2026-08-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det är precis tvärt om.

Svenskar är ett av världens minst inavlade folk.

Det är negrer och araber från MENA som är mest inavlade och kommer hit med sina kusinäktenskap, barnäktenskap, tvångsäktenskap, hederskultur och låg IQ, låg utbildning och bidragsberoende.

Ta en titt på kartan:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/inbreeding-by-country.

Rasism och hålla borta negrer och araber från sverige är det övetlägset effektivaste sättet att motverka inavel.

Tvärt om? Vet du något som helst om genetik?

Det stämmer säkert, men vi är inte direkt världens mest framgångsrika folk.
När jag pratar om en genetisk supermänniska så menar jag inte något som appellerar till dina blonda Emil i Lönneberga drömmar, utom om något helt annat.
Citera
2026-08-10, 19:48
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolog
Du implicerar det när du nämner "folkomröstning" i samband med att politikerna fattat ett beslut.

Vad finns det att respektera menar du? Att du ska kunna yttra rasism? Hur är det ens produktivt och vad skulle det ens vara för mening?

Jag ser en trend och det är folk som vill ha friheter som de inte har någon nytta av! Humbug! Skäms!

Ja, det kallas åsiktsfrihet. Och yttrandefrihet: den är stadgad i grundlagen och oerhört viktig om vi ska ha ett öppet och demokratiskt samhälle.

Vill du ha åsiktsförtryck? Res till Nordkorea. Här i Sverige får vi tycka vad vi vill, lille vän... Välkommen! 💙💛💙💛💙💛💙
Citera
2026-08-10, 20:02
Medlem
Apologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Ja, det kallas åsiktsfrihet. Och yttrandefrihet: den är stadgad i grundlagen och oerhört viktig om vi ska ha ett öppet och demokratiskt samhälle.

Vill du ha åsiktsförtryck? Res till Nordkorea. Här i Sverige får vi tycka vad vi vill, lille vän... Välkommen! 💙💛💙💛💙💛💙
Tur att de åsikterna bara är tom luft då.

Våra politiker verkar ju kunna fatta beslut på det sättet jag vill så varför ska jag resa dit för?
Det är du som gråter "folkomröstning" för att du inte har mandat i frågor som är över din lönegrad.

Du borde visa tacksamhet för att vi har så bra politiker som vi har.
Citera
2026-08-10, 20:03
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Tvärt om? Vet du något som helst om genetik?

Det stämmer säkert, men vi är inte direkt världens mest framgångsrika folk.
När jag pratar om en genetisk supermänniska så menar jag inte något som appellerar till dina blonda Emil i Lönneberga drömmar, utom om något helt annat.

Något många vita rassar tycks ha missat: vi vita människor är inte särskilt överlägsnaa Däremot är det jävligt snyggt med en ljus hudton, men det är ju lätt ordnat: bara att para sig med nån som inte är kolsvart, så är man i princip hemma
Citera
2026-08-10, 20:06
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolog
Tur att de åsikterna bara är tom luft då.

Våra politiker verkar ju kunna fatta beslut på det sättet jag vill så varför ska jag resa dit för?
Det är du som gråter "folkomröstning" för att du inte har mandat i frågor som är över din lönegrad.

Du borde visa tacksamhet för att vi har så bra politiker som vi har.

Jag har aldrig gråtit "folkomröstning". Jag gråter över den svenska åsiktsfriheten, som är under hot just nu pga politisk korrekthet.

Förstår att du trivs i Sverige, hyckleriets högborg... men faktum är att vi har en grundlagsskyddad åsikts- och yttrandefrihet, och det är ju tur för dig.

För vad ska du göra den dagen då politikerna inte längre har åsikter som går i linje med dina egna? Då gäller det att vi har grundlagar som skyddar även dina patetiska åsikter, eller hur, så att du kan stå upp emot "rasisterna"?
Citera
2026-08-10, 20:11
Medlem
Citat:
Något många vita rassar tycks ha missat: vi vita människor är inte särskilt överlägsnaa Däremot är det jävligt snyggt med en ljus hudton, men det är ju lätt ordnat: bara att para sig med nån som inte är kolsvart, så är man i princip hemma

Är man trångsynt så är man. Vi får väl se vart ”klimatkrisen” för oss i behov av melaninnivåer 😜
Citera
2026-08-10, 20:14
Medlem
Apologs avatar
Citat:
Jag har aldrig gråtit "folkomröstning". Jag gråter över den svenska åsiktsfriheten, som är under hot just nu pga politisk korrekthet.
Vilken politisk korrekthet? Vilket hot? Du är ju okorrekt i precis allt men ändå öppnar du munnen igen och igen!

Citat:
Förstår att du trivs i Sverige, hyckleriets högborg... men faktum är att vi har en grundlagsskyddad åsikts- och yttrandefrihet, och det är ju tur för dig.
Precis, var tacksam, det finns betydligt värre platser i världen.
Tänk om fler tänkte "hur kan jag istället främja social harmoni" istället för att infantilt klaga "jag får inte säga baaaajs buhuhuh!"

