2026-08-10, 23:23
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Du kunde inte låta bli att säga det, va? Med tanke på min jobb historik. Nä, men allvarligt. Att jag har mitt egna kontor. Skrivbord och dator och jag fyller i några uppgifter eller stämmer av uppgifter och vidarebefordra.

Tycker det är kul att Kirk tror att han hade funkat bra på detta. Han kan ju knappt läsa eller skriva, klarar inte av ekonomi och har inget konsekvenstänk. Han kanske blivit inspirerad av Barney i "How I Met Your Mother" vars jobb är att bara skriva under papper utan att läsa vad det står.

Tycker just att Kirk funderar på kontorsjobb visar hans syn på sig själv och världen. Både det att han inte verkar fatta alls vad det innebär att jobba på kontor, och att han inte heller fattar att det absolut inte är något han skulle klara av.

Om han har såhär dålig koll på både världen och sig själv i allmänhet, så förklarar det en hel del om varför han är som han är. Jag har genuint aldrig sett en person som är så långt separerad från verkligheten men som samtidigt inte har schizofreni.

Om du läser detta Kevin, så rekommenderar jag att du lägger ner med all social media och går och pratar med en psykolog. Då kanske du kan styra upp ditt liv och bli en bättre och troligtvis gladare person. Ditt nuvarande liv är att du sitter och hyllar våldtäktsmän och nazism, snackar äckligt om kvinnor och behandlar dina närstående illa, och du gör allt offentligt vilket både förstör dig mentalt och ditt arbetsliv, vilket du sedan vägrar att ta ansvar för. Detta är inte rätt väg i livet.
Citera
2026-08-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SniffTheBeast
Tycker det är kul att Kirk tror att han hade funkat bra på detta. Han kan ju knappt läsa eller skriva, klarar inte av ekonomi och har inget konsekvenstänk. Han kanske blivit inspirerad av Barney i "How I Met Your Mother" vars jobb är att bara skriva under papper utan att läsa vad det står.

Tycker just att Kirk funderar på kontorsjobb visar hans syn på sig själv och världen. Både det att han inte verkar fatta alls vad det innebär att jobba på kontor, och att han inte heller fattar att det absolut inte är något han skulle klara av.

Om han har såhär dålig koll på både världen och sig själv i allmänhet, så förklarar det en hel del om varför han är som han är. Jag har genuint aldrig sett en person som är så långt separerad från verkligheten men som samtidigt inte har schizofreni.

Om du läser detta Kevin, så rekommenderar jag att du lägger ner med all social media och går och pratar med en psykolog. Då kanske du kan styra upp ditt liv och bli en bättre och troligtvis gladare person. Ditt nuvarande liv är att du sitter och hyllar våldtäktsmän och nazism, snackar äckligt om kvinnor och behandlar dina närstående illa, och du gör allt offentligt vilket både förstör dig mentalt och ditt arbetsliv, vilket du sedan vägrar att ta ansvar för. Detta är inte rätt väg i livet.

Det tråkiga är att allt detta, vilket är 100 % rätt, kommer bara falla för döva öron. Det är total vägran att ta ansvar eller acceptera att han gjort fel. Det är andras fel, oavsett vad
Citera
2026-08-11, 01:09
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniffTheBeast

Om han har såhär dålig koll på både världen och sig själv i allmänhet, så förklarar det en hel del om varför han är som han är.
Kunde inte låta bli att svara...

Och det är just därför jag kommer att pröva mig fram i livet. Jag tänker inte vara i den jobb position allt för länge. Jag är 22, jag har än inte prövat mig fram hos olika jobb. Och om jag får något kontorsjobb, ja då får vi se hur det går. Men vi har inte kommit dit än. Det är ju mitt liv.

Jag tycker det är lite allt för våldsamt personangrepp mot mig.

Men, det här var det sista inlägget på bra länge. Mobbare.
Citera
2026-08-11, 01:29
Medlem
Tjockratess avatar
Citat:

Och det är just därför jag kommer att pröva mig fram i livet. Jag tänker inte vara i den jobb position allt för länge. Jag är 22, jag har än inte prövat mig fram hos olika jobb. Och om jag får något kontorsjobb, ja då får vi se hur det går. Men vi har inte kommit dit än. Det är ju mitt liv.

Lättaste kontorsjobben att få i min erfarenhet är väl typ telemarketing/kundservice/generell backoffice.

Släng iväg en ansökan till Transcom vettja
Citera
2026-08-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttiluringen
Du fick mig att lägga en halv dag på att bläddra på hans gamla konton, och jävlar vilka grejer man delar med sig av online! Typ denna!! https://imgur.com/a/dj1KnpZ

Behövde kolla in för att fräscha upp minnet, dessa var mina favoriter

https://imgur.com/a/yHto13O
Citera
2026-08-11, 02:31
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:

Om du läste mitt meddelande och det enda konkreta du kommer fram till är att det är våldsamma personangrepp och att jag är en mobbare så är det riktigt illa. Jag påpekade dåliga grejer du gjort och sagt, och jag påpekade hur du har en syn på verkligheten som inte stämmer. Däremot gav jag dig också nog det bästa rådet som du kan få just nu (Jag är inte den första som gett dessa råd), men inget av det kan du registrera. Jag vill dig inget illa utan vill genuint att ditt liv ska bli bättre och att du ska bli en bättre person. Du måste sluta se all kritik som hat och mobbning.
Citera
2026-08-11, 05:35
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:

Vad menar du med kontorsjobb? Det finns säkert över tusen olika saker man kan arbeta med när man sitter på kontor och du har inte utbildning för något av de.
Ska du bara sitta vid ett skrivbord och glo eller vad?
Citera
2026-08-11, 07:28
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:

Du har väl ditt kontor hemma väl? Har för mig jag har sett ett skrivbord med en skrivmaskin ? Du kan väl jobba hemifrån?
Citera
2026-08-11, 09:35
Medlem
Citat:
Vad är för fel med det? Det händer så sällan i svensk historia.

Plus, jag står faktiskt för denna sak. Att legalisera spioneri och underrättelseverksamhet.

Förutom när folk googlar dig, då är det en orimlig integritetskränkning. Spionage pågår konstant i Sverige men det hamnar inte på löpsedlarna så ofta. Senast igår var det en tråd här om ett spionfall faktiskt.
Senast redigerad av superlatens 2026-08-11 kl. 09:52.
Citera
2026-08-11, 09:40
Medlem
Citat:
Aldrig varit förtjust i förorter.

Du har aldrig varit i en.
Citera
2026-08-11, 11:04
Medlem
0perators avatar
Undra Kirk lämnade fb nu för att någon sa till honom hemma eller för att han genuint faktiskt tröttnade?

Oavsett så är nog en paus från sociala medier överlag jävligt vettigt för honom.

Noll insikt om någonting.
Citera
2026-08-11, 11:14
Medlem
Slutar aldrig förbluffas över hur inskränkt och dryg människan är. Så otroligt verklighetsfrånkopplad. Tar aldrig ansvar, ska alltid skylla ifrån sig. Har noll koll på omgivningen eller hur människor ser honom.

Han är så fast i sin egen världsbild, oavsett om det gäller förorter och ordet bror eller när folk försöker ge honom råd. Alla som inte hyllar eller säger något gott om honom är mobbare och idioter. Kan vara den mest ignoranta människa jag stött på

Om han hade något vett så skulle han ta en lång paus från Internet och börja tänka efter vad han säger och tänker. Men det kommer inte ske. För alla har fel förutom honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in