Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Jag har inga problem med Nooshi, hon verkar härlig och har hjärtat på rätt ställe - precis som jag.
Vilka "andra" pratar du om? Vi kommer till världen på samma sätt och lever i ett samhälle. Jag är inte lika fokuserad på att dela upp jordens resurser i mitt och ditt, som du tydligen är.
Jag tror på principen om Skatt efter bärkraft och välfärd efter behov, eftersom den förebygger precis alla samhällsproblem och orättvisor. Den innebär att ingen betalar för mycket - eller för lite - skatt, utan alltid precis lagom.
För att styra ett land behöver man hjärna inte hjärta
Mina förfäder har byggt detta land till vad det är i dag, den generationen som föddes slutet 1870-1920 byggde Sverige, alla efter är de som dragit fördel av deras skapelse. Har mängder med historier från mina släktingar.
De det har bidragit till har gjort att juggar kunnat komma hit och levt på mina förfäders slit. Jag anser mig ha bättre rätt till vad de byggt än en jugge som inte bidragit med någonting alls, inget luft niente nada noll.
Men du vill ändå att det de som skapat något ska fördelas till de som skapat noll och aldrig bidragit med svett och blod.
När jag ser att mina pengar går till trams o annat i dagens samhälle så förstår du nog att jag vill inte vara delaktig i alla tramsigheter som S håller på med.
Skatt efter bärkraft återigen kommunist Al´a Marx. Mona muslim fick problem när hon uttryckte liknande åsikter