2026-08-10, 19:28
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jag tror du läser in saker som inte finns där i det skedda. Tantra är en livsstil, och det är något man bör berätta för sin partner, att man är inne på.
Det är lite det vi alla gör i tråden. Annars hade den varit tämligen död.

Terje sa visserligen att tantra inte är något man ska prata om, men han gjorde det ändå, och gick direkt in på KÖNSORGANEN! Detta trots tidiga protester från Maria. Att Terje hoppades att smekningarna han talade om skulle leda dit var tydligt.

Han har uppenbarligen barndomstrauman vad gäller modern som grät när hon inte fick som hon ville, och beter sig fortfarande som ett trotsigt barn. Vem F höjer rösten och säger: DU ÄR INTE MIN MAMMA! i hans ålder!?

Nä, den mannen har problem som måste lösas innan han ens börjar fundera på tantra och relationer.
Citera
2026-08-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0

Terje sa visserligen att tantra inte är något man ska prata om, men han gjorde det ändå, och gick direkt in på KÖNSORGANEN! Detta trots tidiga protester från Maria. Att Terje hoppades att smekningarna han talade om skulle leda dit var tydligt.

Han har uppenbarligen barndomstrauman vad gäller modern som grät när hon inte fick som hon ville, och beter sig fortfarande som ett trotsigt barn. Vem F höjer rösten och säger: DU ÄR INTE MIN MAMMA! i hans ålder!?

Nä, den mannen har problem som måste lösas innan han ens börjar fundera på tantra och relationer.

Hon pryd pch gammaldags, han frigjord och inriktad på sex. Nej det blev en flopp.
Citera
2026-08-10, 20:26
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Precis, de läser in "snusk" för att han råkade nämna order "könsorgan". Det är ju så pinsamt låg nivå.

Råkade nämna? Nästan sugen på att gå in på play nu och räkna gångerna hade sade ordet. Med större och större bokstäver.
Nog var den mannen inriktad på sex. Hade sade väl i en synk att han var en "bra älskare" också.
Och tantra finns väl i tusen varianter, med eller utan sex.
Och nej sex är inte snusk, men det är en rätt som serveras i andra sammanhang än det han presenterade där och då. Oavsett om det bara ska diskuteras eller ageras ut.

Men som någon så kokt skrev- utfallet mellan dem talar ju sitt eget språk.
Det var inte som en blixt från en klar himmel direkt....
Och han blev varnad, men fortsatte att prata...han ville ju inte bli tystad....
Citera
2026-08-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Råkade nämna? Nästan sugen på att gå in på play nu och räkna gångerna hade sade ordet. Med större och större bokstäver.
Nog var den mannen inriktad på sex. Hade sade väl i en synk att han var en "bra älskare" också.
Och tantra finns väl i tusen varianter, med eller utan sex.
Och nej sex är inte snusk, men det är en rätt som serveras i andra sammanhang än det han presenterade där och då. Oavsett om det bara ska diskuteras eller ageras ut.

Men som någon så kokt skrev- utfallet mellan dem talar ju sitt eget språk.
Det var inte som en blixt från en klar himmel direkt....
Och han blev varnad, men fortsatte att prata...han ville ju inte bli tystad....
Vad svamlar du om? De kom ju båda på att de inte hade ngn match. De testade varandra och var alltför olika. Vadå "varnad" . Han står väl för vad han tycker.. Hon med. Som vuxna människor. Ju mer jag tänker på era reaktioner och hur många kvinnor det är som säger: sånt får man inte prata om!( Vadå får inte?) Says who?
Sluta med era fjantiga sexualneuroser.
Vem bestämmer vad man får prata om och hur sjuk är man inte om man kan kontrollera en människa fullt ut. ? Personligen kan jag tycka att det är befriande om frågan komner upp tidigt. Oxh jag står för att Maria ville ha en nallebjörn hin kunde kontrollera, som skulle bekräfta henne först och främst. Inte en partner med behov och önskemål. .
Och det är inte helt ovanligt. Såhär funkar kvinnor. När de sätter gränser och uttrycker behov är det jättevackert. Men män är bara krävande, fel, dumma etc.

Jag tror ickså att de flesta kvinnor som gillar en man vill att den mannen ska åttå dem sexuellt.
Citera
2026-08-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0

Ja, vi kommer nog ingen vart. Jag har förklarat arton gånger att hanninte gick in på ordet "könsorganen', av ngt annat skäl än att beskriva hur han ser på sex, dvs som en mer andlig upplevelse och inte som en fysisk akt . För honom säkert viktigt att uttrycka med någon han fäst sig vid.
Det är du som fastnar (och fixerar dig vid) ordet "könsorgan". Och påstår saker såsom: Han gick direkt på könsorganen.
Svar: Nej, bara i din fantasi..

