2026-08-10, 19:19
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillan88
Vilken typ av kontorsjobb? Allt relaterat till ekonomi kan du ju glömma när du har god man och inte ens klarar av att hantera din egna privatekonomi. Administration lär inte passa bättre.
Det är inte bara ekonomi administration. Bokföring finns ju. Vad gör alla på kontor? Det är det som jag vill upptäcka och få erfarenhet vilka andra uppgifter man har på ett kontor.
Citera
2026-08-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Det är inte bara ekonomi administration. Bokföring finns ju. Vad gör alla på kontor? Det är det som jag vill upptäcka och få erfarenhet vilka andra uppgifter man har på ett kontor.

Personligen är jag ÖVERTYGAD att du kan få ett kontorsjobb. De behöver ju alltid någon som städar toaletterna exempelvis...
Citera
2026-08-10, 19:27
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Personligen är jag ÖVERTYGAD att du kan få ett kontorsjobb. De behöver ju alltid någon som städar toaletterna exempelvis...
Du kunde inte låta bli att säga det, va? Med tanke på min jobb historik. Nä, men allvarligt. Att jag har mitt egna kontor. Skrivbord och dator och jag fyller i några uppgifter eller stämmer av uppgifter och vidarebefordra.
Citera
2026-08-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Du har aldrig varit och kommer aldrig att vara en agent/spion. Det där existerar bara i din fantasi.
Jag börjar faktiskt fundera om hela dendär spion grejen är en vanföreställning som han utvecklat och genuint tror på. Men de mest troliga är nog att han ljuger
Citera
2026-08-10, 19:42
Medlem
DrTerrors avatar
Drömmen om ett "kontorsjobb", hahahaha

Sitta med några viktiga papper och sortera, mejla chefen, kaffe på mötet, kontakt med HR-avdelningen. Alfons Åbergsk tolkning av kontorsarbete
Citera
2026-08-10, 19:50
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:

Hur ska du klara av bokföring när du har god man?
Citera
2026-08-10, 20:13
Medlem
Citat:
Till er som är nyfikna om mitt jobb. Ja, det blev en diskussion med chefen om mina kontroversiella yttranden. Seriöst och resonligt samtal. Att jag är undermedveten om att allt som är kontroversiellt som jag yttrar mig skadar mitt arbetsplats varumärke eftersom jag har sagt vart jag jobbar.

Men jobbet fick jag behålla. Tack och lov, annars skulle NI (internet) ha vunnit över mig i mitt liv. Men att det blir konsekvenser, en svår fläck för de att tvätta bort. Så sedermera kommer jag inte svara på vart jag jobbar utan bara vad jag jobbar som, leverantör.

Så jag ber om ursäkt och jag gick för långt. Kommer bli lite bättre på att tänka efter när det kommer upp starka ämnen om jag vill yttra mig och eller hur jag ska formulera min mening.

Knas att Tewe's fortsätter associera sig med en xenofob, du har verkligen skadat deras rykte
Citera
2026-08-10, 20:55
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrTerror
Drömmen om ett "kontorsjobb", hahahaha

Sitta med några viktiga papper och sortera, mejla chefen, kaffe på mötet, kontakt med HR-avdelningen. Alfons Åbergsk tolkning av kontorsarbete
Stackarn dricker ju inte kaffe, det är en "konspiration" ihop med energidryck, volvo och keso.
Citera
2026-08-10, 21:01
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken1808
Jag börjar faktiskt fundera om hela dendär spion grejen är en vanföreställning som han utvecklat och genuint tror på. Men de mest troliga är nog att han ljuger

Jag tror helt ärligt att det är något han utvecklat för att hantera traumat han upplevde under och efter Teamveckan-20.
Istället för att acceptera och erkänna att det var hans pissiga beteende under Teamveckan som ledde till att han blev utfryst av klasskamraterna så är det lättare för honom att hantera traumat genom att leva i en fantasivärld där han är värsta superspionen som hämnas på sina elaka klasskamrater genom att sälja hemligheter om dem till rysk underrättelsetjänst.
Citera
2026-08-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Jag tror helt ärligt att det är något han utvecklat för att hantera traumat han upplevde under och efter Teamveckan-20.
Istället för att acceptera och erkänna att det var hans pissiga beteende under Teamveckan som ledde till att han blev utfryst av klasskamraterna så är det lättare för honom att hantera traumat genom att leva i en fantasivärld där han är värsta superspionen som hämnas på sina elaka klasskamrater genom att sälja hemligheter om dem till rysk underrättelsetjänst.

Jag läste på hans Tellonym-konto att anledningen till att allt började var för att han hade varit ensam om ett påstående i en lek där man ska sitta kvar eller resa sig beroende på om man höll med eller inte i olika påståenden. Påståendet var typ "Om din kompis var otrogen mot sin partner, hade du berättat?" Och han hade suttit kvar själv, menande att han hade inte berättat, medans dom andra hade rest sig, menande att dom skulle berättat för kompisens partner.

Det hade tydligen blivit värsta diskussionen gällande detta och sen efter de blev det som det blev.

Låter som en väldigt liten grej för 3 år av mobbning?
Citera
2026-08-10, 22:08
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttiluringen
Jag läste på hans Tellonym-konto att anledningen till att allt började var för att han hade varit ensam om ett påstående i en lek där man ska sitta kvar eller resa sig beroende på om man höll med eller inte i olika påståenden. Påståendet var typ "Om din kompis var otrogen mot sin partner, hade du berättat?" Och han hade suttit kvar själv, menande att han hade inte berättat, medans dom andra hade rest sig, menande att dom skulle berättat för kompisens partner.

Det hade tydligen blivit värsta diskussionen gällande detta och sen efter de blev det som det blev.

Låter som en väldigt liten grej för 3 år av mobbning?
Min uppfattning är att det även ska ha flugit en del fina ord riktade mot kvinnor från Korkens mun under dessa diskussioner.
Citera
2026-08-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten
Min uppfattning är att det även ska ha flugit en del fina ord riktade mot kvinnor från Korkens mun under dessa diskussioner.

Inledningen måste ha varit någon i stil med att en man får göra som han vill och kvinnan har ingenting att säga till om. Kommer vagt ihåg hur han pratat om hur konstigt det är att i Mellanöstern är ok med flera fruar men inte här.
Senast redigerad av Pruttiluringen 2026-08-10 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in