Gör det bara en dag. Tänk på att bara säga saker som skulle göra samhället kring dig bättre. Bara en dag Berit85 jag tror på dig.
Citat:
För vad ska du göra den dagen då politikerna inte längre har åsikter som går i linje med dina egna? Då gäller det att vi har grundlagar som skyddar även dina patetiska åsikter, eller hur, så att du kan stå upp emot "rasisterna"?
Men det är ju inte så. Kom inte med "om". Vid herr Jansons gula bär "om, om, om"
Om "om" inte vore i vägen, så skjuter gumman sin gubbe med kvastskaftet. - som min kära lilla farmor brukade säga.
Citera
2026-08-10, 20:17
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Är man trångsynt så är man. Vi får väl se vart ”klimatkrisen” för oss i behov av melaninnivåer 😜

Ja, det blir intressant!

Nu är ju hela Europa på väg att koka över - och även Afrika börjar få det hett om öronen har jag hört - så vi lär ju inte få mindre melanin i oss i alla fall... 😅

PS. Jag förstår att du är klimatkrisförnekare, och jag känner med dig, men den diskussionen kan vi inte ta här och de flesta är numera medvetna om att värmeböljorna börjar bli ett problem. Sedan tror jag absolut att en ny istid kan vara nära förestående - men det är ju fortfarande en klimatkris, och värmeböljorna lär fortsätta ett tag till och om trenden håller i sig blir de värre.
Citera
2026-08-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ja, det blir intressant!

Nu är ju hela Europa på väg att koka över - och även Afrika börjar få det hett om öronen har jag hört - så vi lär ju inte få mindre melanin i oss i alla fall... 😅

PS. Jag förstår att du är klimatkrisförnekare, och jag känner med dig, men den diskussionen kan vi inte ta här och de flesta är numera medvetna om att värmeböljorna börjar bli ett problem. Sedan tror jag absolut att en ny istid kan vara nära förestående - men det är ju fortfarande en klimatkris, och värmeböljorna lär fortsätta ett tag till och om trenden håller i sig blir de värre.

Ånejdå jag förnekar ingenting. Men precis som Lomborgh så ifrågasätter åtgärderna.
Citera
2026-08-10, 20:23
Medlem
Kleiners avatar
Citat:
Svår fråga faktiskt. Jag har ju inte träffat dem alla. Men kategoriskt sett: ja. Det är inte folk jag vill umgås med.

Men ändå... jag har inga tvivel om att jag hade kunnat träffa en somalier eller en jude dom jag hade älskat att umgåtts med!!! Dvs tyckt att människan - individen - var helt fantastisk, smart, kreativ etc.

Det är dock inte så rasism funkar. Rasism handlar om att döma folk i grupp (utifrån hur den gruppen ser ut eller beter sig) inte som individer.

Jag kallar mig själv en människa. Jag tror inte att man kan vara en åsikt, eller en tro: man kan bara ha den. Det är ju inget jobb, så varför ska man ha en titel? Och jag tror på flera religioner, vilket många idag gör.

Underkastelse: så fint. Att underkasta sig Guds vilja tycker jag låter helt OK. OBS! Guds vilja menar jag då - inte religiösa ledares vilja.

Men nu är vi offtopic.

Jag trodde att rasism betyd att man tycker att ens ras är bättre än alla andras?

Ja, vi är offtopic kanske, men jag måste bara påpeka; att vara muslim är inte en titel, det är en livsstil.
Underkastelse är inte en titel.
Citera
2026-08-10, 20:28
Medlem
Man har inte folkomröstningar om allt. Ganska sällan.
Citera
2026-08-10, 20:31
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Jag trodde att rasism betyd att man tycker att ens ras är bättre än alla andras?

Ja, vi är offtopic kanske, men jag måste bara påpeka; att vara muslim är inte en titel, det är en livsstil.
Underkastelse är inte en titel.

Jo muslim är en beteckning, dvs en slags titel: den betecknar något man ÄR.

Jag ÄR inte min tro, eller min relation med Gud. Jag är inte heller mina politiska åsikter.

Ja, rasism brukar betyda att man tycker att vissa människotyper är bättre än andra - vilket jag definitivt tycker. Några raser har vi inte bland människor, vi är alla samma ras (homo sapiens). Men varför skulle man vara tvungen att välja just sin egen typ som överlägsen? Man får väl tro vad man vill?

Det är ju som att säga att man "måste" bli muslim bara för att man är född i Irak. Man väljer ju sin tro, precis som man väljer sina åsikter.

Det finns en massa olika människotyper, och alla är bra på olika saker. Förutom judarna, de är inte bra på nånting vad jag vet. Eller jo, de kan göra bra fimer - de har en talang för storytelling - men som folk är de helt överflödiga. Jag skulle tro att den åsikten räknas som rasistisk, vad tror du?
Senast redigerad av Berit85 2026-08-10 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in