Kvinnor är tyvärr både utvecklingsstörda och sexualneurotiska.

En dag ska jag göra en tråd här på Flashback om kvinnors extrema sexualneuroser och kontrollbehov.
Citera
2026-08-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
DU skrev det. De hade inte lärt känna varandra. De var väl där en vecka med massa aktiviteter. Knappt pratat med varandra. En kamera i ansiktet som filmar allt och visar på tv. Det är verkligen inte rätt tillfälle att dra upp det måste du väl fatta.

Sedan tycker jag att hon är urtrist men det ändrar inte saken.
Vad skrev jag och vad är det nu du medvetet missförstår?
Citera
2026-08-10, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Det här att Lilly inte kan ha sex efter operationen.var nått nytt! Det är ju inte så ovanligt att kvinnor gör det ingreppet,antingen pga cancer eller för att förebygga cancer. Mia Parnevik t ex har ju gjort det,men jag har aldrig hört att kvinnan kan bli extremt trång,som det lät på Lilly?
Inte jag heller, har ändå jobbat med gynonkologiska patienter. Tror det är extremt ovanligt, rent medicinskt.
Det har ev antytts i tråden tidigare (Florence?) men jag har nog inte förstått riktigt.
Kanske en psykologisk (”funktionell”) orsak bakom.
Tillägg: s k vaginal atrofi (krympt vagina, eller hur man ska uttrycka det) KAN bero på minskad hormontillförsel, t ex efter en operation, och kvinnan har avstått från hormonbehandling?
Senast redigerad av rosalenin 2026-08-10 kl. 22:05.
Citera
2026-08-10, 21:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Nu är de igång på Istagram och skämtar om programmet. Danielnorbergs.
Citera
2026-08-10, 22:04
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Inte jag heller, har ändå jobbat med gynonkologiska patienter. Tror det är extremt ovanligt, rent medicinskt.
Det har ev antytts i tråden tidigare (Florence?) men jag har nog inte förstått riktigt.
Kanske en psykologisk (”funktionell”) orsak bakom.

Läste på lite då. Vågar stå för ett par saker: olika operationsmetoder kan ge olika mycket ärrvävnad men botten på slidan sys på samma sätt oavsett buksnitt eller titthålsop. Idag görs mindre ingrepp men här handlade det nog mest om eftervård. Det var därför jag hamnade i östrogenspåret för oavsett vad som tas bort reduceras, eller upphör östrogenet i hela underlivet. Efter op behövs östrogentillskott - och tydligen träning, försiktig forcering för att inte... ja ni vet. Inte samlag alltså, det skulle man istället avstå initialt.
Citera
2026-08-10, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Läste på lite då. Vågar stå för ett par saker: olika operationsmetoder kan ge olika mycket ärrvävnad men botten på slidan sys på samma sätt oavsett buksnitt eller titthålsop. Idag görs mindre ingrepp men här handlade det nog mest om eftervård. Det var därför jag hamnade i östrogenspåret för oavsett vad som tas bort reduceras, eller upphör östrogenet i hela underlivet. Efter op behövs östrogentillskott - och tydligen träning, försiktig forcering för att inte... ja ni vet.
Kom fram till något i den stilen (när jag torkade disken…dessa kvinnobestyr ) skrev ett tillägg i min post. Men har aldrig stött på det IRL - undanber mig de spydiga kommentarer, som ligger i korten…
Senast redigerad av rosalenin 2026-08-10 kl. 22:16.
Citera
2026-08-10, 22:28
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Kom fram till något i den stilen...

Har inte heller stött på det men det har nog hänt många kvinnor tidigare. Men jag tror då främst pga obefintlig eftervård framför ärrvävnad, men det är spekulation. Så, ta östrogen lokalt och spydigheter som en dam
Citera
2026-08-10, 22:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Angående Terje och Maria såg jag det som att hon säkert redan när han frågade henne sa att det inte blir nåt sex, eftersom hon förstås vet precis hur på och kåt han är. När hon blev trött ville hon lägga sig nära, ha en mindre kudde för att komma närmare honom - och direkt börjar han prata penis. Istället för beröring och hålla käft, som hade funkat. Det var bara så jag såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in