Citat:
Ursprungligen postat av
Max1494
Jag känner inte så många invandrare. Men samtliga jag känner röstar M
Därför att de kommer ifrån länder med vänster- diktatorer
Dessutom vill de ha alla pengar själva som de jobbar ihop
Inte dela med sig till någon välfärd alls
Så din teori är helt fel
Det är ingen teori, det är fakta.
1. Kvinnor och blattar är de stora grupper som röstar rött -
vedertagen fakta.
2. MENA-blattar röstar inte rött för att de är vänster, de är extremt patriarkala och konservativa, de röstar rött för att få makt att förändra samhället till att bli mer patriarkalt, konservativt och religiöst. De kan inte lura till sig makt via höger, men med vänstern går det utmärkt - v
edertagen fakta.
3. Den grupp du talar om är en minoritetsgrupp som i regel består av kristna och sekulära som flytt islam. Gruppen består i hög grad av exempelvis iranier, syrianer, armenier.
Citat:
Jag gillar att åka bil med billig bensin och få betydligt lägre skatt. Tack regeringen!
Men tycker du själv att det finns fler jobb idag än för 4 år sen?
Jag ser andra kämpa i vardagen
Läget på arbetsmarknaden är tuff men det har ALDRIG lösts med röd politik. Röd politik har gett låtsasjobb som:
Beredskapsarbeten
Arbetslivsutveckling ALU
Kommunala ungdomsprogram
Utvecklingsgaranti för unga
Offentliga tillfälliga arbeten OTA
Aktivitetsgaranting
Plusjobb
Utbildningsvikariat
Traineejobb
Extratjänster
Arbeten skapas av marknaden dvs kapitalisterna. Den politik som behövs är en politik som stimulerar kaptialet, helst ska vi locka hit utländska bolag för nyetablering. Gärna den industri som vi tappat, och då ska de inte vara x antal gigantiska serverhallar som kräver två kärnkraftverk och bara skapar arbetstillfällen under tiden som lokalerna byggs.