Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Halstrad råbiff: Inget jag provat vad jag vet, men låter som de hamburgare man fick i Frankrike under 89 och 90talet.
Vet inte om det är en skröna men McDonalds fick lägga ner några restauranter för att de inte stekte hamburgarna korrekt.
Håller med dig om ketchup på vissa rätter, har svårt att förstå dessa som skall kleta ketchup på allt.
Haha! Ja är jag på nån sån inrättning vill jag nog helst ha burgaren well done s.a.s.
Den halstrade råbiffen på Babylon serverades med rödvinssås & stekt eller råstekt potatis, minns inte riktigt men som sagt, jävligt gott!
Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Folk som äter burkbea.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSwagger
Aa för att göra egen bea är så jävla lätt eller hur.
Visst det är inte jättesvårt men det kräver ändå par tre gånger innan det sitter.
Fast jag håller me dig om att burk bea smakar äckligt. Främst eftersom den är kall då bea ska va varm.
Sen många år tar jag bara burkbearnaise om jag är bortbjuden & inget annat finns. Då får det bli en liten klick för att konstatera att de fortfarande är rätt värdelösa. Oavsett märke på kändiskocken på bilden.
Jag träffar ibland en dam som är väldigt kinkig. Det var extra roligt när jag var hem till henne & fick till en riktigt bra slät & fin krämig bearnaise med ordentlig syra & dragon, sälta & peppar. Den ska ju liksom vara där men inte kännas. Saknas den så märks det. Medan syran & dragonet verkar skrämma folk. Sen nån v. senare skrev hon att hon varit till grannen & fått burkbearnaise & kommit på sig själv med att längta efter äkta nu när hon visste hur det ska smaka!
Det är ju inte svårt. Men visst, lite omständigt när man bara vill ha fram käket till bordet & börja schloffa i sig. Jag brukar kalla mig för både gourmet & gourmand