Citat:
Ursprungligen postat av
Kleiner
Jag trodde att rasism betyd att man tycker att ens ras är bättre än alla andras?
Ja, vi är offtopic kanske, men jag måste bara påpeka; att vara muslim är inte en titel, det är en livsstil.
Underkastelse är inte en titel.
Jo muslim är en beteckning, dvs en slags titel: den betecknar något man ÄR.
Jag ÄR inte min tro, eller min relation med Gud. Jag är inte heller mina politiska åsikter.
Ja, rasism brukar betyda att man tycker att vissa människotyper är bättre än andra - vilket jag definitivt tycker. Några raser har vi inte bland människor, vi är alla samma ras (homo sapiens). Men varför skulle man vara tvungen att välja just sin egen typ som överlägsen? Man får väl tro vad man vill?
Det är ju som att säga att man "måste" bli muslim bara för att man är född i Irak. Man väljer ju sin tro, precis som man väljer sina åsikter.
Det finns en massa olika människotyper, och alla är bra på olika saker. Förutom judarna, de är inte bra på nånting vad jag vet. Eller jo, de kan göra bra fimer - de har en talang för
storytelling - men som folk är de helt överflödiga. Jag skulle tro att den åsikten räknas som rasistisk, vad tror du?