2026-08-10, 16:07
Medlem
Riktigt bra!
Glädjer mig att det finns fler intelligenta med empatisk förmåga, folk som inte är hjärtlösa narcissister.
Är så trött på högerextremas lögner, propaganda och hjärntvätt. Som ett virus som gör så att folk mår dåligt psykiskt och försämrar samhällets stabilitet.
Senast redigerad av N0.N4M3 2026-08-10 kl. 16:10.
Citera
2026-08-10, 16:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
DN är gravt vänster och de drar sig inte för att ljuga. Vi minns förra valet där man påstod att skolundomar var Greta-generationen. Visade sig att de var EPA-generationen.
De använder sin media som ett annonsblad för hela vänsterregeringen genom att ljuga om klimatet och invandringen.
Vad i DN:s artikeln anser du vara felaktigt? Har de ljugit om siffrorna menar du?
Citera
2026-08-10, 17:06
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Du får posta källa på ditt påstående och sedan gärna motivera varför gemene svensks privata transporter ska straffbeskattas på grund av virke. Ska inte skatten läggas på virket då?

Det var du som anklagade mig, men du kör dubbla måttstockar, oärlig retorik och verkar allmänt lömsk samt dum i huvudet.

Det är just den här patologiska oärligheten och nedsättande attityden som utmärker vänsterns och gör att jag inte kan rösta på Socialdemokraterna.

Kyss mina fötter eller avlägsna dig själv från min närvaro.

Oj trampade jag dig på tårna, typiskt SD beteende!

Sök så finner du svar men man kan inte bara låta AI leta svar!
Citera
2026-08-10, 17:06
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Riktigt bra!
Glädjer mig att det finns fler intelligenta med empatisk förmåga, folk som inte är hjärtlösa narcissister.
Är så trött på högerextremas lögner, propaganda och hjärntvätt. Som ett virus som gör så att folk mår dåligt psykiskt och försämrar samhällets stabilitet.

Hur ser du på samhällsutvecklingen sedan 2014? Gängkriminaliteten och den grova brottsligheten har väl varit ett virus om något?
Du tror inte på att detta påverkat samhällets stabilitet eller folkets psykiska hälsa?
Citera
2026-08-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Oj trampade jag dig på tårna, typiskt SD beteende!

Sök så finner du svar men man kan inte bara låta AI leta svar!

Gullig projicering, du tål uppenbarligen inte samma bemötande som du ger. Jag postade källa och framförde argumenten du har inte postat något substantiellt alls och jag är inte förvånad.

Samma undvikande svammel som Maggan besvarar sakfrågor med. Tack, nu är jag övertygad!
Citera
2026-08-10, 17:54
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag känner inte så många invandrare. Men samtliga jag känner röstar M
Därför att de kommer ifrån länder med vänster- diktatorer
Dessutom vill de ha alla pengar själva som de jobbar ihop
Inte dela med sig till någon välfärd alls
Så din teori är helt fel

Det är ingen teori, det är fakta.

1. Kvinnor och blattar är de stora grupper som röstar rött - vedertagen fakta.

2. MENA-blattar röstar inte rött för att de är vänster, de är extremt patriarkala och konservativa, de röstar rött för att få makt att förändra samhället till att bli mer patriarkalt, konservativt och religiöst. De kan inte lura till sig makt via höger, men med vänstern går det utmärkt - vedertagen fakta.

3. Den grupp du talar om är en minoritetsgrupp som i regel består av kristna och sekulära som flytt islam. Gruppen består i hög grad av exempelvis iranier, syrianer, armenier.

Citat:
Jag gillar att åka bil med billig bensin och få betydligt lägre skatt. Tack regeringen!
Men tycker du själv att det finns fler jobb idag än för 4 år sen?
Jag ser andra kämpa i vardagen

Läget på arbetsmarknaden är tuff men det har ALDRIG lösts med röd politik. Röd politik har gett låtsasjobb som:

Beredskapsarbeten
Arbetslivsutveckling ALU
Kommunala ungdomsprogram
Utvecklingsgaranti för unga
Offentliga tillfälliga arbeten OTA
Aktivitetsgaranting
Plusjobb
Utbildningsvikariat
Traineejobb
Extratjänster

Arbeten skapas av marknaden dvs kapitalisterna. Den politik som behövs är en politik som stimulerar kaptialet, helst ska vi locka hit utländska bolag för nyetablering. Gärna den industri som vi tappat, och då ska de inte vara x antal gigantiska serverhallar som kräver två kärnkraftverk och bara skapar arbetstillfällen under tiden som lokalerna byggs.
Citera
2026-08-10, 18:20
Medlem
LittleFishs avatar
Många unga har inte kommit in i samhället och fått ett jobb och möjlighet att avancera sina liv utan ser staten som förlängda mamma och pappa. Kvinnor och män har en stor fördelning emellan sig också som man får tänka på. Troligtvis vill generation Z gå på socbidrag för man tror att man aldrig kommer få ett fast jobb. Dvs infantiliseringen av samhället. Människor som behöver staten för allt, dvs vänsterröstare, tenderar att vara mer barnsliga i mentaliteten och inte se sin egna potential och värdighet. Något många unga blivit mer och mer när de aldrig behöver lära sig bli vuxna och ta eget ansvar för sina liv. Troligtvis varför vänstern ökar bland unga. Utöver det är ju svensk skola ett kommunistiskt indoktrineringsläger så det kan göra sitt också.
Senast redigerad av LittleFish 2026-08-10 kl. 18:25.
Citera
2026-08-10, 19:40
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Klarar du inte av att klicka på länken själv?

Bara svara på frågan, retard.

Citat:
Sen får du hemskt gärna förklara för oss andra hur straffbeskattad personbilstrafik påverkar industriella utsläpp i Kina, Taiwan och Bangladesh exempelvis.

Vad i hela friden har det med vad jag skrev att göra?
Citera
2026-08-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Bara svara på frågan, retard.

Vad i hela friden har det med vad jag skrev att göra?

Du har en länk med källa i inlägget jag skrev efter det du hakade upp dig på. Så jag har redan svarat på din fråga.

Du bemötte mitt inlägg som handlade om hur bränsleskatt i Sverige motiveras av klimatutsläpp när vi ligger netto minus inanför gränserna.

Betraktar du dig själv som en intelligent och klok person? Eftersom du kallar mig retard men formulerar dig som en tonåring med problem i svenskundervisningen. Du tycks inte kunna följa tråden genom 3 inlägg innan du skriver.

Jag tycker du utgör ett tydligt exempel på baksidan med allmän rösträtt och då är jag ändå för den.
Citera
2026-08-10, 20:18
Medlem
Hussefars avatar
Unga har väl alltid ställt sig emot de som styr. Så har det varit i alla tider. Med en styrande höger så drar sig ungdomarna mot vänster och vice versa.
Citera
2026-08-10, 20:19
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Allting blev sämre för arbetslösa-ungdomar under S styre så inte riktigt säker på var du menar? Vad syftar du på exakt?

S har inte styrt landet på länge. Serige har styrs av en borgerlig budget i drygt 7 år, räknat från den 1 januari 2019.
Citera
2026-08-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Man kan ju hoppas att detta är sant, så klart. Flörten med SD etc har ju gjort Sverige märkbart värre på flertalet sätt.

Däremot så varierar det ganska skarpt per stad. I platsen jag bor för tillfället har SD skarpt vuxit, då rasismen vuxit sig starkare här på sista åren.
SD har vuxit pga rasismen mot svenskarna har vuxit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in