2026-08-10, 17:27
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Under krig ökar ökar befolkningen i antal, för att unga par vill gifta sig innan mannen skickas till fronten. Så om vi får krig i Sverige så..

Man kan se det på 1940-talets födelsetal.

Ja, men under WWII fanns det inga säkra preventivmedel. Tror inte att det skulle bli så nu. Man vill ju inte riskera att vara gravid om det skulle bli livsmedelsransonering, eller att behöva föda barn i ett skyddsrum. Man vill inte heller ta en stor risk att sätta faderlösa barn till världen, även om vissa unga och romantiska tjejer kanske skulle se det som att de "får något kvar på jorden av den älskade".

Men jag tror inte så många unga tänker romantiskt idag - på gott och ont. Romantiska föreställningar skulle dock skapa fler barn även i fredstid, än realistiska beräkningar på effekten på karriären, vid vilken tidpunkt i karriären det är minst olämpligt, storleken på SGI och därmed föräldrapenningen, hur föräldradagarna ska fördelas (här kommer feminismen in starkt), effekten på pensionen en dag o.s.v.. Vi har blivit lite tråkiga.
Citera
2026-08-10, 17:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
För att det är omöjligt för en kvinna att vara på två ställen samtidigt. Hon måste ju vara på kontoret och stångas i karriären med män, för att inte hamna på gatan, samtidigt som hon ska vara på BB och föda ungar, vara gravid och må skit.

Jag är övertygad om att kvinnor vill skaffa barn lika mycket som alltid. Viljan att skaffa barn kan inte vara en trend, det är en instinkt. Men dessvärre hindras kvinnor att få sina mamma-drömmar uppfyllda, pga att man vägrar ge kvinnor försörjning under deras barn-produktion.
Citera
2026-08-10, 17:48
Medlem
Abscess1122s avatar
För kvinnan är de flesta män oattraktiva val och för män är de flesta kvinnor oattraktiva val. Kolla bara på datingappar hur skevt det viktar mot några få procentandel. Folk är mer kräsna, utan att själv leverera på de höga krav de ställer på andra. För många män är nog tanken att skaffa barn med en dum, fet, lös kvinna värre än att vara barnlös.
Citera
2026-08-10, 17:49
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag vill nog ha 3 barn. Har kämpat länge med att hitta en vettig kvinna. Näspiercing och kuk-karusellstjejer är inte de som ska bli mor till mina barn. Även om jag har min skit I ordning är det svårt att hitta en vettig kvinna.
Finns katolska länder där man kan hitta en vettig kvinna. I Sverige är det lite svårare, om du inte accepterar att hon är 8 år äldre och redan har viss övervikt och tre barn.
Citera
2026-08-10, 17:50
Medlem
Abscess1122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
För att det är omöjligt för en kvinna att vara på två ställen samtidigt. Hon måste ju vara på kontoret och stångas i karriären med män, för att inte hamna på gatan, samtidigt som hon ska vara på BB och föda ungar, vara gravid och må skit.

Jag är övertygad om att kvinnor vill skaffa barn lika mycket som alltid. Viljan att skaffa barn kan inte vara en trend, det är en instinkt. Men dessvärre hindras kvinnor att få sina mamma-drömmar uppfyllda, pga att man vägrar ge kvinnor försörjning under deras barn-produktion.
It takes two to tango. Många kvinnor vill ha barn men många män vill inte bara vara ett verktyg för en kvinnas önsketankar. Speciellt när vi pratar om 30+ brudar som redan så att säga, "levt ett liv" innan dig.
Citera
2026-08-10, 17:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abscess1122
It takes two to tango. Många kvinnor vill ha barn men många män vill inte bara vara ett verktyg för en kvinnas önsketankar. Speciellt när vi pratar om 30+ brudar som redan så att säga, "levt ett liv" innan dig.

