vilja och sveriges demokrati, det är ett bedrägligt försök att släta över ett ordval/formulering. Det i sig säger allt.
Övergrepp? Om landet skulle styras efter opinionsundersökningar, vore formulering mycket viktigt. Även aktivt försöka är inte samma som kasta ut, kan tolkas som en viss frivillighet. De med utvisningsbeslut får väl inga återvändande bidrag.
Citera
2026-08-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Jaha okej, ska du nu också sluta kalla dig för "kvinna" ?

Bli inte arg på mig för att du skjuter dig själv i foten
Sluta flumma så mycket och vara bara rak på saken. Annars kommer jag sluta läsa dina inlägg.
Ja, inte bra att ha ett kvinnligt användarnamn, har jag märkt. Då får man kommentarer om det. Inte många här som har ett namn alls.
Citera
2026-08-11, 09:33
Medlem
Kleiners avatar
Exakt! Och du tror att du har en valmöjlighet i att underkasta dig Guds vilja? Så naivt tänkt.

Tror du också att man ha en valmöjlighet i att vara rasist? För om man är rasist av kunskap då hade man inte varit rasist. Rasism är galenskap.

Hade det? Man ska vara försiktigt vad man önskar sig. Vem vet, du kanske hade saknat mig?

Citat:
Ja, du får jättegärna sluta läsa mina inlägg. Det hade varit skönt.

Nej, jag kommer inte sluta kalla mig för kvinna eftersom kvinna inte är en åsikt utan i allra högsta grad något man är - precis som människa.

Hejdå!
Citera
2026-08-11, 10:24
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Exakt! Och du tror att du har en valmöjlighet i att underkasta dig Guds vilja? Så naivt tänkt.

Tror du också att man ha en valmöjlighet i att vara rasist? För om man är rasist av kunskap då hade man inte varit rasist. Rasism är galenskap.

Hade det? Man ska vara försiktigt vad man önskar sig. Vem vet, du kanske hade saknat mig?

Så nu predikar du om Gud för mig och vill att jag ska "erkänna" att jag underkastar mig Guds vilja 😁 i en tråd som handlar om regeringens syn på rasism!!!!!!!!!!!! VARFÖR BRYR DU DIG OM HUR JAG SER PÅ MIN RELATION TILL GUD, OCH VARFÖR ÄNDA IN I HELVETE TAR DU UPP DET HÄR?????? Du måste ju för fan vara galen.

Jag bestämmer själv om jag vill kalla mig muslim eller inte, och att du beter dig som en äcklig jävla extremist och börja predika om Islam är ditt eget problem. Usch för extremister.

Jag skriver att jag är troende, att jag gillar koranen osv.... du skriver att du håller med mig till 100% gällande min syn på extremism och islam, och sedan börjar du gagga på det här sättet och skriva mig på näsan. Fy fan vilket äckligt beteende.

Jag kommer aldrig mer svara på ett enda inlägg från dig. Och slutligen vill jag informera dig om att det enligt koranen är haram att hålla på och lägga sig i andra människors tro på det här sättet som du gör. Det tillhör även vanligt hyfs. Du berättar ICKE för mig hur jag ska utöva min personliga tro, fattar du? Hejdå!
Citera
2026-08-11, 10:40
Medlem
Kleiners avatar
Varför så arg? Jag tvingar dig inte till något. Du kan inte förvänta att alla ska vara enig om dina galna påstående. Det är du som nämnde Islam, inte jag.

Jag är ledsen, men nu framstår du som galen och extrem. Jag trodde du var mer original än så.

Så barnsligt beteende "Jag kommer aldrig mer svara på ett enda inlägg från dig".

Stick härifrån!

Citat:
Så nu predikar du om Gud för mig och vill att jag ska "erkänna" att jag underkastar mig Guds vilja 😁 i en tråd som handlar om regeringens syn på rasism!!!!!!!!!!!! VARFÖR BRYR DU DIG OM HUR JAG SER PÅ MIN RELATION TILL GUD, OCH VARFÖR ÄNDA IN I HELVETE TAR DU UPP DET HÄR?????? Du måste ju för fan vara galen.

