2026-08-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hur leder man en person utan samtycke?

Låtsas du nu eller är du verkligen så imbecil?
Citera
2026-08-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Visst är det så att några inte klarar av att dricka alkohol utan att bli personlighetsförändrade. Men den stora massan klarar av att ta sig några öl utan att förvandlas från doktor Jekyll till mr Hyde.

Det är försvinnande få som begår brott eller är otrogna då de druckit alkohol. För att någon skall ta de stegen behövs mer än några öl. Troligen andra underliggande personlighetsdrag.

Och att vara berusad är inget försvar för att begå brott.
Lite över 50 procent av eleverna i årskurs 9 har begått brott sista året. Både tjejer och killar.

Bland individer som är mellan 50-64 så har 40 procent varit otrogna. Är det underliggande personlighetsdrag?
Citera
2026-08-10, 19:10
Medlem
Citat:
Det tror inte jag heller.

Men frågan är ju hur säkra vi kan vara på att det inte är en efterhandskonstruktion.

Tämligen, anmälan skedde direkt efter händelsen. Oberoende vittnen har uppgett att hon var skärrad och ledsen/traumatiserad.

GM maskerade sig och lämnade inte bara platsen, han lämnade Gotland. Inte för att åka hem till sin bostad i söderort. Han tog in på ett hotell på Arlanda flygplats istället.
Citera
2026-08-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Lite över 50 procent av eleverna i årskurs 9 har begått brott sista året. Både tjejer och killar.

Bland individer som är mellan 50-64 så har 40 procent varit otrogna. Är det underliggande personlighetsdrag?

Vad rör det sig om för brott? Knappast grova brott såsom våldtäkt.

Vad har du för källa till det påståendet?

Hur många har begått våldtäkt eller andra grova brott då de tagit sig några öl?
Citera
2026-08-10, 19:25
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Låtsas du nu eller är du verkligen så imbecil?

Jag är så imbecill. Kan du förklara?
Citera
2026-08-10, 19:52
Medlem
Citat:
Det tror inte jag heller.

Gött så
Citera
2026-08-10, 19:57
Medlem
Citat:
Jag är så imbecill. Kan du förklara?

Nä, det är ingen ide att förklara för de som inget begriper. Du får spåna på det själv ett tag.
Citera
2026-08-10, 20:02
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nä, det är ingen ide att förklara för de som inget begriper.

Vilka ska man annars förklara för?

De som redan begriper behöver ju ingen förklaring.
Citera
2026-08-10, 20:04
Medlem
Citat:
Vilka ska man annars förklara för?

De som redan begriper behöver ju ingen förklaring.

Du spelar bara extra dum just nu. Om inte får du fråga din förmyndare.
Citera
2026-08-10, 20:17
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du spelar bara extra dum just nu. Om inte får du fråga din förmyndare.

Jag är inte farlig, kom igen nu. Sluta gömma dig bakom förolämpningar, det anstår inte en herre som dig.
Citera
2026-08-11, 07:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hörsägen är en tredjehandsuppgift. Exempelvis om du berättar något för din mormor som i sin tur berättar det för sin väninna.

Om BO kommer ut från toaletten och B som BO känner ser att hon är ledsen, upprörd, traumatiserad eller vad det nu må vara. Att B då vittnar om att B mötte BO och att BO då var ledsen, upprörd, traumatiserad eller vad det nu må vara är inte hörsägen. B vittnar om vad B sett med egna ögon.

Finns flera anledningar. Samhället har gradvis gått ifrån att klandra brottsoffret. Frågor som hade hon för kort kjol, för urringad topp eller haft en promiskuös livsstil upphörde. Och det med all rätt. #MeToo flyttade även fokus från offer till förövare.

Och ja, att det efter lagändringen inte längre krävdes att brottsoffret utöver att bli våldtagen också behövde bli gravt misshandlad är också en anledning.

Du undviker dock som vanligt att svara på frågor. Hur mycket ökade antalet fällande domar?

Nu är du där och ljuger igen och försöker insinuera att jag tycker att vittnesuppgifter är hörsägen. Kan du visa i vilket inlägg jag har skrivit att en vittnesuppgift är hörsägen. Du spelar ett fult spel. Jag har ju bett dig sluta med det.

Och gällande hörsägen har du fel. Det är inte tredjehands information utan andrahandsinformation.
Och det är väl i stort sett bara i sexualbrottsmål de får vikt i en rättegång.

Hade inte du tittat på videon jag skickade till dig sade du? Då hade du vetat att advokaterna innan lagen trädde i kraft ansåg att det skulle läggas ännu större fokus på anmälaren och detaljerna i sexet eftersom man är tvungen att reda ut hur sexakten har gått till.
Men det kanske de låter bli och därmed går viktig information till spillo.

Antalet fällande domar ökade med 75%.

Citat:
Hörsägen betyder information som du har hört från någon annan, men som du inte vet är helt sann. Det är som ett rykta eller lösa prat. Läs mer om ordets definition i Svenska Akademiens ordböcker. Vad det innebär Andrahandsinformation: Du upprepar något som en annan person har sagt. Osäker källa: Det saknas ofta säkra bevis för att det som sägs stämmer. I lagens värld: Det kallas ibland hearsay på engelska, och duger sällan som starkt bevis i en domstol eftersom källan inte är på plats för att styrka det.
Citera
2026-08-11, 07:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag vet vad jag skrev. Vi tar det igen så kanske du mot förmodan förstår.

Nej, ingen behöver ge dig en anledning varför de inte vill ha sex med dig. Ta nejet du får och acceptera det.

Grejen är ju att de inte har sagt nej Det är ju det vi säger hela tiden, hur mycket enklare hade det varit om de hade sagt nej. Så sluta igen med dina dumma inlägg.

Jag tror faktiskt inte du vet vad du skriver. I sådana fall skulle du väl inte skriva något så dumt som ovan.

Kan du visa ett enda inlägg jag skrivit där jag sagt att någon måste ge en anledning till varför de inte vill? Eftersom du skriver att jag sagt det så vill jag att du visar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in