2026-08-10, 16:36
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Det kan inte bara vara jag som tycker att det är högst märkligt att någon kan få den tjänsten och den lönen efter att bara ha gått grundskola och gymnasium?!
Även om TN arbetat sig upp inom företaget så är det för mig en gåta. Han måste ha glidit in med hjälp av kontakter. Något annat är inte möjligt. Nu vet vi ju också att TN kan vara en envis jävel när det är något han vill ha så jag skulle tippa på att munlädret är skapligt välsmort!
Eller kan han ha gått sängvägen?
Inte konstigt. Har jobbat med flertalet som har höga positioner med höga löner utan avslutade högskoleutbildningar. Han verkar kunna se till att få vad han vill ha.
Citera
2026-08-10, 16:37
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Ett att skälen till större lgh än exet. ”Måste kunna hänga upp en tavla på sju meter!”
Girig och sliskig!

Nu får "Balsam" hänga upp en almanacka, 30×30 cm, på cellväggen istället. Med slutdatum januari år 2037?

Synd på en till synes fin kille, snabb och händig med verktygen, och med en smidig kropp som hos en 35-åring. Men mellan varven tycker man sig ana ett mörkt och sammanbitet drag.

Vad plågade honom?
Citera
2026-08-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Trossamfund? Menar du att TN skulle kunna vara jude?
You do the math.
Citera
2026-08-10, 16:45
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBannow83
Är väl inte ovanligt att man får jobb baserat enbart på kontakter (eller trossamfund) i den världen. M3 där han jobbade drivs från Tel Aviv.
Sålt sig till juden Rober Weil. Vid det här laget bör väl folk veta vad det innebär…
Senast redigerad av seberto 2026-08-10 kl. 16:48.
Citera
2026-08-10, 16:47
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nu får "Balsam" hänga upp en almanacka, 30×30 cm, på cellväggen istället. Med slutdatum januari år 2037?

Synd på en till synes fin kille, snabb och händig med verktygen, och med en smidig kropp som hos en 35-åring. Men mellan varven tycker man sig ana ett mörkt och sammanbitet drag.

Vad plågade honom?
Barndoms-trauman?
Citera
2026-08-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Lägenhet på 120 kvadrat på Götgatan vid Slussen med utsikt över Riddarfjärden är INTE medelmåttigt. Funkis med exklusiva material. Det är lyx.

Jag har som jag nämnt tidigare i tråden en vän som bor i samma hus och visst har en del utav lägenheterna fin utsikt (vet inte vilket håll TNs lägenhet vetter) men de är inga exklusiva materialval som tagit där. De är högst medelmåttiga lägenheter även om de renoverades för 7-8 år sedan. De allmänna utrymmena och terassen är finare än insidan av lägenheterna.
Citera
2026-08-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Det är X som gjort inspelningen. I hennes sits hade jag tappat det helt och hållet.
Aha okej det ändrar ju saken. Så intressant det hade varit att höra detta klipp.

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Menar du att när TN spelar in samtal i syfte att ha något i tvisten men misslyckas att spela in något av värde, så tyder det på att X betedde sig illa?

Jag tycker det tyder på TN är en lurig illistig jävel.
Hur fan han lyckats dupera kvinnor så pass länge innan fasaden rämnat är skickligt.

TN och ÅÅ har varit ensamstående 2021-2025. Som det verkar. Stämmer det verkligen?
Tog tid innan de hittade varandra.
Nu går du nog händelserna i förväg. Jag frågade om det var TN som spelat in och OM det var så menar jag att det tyder på att han inte var ensam om att bete sig illa. Nu var det X som spelade in och inte TN.

Har du hört klippet? Eller hur vet du att där inte finns något av värde?

