Vad gäller vänlistan på fejjan har den varit dold hela tiden, ända sen hans namn först nämndes i tråden och innan han var gripen. Många gör så- att bara vänner och vänners vänner kan se foton och poster mm.
Aha, dold vän-lista hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
En i tråden har beskrivit fler foton och vänner på hans fejja men som jag inte ser. Troligen delar de flera gemensamma vänner.
Kanske därför jag fått för mig att vän-listan någon gång var offentlig.
Men då förstår jag hur det kan ha varit.
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Intressant anekdot du lyfter att TN gått ur båda förhållanden med större bostäder (och därmed vinst!) Spär på min bild av honom som en som vill komma upp sig och gärna skor sig på andra.
Men hur var det med hans 3 barn- de var ju minderåriga vid skilsmässan 2014- flyttade de med honom då eller? Tror mig läst att exet hade dem boende hos sig. Och att pojkarna nu vid vuxen/vuxnare ålder valt att kvarta hos pappa i innerstan. Men man får ju inte plats med 3 tonårssöner i en 2:a precis.
Ja, det kan bli trångt med tre tonåringar i en 2a.
Det X försökte få igenom i bodelningstvisten var ett byte till varsin 3a.
Vid tidpunkten 2021 ska en av sönerna ha bott ca 5 dagar per vecka varannan vecka (enligt partsinlaga i bodelningstvisten). De övriga två ska enligt samma partsinlaga ha besökt TN mer på helger.
Känns för övrigt problematiskt att skriva för mycket om andra närstående - och tidpunkten 2021, men försöker ändå nu besvara - om det finns oklarheter. Men lägger i en spoiler.
Är enig med dig om att orsaken främst ska sökas hos honom. De här kontakterna mellan X och famlj ska dock ha skett under våren 2021 men det finns inga bevis för dem mer än hans berättelse. Det finns dock bevis för att hon tillkallat polis vid ett tillfälle och att hon inte vågat bo i lägenheten under tiden han är där.
Har dock svårt att tro att det finns en direkt koppling mellan bostadsdramatiken och mordet på ÅÅ, förutom den gemensamma nämnaren som trots allt är TN. Om uppgiften om att TN, ÅÅ och JEB nyligen setts tillsammans på ön tror jag det ligger mer sannolikhet i någon form av uppblossad svartsjuka kring det än att X just de dagarna de befann sig på ön hörde av sig till ÅÅ för att hämnas.
Ja, det är nog mer sannolikt. Hans förhållanden blir kortare och kortare. Ev drogmissbruk undrar man över. Vi får kanske se i FUP eller dom.
Jag frågade AI:
"Varför uppgiften är falskDokumentförfalskning: Om du har sett en bild på en "häktningsframställan" med hans namn och personnummer rör det sig om ett manipulerat dokument. Det är tekniskt enkelt att klippa in ett namn och personnummer på en bild av en riktig blankett från tingsrätten för att sprida förtal.Sekretess och offentlighet: Den faktiska häktningsframställan för mordet i Värmdö skärgård gäller en helt annan person i 50-årsåldern. Handlingarna kan begäras ut direkt från Nacka tingsrätt av vem som helst, vilket snabbt bevisar att T**mas N*rdins namn inte står där.T**mas N*rdin är oskyldig: Han är kvar i sin roll som chefstekniker på Magasin III och har inget med kriminalfall att göra."
Sedan står det förstås längst ner att AI kan ha fel. AI tog även upp Flashback och påstod att Flashback har fel.
Jag litar mer på FB i detta fall.
Jag frågade AI:
"Varför uppgiften är falskDokumentförfalskning: Om du har sett en bild på en "häktningsframställan" med hans namn och personnummer rör det sig om ett manipulerat dokument. Det är tekniskt enkelt att klippa in ett namn och personnummer på en bild av en riktig blankett från tingsrätten för att sprida förtal.Sekretess och offentlighet: Den faktiska häktningsframställan för mordet i Värmdö skärgård gäller en helt annan person i 50-årsåldern. Handlingarna kan begäras ut direkt från Nacka tingsrätt av vem som helst, vilket snabbt bevisar att T**mas N*rdins namn inte står där.T**mas N*rdin är oskyldig: Han är kvar i sin roll som chefstekniker på Magasin III och har inget med kriminalfall att göra."
Sedan står det förstås längst ner att AI kan ha fel. AI tog även upp Flashback och påstod att Flashback har fel.
Kan det vara så att han hittat hennes mobil o kommit på att hon dejtar nån ny el flera ?
Inte omöjligt efter att dejtat i 8 mån
Tänker att det har plingat i mobilen m dan hon var i duschen el bredvid honom
Kommit upp nåt meddelande från nån man , han konfronterar henne
Bråk uppstår då med ”trubbigt våld ” hon försöker fly men han hinner ifatt henne i sitt raseri vilket skulle förklara om/att hon hittas utomhus
Är Inne på något liknande scenario , lägg till att han är full alternativt går på nån ny medicin eller droger! Sen svartnade det!
Jag frågade AI:
Ja Ai har helt fel denna gången som många andra! Läskigt folk tror ai är helt utan fel!
Jag frågade AI:
Varför inte? Det finns en nära vän som redan uttalat sig i media om GM. Klart att det finns dom som inte vill uttala sig, frågan är dock kopplad till varför vi vet så lite om BO? Du verkar vara dåligt insatt i hur journalistik fungerar. Jag vill inte läsa snyfthistorier, jag förväntar mig att en person som är älskad av de som kände henne åtminstone beskriver hur tråkigt det är att förlora sin vän. Vi har inget av detta än, därav min frågeställning. Om du förlorar din närstående vän och media ringer två dagar efter, skulle du lägga locket på eller skulle du vilja prata om hur viktig din vän var och vad denne betydde för dig? Verkligheten är att människor har ett psykologiskt och biologiskt behov av att prata om saker som berör dem på djupet. Särskilt i fall som detta. Frånvaron av detta kan i sin tur också förklara en del.
Kan du länka till artikel där GMs vän uttalar sig?
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Visst, BO jobbade som chefsjurist på SEB och GM som chefstekniker på Magasin 3, men det gör inte henne till en superkvinna som vissa i tråden vill få henne till. Hon hade fel och brister som alla oss andra har och kanske inte var helt lätt att umgås med heller.
Kvinnor ska inte bli mördade av sina män men tro att hon var en ängel.... p g a sitt jobb - då tänker man fel.
Det är inte yrket utan personligheten som visar vad det är för person.
Ditt jobb berättar inte vem du är.
Du skriver intressanta inlägg. Jag får känslan av att du känner ÅÅ. Kan du berätta mer?