2026-08-09, 20:03
Medlem
doncroces avatar
Vad DN i sin agendasättande rapportering undviker att nämna är att det speciellt är unga kvinnor som rört sig ännu mera vänsterut.

MP ökade nog flera procent bland unga kvinnor när dom gick ut med att Sverige borde ta emot fler flyktingar.
Citera
2026-08-09, 20:04
Medlem
Fettsugnings avatar
Tror jag inte ett skit på. Påverkansoperation av judesvinen.
Citera
2026-08-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Migrationspakten.

Men om eu-nationer efterlever den i olika grad så kan det skilja även i regeringskonstellationer eller hur? Som med klimatmålen exempelvis. Har du otur när du tänker eller är du oärlig?
Citera
2026-08-09, 20:32
Medlem
Gubbgissar att unga kvinnor röstar ännu mer vänster medan unga männen ligger kvar högerut.
Citera
2026-08-09, 20:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Tror jag inte ett skit på. Påverkansoperation av judesvinen.

Själva undersökningen kan säkert stämma.

Problemet är att om man intervjuar exempelvis 1500 personer så kommer åtminstone 300 av dessa vara en blandning av araber och afrikaner, som alla röstar vänster.

Vad de röstar på är för mig fullkomligt ointressant. Jag vill bara veta vad svenskar röstar på.
Citera
2026-08-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja jag inbillar mig inte att det blir humanare eller generösare på något sätt. Men tycker det är skönt att volymer inte längre är en inrikespolitisk fråga.

Vi har inga jävla skyldigheter att följa EUs direktiv.

Våra politiker har skyldigheter gentemot vårt land och folk. Vi kan vägra precis som Slovakien, Ungern, Polen. Speciellt med rådande katastrofala situation som legitim anledning.
Ex:
Bostadsbrist, våldtäkter, organiserad brottslighet och terrorism.

Det optimala är att SD styr med stöd av AFS och NMR. Det kommer aldrig ske, men det är något man som röstar bör försöka rösta för, om man vill ha ett bättre Sverige.

Inte som dig kasta in handduken för byråkratin

Om EU säger åt dig att hoppa från ett berg, gör du det då??
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-08-09 kl. 20:50.
Citera
2026-08-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Varför tror ni att unga väljare hellre verka rösta vänsterut det här valet? Vad kan ha ändrat på det?
Unga är ofta vänster och har varit det i generationer, lite uppror? De lever i tron att alla är snälla mot alla och vi kan hjälpa alla, faktiskt rätt fint.

När de unga växer upp och börjar jobba och möter verkligheten inser de att världen ser annorlunda ut och då ändras deras uppfattning.

Jag tror att även i detta val kommer många av våra unga väljare att rösta vänster så TS har nog rätt.
Citera
2026-08-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Det är minst lika tänkvärt, det är nära min utgångspunkt. Vill inte rösta höger och ha ett elitiskt samhälle men hör mest bara svammel från sossarna och hypotetiska skräckscenarion. Viktigast för mig är att MP inte får något att säga till om.

Polen verkar föredömligt rent rationellt men jag vill inte bli trakasserad av staten heller. Samtidigt skönt att äntligen slippa tiggare överallt och respektlösa "flyktingar" som driver runt och tigger bråk, våldtar och lortar ner överallt.

Å andra sidan lackar jag ur när vi utvisar eller drar in uppehållstillstånd för skötsamma arbetsinvandrare, splittrar familjer etc över byråkratiska petittesser, men det gjorde vi i lika stor utsträckning före Tidö som jag minns det.

Känner nästan ett pest eller kolera scenario men vi vet vad vi har, inte vad vi får. Fler Dan Eliasson är mardrömscenariot.

Men den pakten tycks inte efterföljas likvärdigt bland medlemsstaterna så hur skarp är den där pakten egentligen? Vi har snuset kvar, vi kan stå på oss i andra frågor med. Jag tycker det är ett dåligt argument.

Andelen "skötsamma" som tvingas lämna utgör en promille av alla som kommer hit och inte är skötsamma. Dvs är bidragsparasiter eller i värsta fall kriminell. Eller islamister.

Men media är otroligt bra på att få det att låta som ett stort problem. Självklart är det tråkigt för de 5-10 personerna det rör sig om på individnivå, men på nationell och strukturell nivå är det ett ickeproblem.

Det är bara ett sätt att spela på dina känslor och få dig att inte tänka logiskt och rationellt.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-08-09 kl. 21:09.
Citera
2026-08-09, 21:00
Medlem
swimmingpools avatar
Denna tråd handlar om samma sak fast utan att handla om ålder. (FB) Ni som övergett Tidöpartierna - varför?
Citera
2026-08-09, 21:02
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Kunde inte sagt det bättre själv.
Som när sossarna påstod att det anställt 10 000 nya till sjukvården. Vilket senare visade sig vara ENDAST städare

Så är det, konstanta dimridåer. För att dölja arbetslösheten och lätta trycket på försörjningsstöd inför S av tradition olika aktiviteter som inte ger arbete men skapar osund konkurrens på arbetsmarknaden och i bästa fall ger rätt till akassa. Tack och lov så har Tidö infört måttet "självförsörjningsgrad" istället för sysselsättningsgrad.

Sedan har vi deras favoritöverdrifter: utan MENA stannar Sverige, särskilt vården. Utvisningarna ska tydligen också knäcka vården/vård och omsorg, vi väntar fortfarande på den stora knäcken

https://www.facebook.com/share/v/1CcWV1Sbwb/
Citera
2026-08-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Så väldigt få är normala nuförtiden? Du behöver nog kolla upp definitionen av "normal".

Eller kanske du?
Citera
2026-08-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Vi har inga jävla skyldigheter att följa EUs direktiv.

Våra politiker har skyldigheter gentemot vårt land och folk. Vi kan vägra precis som Slovakien, Ungern, Polen. Speciellt med rådande katastrofala situation som legitim anledning.
Ex:
Bostadsbrist, våldtäkter, organiserad brottslighet och terrorism.

Det optimala är att SD styr med stöd av AFS och NMR. Det kommer aldrig ske, men det är något man som röstar bör försöka rösta för, om man vill ha ett bättre Sverige.

Inte som dig kasta in handduken för byråkratin

Om EU säger åt dig att hoppa från ett berg, gör du det då??
När hörde du sd protestera högljutt mot Sveriges medlemskap i EU senast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in