Jag bestämmer själv om jag vill kalla mig muslim eller inte, och att du beter dig som en äcklig jävla extremist och börja predika om Islam är ditt eget problem. Usch för extremister.

Jag skriver att jag är troende, att jag gillar koranen osv.... du skriver att du håller med mig till 100% gällande min syn på extremism och islam, och sedan börjar du gagga på det här sättet och skriva mig på näsan. Fy fan vilket äckligt beteende.

Jag kommer aldrig mer svara på ett enda inlägg från dig. Och slutligen vill jag informera dig om att det enligt koranen är haram att hålla på och lägga sig i andra människors tro på det här sättet som du gör. Det tillhör även vanligt hyfs. Du berättar ICKE för mig hur jag ska utöva min personliga tro, fattar du? Hejdå!
Senast redigerad av Kleiner 2026-08-11 kl. 10:45.
Citera
2026-08-11, 10:53
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Varför så arg? Jag tvingar dig inte till något. Du kan inte förvänta att alla ska vara enig om dina galna påstående. Det är du som nämnde Islam, inte jag.

Jag är ledsen, men nu framstår du som galen och extrem. Jag trodde du var mer original än så.

Så barnsligt beteende "Jag kommer aldrig mer svara på ett enda inlägg från dig".

Stick härifrån!

Jag är arg för att du försöker "tvinga mig" att kalla mig muslim (!!!) - vilket i sig är helt sjukt - och sedan när jag vägrar sitter du och hånflabbar åt mig och kallar mig naiv. Totalt respektlöst.

Jag är helt enkelt inte intresserad av att prata med folk som beter sig som idioter. Så där fick du svar på din fråga ha det gott!

PS. Och anledningen till att jag inte kommer svara på fler inlägg från dig är inte för att jag är barnslig och "arg", utan för att bespara oss båda - och alla andra på Flashback - diskussioner av det här slaget i framtiden. DS.
Senast redigerad av Berit85 2026-08-11 kl. 10:55.
Citera
2026-08-11, 10:57
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Dom flesta svenskar är ”rasister” då alla som har råd undviker invandrartäta bostadsområden som pesten.
Citera
2026-08-11, 11:08
Medlem
Citat:
"Sverige ska vara ett land fritt från rasism och hatbrott." deklareras stolt på regeringens hemsida:

https://www.regeringen.se/regeringens-politik/ett-land-fritt-fran-rasism-och-hatbrott/

Vidare:

Men att vara rasist ingår väl rimligen i min lagstadgade yttrande- och åsiktsfrihet? Det finns många folkgrupper jag inte gillar, t ex somalier och judar. Men nu har regeringen alltså bestämt att jag inte får tycka så längre..?

(Rätta mig gärna om jag har fel.)

Kort sagt: jag kan inte minnas att vi haft någon folkomröstning i den här frågan, och även om vi hade haft det:

Sedan när får regeringen bestämma vad svenskar ska tycka och tänka? Sådan detaljstyrning hör väl inte hemma i en demokrati?

Vad säger ni andra här på Flashback? Är ni OK med att staten bestämmer vilka åsikter ni som medborgare får ha och inte?

Edit: OBS! Jag talar givetvis inte om hatbrott och hets mot folkgrupp, vilka är allvarliga lagbrott. Jag talar om din och min rätt att vara rasister, dvs att känna avsky och äckel inför vissa folkgrupper; eller inför vissa individer pga att de tillhör en viss grupp. Man kanske tycker att Özz Nujen är för hårig osv - det tycker han även själv enligt egen utsago; det är därför han väljer att vara singel.
Jag gillar judar men hatar wt svenskar
Citera
2026-08-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kan inte minnas att vi haft en folkomröstning om huruvida vi ska ha allemansrätt heller. Är det också ett problem?
Ja det är ett stort problem, hatar idioter som tror de kan sitta på min strand eller fiska från min brygga utan konsekvenser
Citera
2026-08-11, 11:11
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jag gillar judar men hatar wt svenskar

Så trevligt. Och jag anser att du borde kunna säga det rakt ut - även om "WT svenskar" inte är en folkgrupp per se, men oavsett vad du gillar och inte gillar så tycker jag du bör kunna uttrycka det öppet och fritt om det, utan att behöva oroa dig för att förlora jobbet t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in