Hur menar du nu? Män vill ju också ha barn? Eller hur är dom "bara ett verktyg?"
Citera
2026-08-10, 17:54
Medlem
Abscess1122s avatar
Citat:
Hur menar du nu? Män vill ju också ha barn? Eller hur är dom "bara ett verktyg?"
Män vill ha barn med rätt kvinna. Män är mindre pressade av tid och kan välja att avstå kvinnor de bedömer som ovärdiga dela barn med. Många kvinnor i sen ålder tar vad som helst så de kan få ut ungen och sen separera. Inget ovanligt alls.
Citera
2026-08-10, 17:56
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag är mer realist än konspiratorisk.
Men tror du på det så gör jag ingen sak av det.
Spikproteinerna ansamlas i äggstockarna och har en toxisk natur rapporterades det:

Vacciner hotar fertiliteten - Lars Bern i Swebbtv Vetenskap nr 31
https://swebbtv.se/w/622e090c-6aa1-4ef6-97d5-7e16e95b1ecc
Citera
2026-08-10, 17:57
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Män vill ha barn med rätt kvinna. Män är mindre pressade av tid och kan välja att avstå kvinnor de bedömer som ovärdiga dela barn med. Många kvinnor i sen ålder tar vad som helst så de kan få ut ungen och sen separera. Inget ovanligt alls.

Men hur får du detta till att kvinnor använder män som ett verktyg?

Sen är det som så att för att en kvinna ska få sina drömmar uppfyllda om att bli förälder, så räcker det att hon får en man att lägga en sats i henne. Medan en man måste få en kvinna att bära på och föda hans barn. Så nej, du har inte rätt i att män har något övertag där dom kan välja och vraka medan kvinnor får ta det dom får... Men det är kanske ditt önsketänkande.
Citera
2026-08-10, 18:00
Medlem
Abscess1122s avatar
Citat:
Men hur får du detta till att kvinnor använder män som ett verktyg?

Sen är det som så att för att en kvinna ska få sina drömmar uppfyllda om att bli förälder, så räcker det att hon får en man att lägga en sats i henne. Medan en man måste få en kvinna att bära på och föda hans barn. Så nej, du har inte rätt i att män har något övertag där dom kan välja och vraka medan kvinnor får ta det dom får... Men det är kanske ditt önsketänkande.
När kvinnor når en viss ålder så blir mannen mindre relevant än domedagsklockan. Det stämmer att det räcker med en sats i kvinnan så är mannens liv potentiellt förstörd (hände med en polare!). Därför män bör vara försiktiga och undvika hamna i den desparata 35-åringens fälla. Bättre att avstå barn som man än att vara en deltidspappa som hela tiden behöver kommunicera med en gnällkärring till ex. Fyfan på det.
Citera
2026-08-10, 18:09
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
När kvinnor når en viss ålder så blir mannen mindre relevant än domedagsklockan. Det stämmer att det räcker med en sats i kvinnan så är mannens liv potentiellt förstörd (hände med en polare!). Därför män bör vara försiktiga och undvika hamna i den desparata 35-åringens fälla. Bättre att avstå barn som man än att vara en deltidspappa som hela tiden behöver kommunicera med en gnällkärring till ex. Fyfan på det.

Jag förstår om din polares barns mamma är en dålig kvinna, då suger det ju. Men män har ju lika starka instinkter att vilja skaffa barn som kvinnor har. Så förr eller senare hade han väl velat det han med. Sen är ju män medvetna om att sex leder till barn, så ett offer kan man väl inte kalla honom?

Men en poäng har du, det får jag ge dig. Jag tänkte alltid att om jag inte har hittat en normal sund man vid 35 så kommer jag ta första bästa knull och göra mig gravid med flit, hehe! Och sen i första hand se om han och jag kan utveckla nåt tillsammans och bli ett par, men om inte så får det bli att vara ensamstående mamma. Tycker du det är förfärligt att vi kvinnor resonerar så? Det är väl bättre än att vi inte sätter barn till världen alls, när den biologiska "domedagsklockan" infallit.
Citera
2026-08-10, 18:15
Medlem
Citat:
Men en poäng har du, det får jag ge dig. Jag tänkte alltid att om jag inte har hittat en normal sund man vid 35 så kommer jag ta första bästa knull och göra mig gravid med flit, hehe!
OK! Nu tror jag att det är fler än jag som är intresserade av hur det utvecklade sig. Dök drömprinsen upp till slut, så att du slapp sätta planen i verket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in