Gällande hur länge de varit ensamstående så tror jag inte vi vet det i dagsläget. Jag har inte läst något inlägg från folk som känner dom och kan bekräfta eller dementera deras relationsstatus de senaste 5-6 åren.
Citera
2026-08-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBannow83
Obehagligt att du verkar ha varit hemma hos psykfallet. Är det hyresrätt spelar det ingen roll hur fint du bor, du bor i ett subventionerat boende du köat dig till. Mannen är en medelmåtta och kommer dö på
anstalt som en medelråtta
Subventionerat boende? Hur tänker du där?

Medelmåtta är han förvisso, men ändå i det övre spannet.

Visst det är skillnad på att tjäna drygt 60 000:- och bo i Skövde och att ha samma lön i Stockholms innerstad. I landet totalt är man väl bland de 15% som tjänar bäst om man har hans lön. Baserat på att jag själv bott i innerstan nästan hela mitt liv och har haft hyfsad koll på grannar, föräldrar i barnens skola men framförallt mina kollegers löner, så gissar jag att ca 60% av löntagarna i innerstan tjänar sämre än den här killen.

Vad gäller den han mördade är väl hon också en medelmåtta vad det verkar som. Bra i skolan, ambitiös med studier och att sedan bärga ett bra betalt jobb gör henne inte till vare sig ekonomiskt oberoende, kändis eller på annat sätt en del av Stockholms Jet Set.
Citera
2026-08-10, 17:00
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, det mest sannolika är väl att även detta mord är alkoholrelaterat och att de råkat i gräl över någon skitsak. Hon har då bankat på hans känsliga punkter och han, som kanske är en av dem som lätt blir aggressiv under alkoholpåverkan, har sett rött och tagit till brödkniven. På ön var han lite ställd mot väggen eftersom han inte kunde lämna.

Bara ännu ett onödigt relationsmord i raden och inga diagnoser behövs mer än ett utandningsprov.

Tror inte det är konstigare än så. Ber om ursäkt för min trista teori.

Tror du kan ha rätt i detta. Betänk också att han rent fysiskt också var beroende av ÅÅ som tagit egen båt till ön. Barnet med flickvän kom troligen med Waxholmsbåt.
Så om det uppstod bråk kan ÅÅ ha gett ett ultimatum- " Jag kör in dig till fastlandet och sen är det här slut", och då svartnade det för hans ögon.

Bara en teori.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Vad plågade honom?
Hoppas på allra tidigast 2045, men finns väl stor chans på livstid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Barndoms-trauman?
Man mördar inte en oskyldig människa för att man har trauman från barndomen. Det krävs därutöver sociapatiska drag och som i TNs fall mindervärdeskomplex. Små, osäkra män som (felaktigt) upplever sig kränkta är en fruktansvärd cocktail. Det räcker för övrigt att se på bilder på TN där han drar runt i snickarbyxor och låtsas vara intellektuell, för att se hur osäker han är.
Citera
2026-08-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Subventionerat boende? Hur tänker du där?

Medelmåtta är han förvisso, men ändå i det övre spannet.

Visst det är skillnad på att tjäna drygt 60 000:- och bo i Skövde och att ha samma lön i Stockholms innerstad. I landet totalt är man väl bland de 15% som tjänar bäst om man har hans lön. Baserat på att jag själv bott i innerstan nästan hela mitt liv och har haft hyfsad koll på grannar, föräldrar i barnens skola men framförallt mina kollegers löner, så gissar jag att ca 60% av löntagarna i innerstan tjänar sämre än den här killen.

Vad gäller den han mördade är väl hon också en medelmåtta vad det verkar som. Bra i skolan, ambitiös med studier och att sedan bärga ett bra betalt jobb gör henne inte till vare sig ekonomiskt oberoende, kändis eller på annat sätt en del av Stockholms Jet Set.
I andra stycket går du helt fel. Om du har en tung akademisk examen, är chef på ett företag med 35k anställda och ligger i den 99 percentilen lönemässigt är du knappast en medelmåtta. Hur tänker du där min förvirrade vän? För övrigt gravt osmakligt att förolämpa en människa som nyligen bragts om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in