2026-08-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
När jag läser den här typen av trådar är jag glad att jag inte är ung idag. I min generation är de flesta kvinnor vettiga.

Verkligen? din reaktion när du läser den här gravt misogyna trådstarten och alla dess dito inlägg, är alltså att unga kvinnor har blivit ovettiga?

Man baxnar.
Citera
2026-08-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman

Tjejer är ju också de som kommer förlora allra mest på att Sverige blir ett Islamskt land p.g.a. väldigt stor invandring.

DETTA!!!
Citera
2026-08-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Verkligen? din reaktion när du läser den här gravt misogyna trådstarten och alla dess dito inlägg, är alltså att unga kvinnor har blivit ovettiga?

Man baxnar.

Unga mäns upplevelser. Inte min. Könskrig är idiotiskt oavsett vem som driver det. Och du brukar ju gillar att kriga mot män. Du är en lika god kålsupare som alla väderkvarnar du gapar på.
Citera
2026-08-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Tyvärr är det så, jag är 33 idag. Så jag var med om att min motpart blev hjärntvättad utan dess like, men många killar har också varit hjärntvättade. Det är ingen som är speciellt i Sverige, så här ser det ut i hela västvärlden och jag vet inte om det är en bra eller dålig sak..

När åren var runt 2010-2015 så kunde jag förstå att man har en skev bild av verkligheten för media dolde allting. Jag förstår liksom varför och även dessförinnan att folk inte har förstått riktigt hur stora problemen var.

Även om många svenskar blundar för särskilda situationer i samhället när dom uppstår utöver det och "tittar bort" för att inte uppfattas som rasister.

Vad jag inte förstår är hur många svenskar kan fortsätta rösta för de partier som fortfarande har samma politik och tycker det är ett vettigt val när man nu svart på vitt vet vad den politiken har lett till.

Det har alltså skett en stor stor förändring politiskt i Sverige, både i media och riksdagshuset samt hos befolkningen och vad de vill ha för politik själva, vilka problem de tycker är mest viktiga att fixa.

I det läget att gå och rösta på samma partier igen som har samma politik fortfarande är helt och hållet numera obegripligt. Det kan jag inte förstå. Där är det 70 % av unga kvinnor som lägger sin röst fortfarande. (Både av gamla och nya undersökningar.)

Och det till bakgrunden att de själva råkar och har råkat ut för otrygghet till den grad att vi har mest våldtäkter i världen per kapita. Att 60 % av tjejer känner otrygghet vid mörkrets inbrott, från en mycket mycket gammal undersökning. Tjejer är ju också de som kommer förlora allra mest på att Sverige blir ett Islamskt land p.g.a. väldigt stor invandring och ingen integration på toppen.

Så jag kan faktiskt inte förstå deras val. Och vi pratar om "unga kvinnor" upp till 40 års ålder. Det är så många kvinnor som verkar va fullkomligt disträ om vad som är vad rent utsagt i Sverige.

Men som 50 % vet vi ju av svenska folket, både män och kvinnor, gamla samt unga som vill ha de vänsterliberala partierna vid makten. Varför kan man fråga sig?

Det finns ingen bra svar på den frågan, för den frågan bör egentligen bli ställd alls i en logisk värld med tanke på de senaste 10 åren i Sverige.

Men din tramsiga fån
1. Sverige har inte "mest våldtäkter i världen per kapita". (det stavas för övrigt capita)
2. varför skulle Sverige "bli ett islamskt land"? den typen av idéer är etnonationazlistiskt folehattande av värsta sort.

Det är du som är hjärntvättad, men verkar sakna förmåga begripa det själv.
Citera
2026-08-10, 14:15
Medlem
Citat:
Unga mäns upplevelser. Inte min. Könskrig är idiotiskt oavsett vem som driver det. Och du brukar ju gillar att kriga mot män. Du är en lika god kålsupare som alla väderkvarnar du gapar på.

Merapi krigar faktiskt inte mot män.

Hon säger ifrån till antifeminister, manosfär-snubbar och misogyna individer.

Finns gott om män med bra kvinnosyn, som ser det som självklart att kvinnor ska ha demokratiska rättigheter och mänskliga rättigheter. Det är inte dessa män Merapi "krigar" mot.
Citera
2026-08-10, 14:17
Medlem
Citat:

Du tycker alltså att kvinnor ska lämna killar/ män i fred i sina hatbubblor? utan motargument?
Och vem är det som fört "krig" på riktigt mot det andra könet och fortsatt gör det i världen och så även fortsatt i vår del av den.
Inte fan är det kvinnor eller den ideologi som slagit näven i bordet och krävt lika rättigheter.

TS är en hatiskt misogyn liten skit.... och det du gör här är att sitta och hålla med.

Snyggt.
Citera
2026-08-10, 14:25
Medlem
Citat:
Du tycker alltså att kvinnor ska lämna killar/ män i fred i sina hatbubblor? utan motargument?
Och vem är det som fört "krig" på riktigt mot det andra könet och fortsatt gör det i världen och så även fortsatt i vår del av den.
Inte fan är det kvinnor eller den ideologi som slagit näven i bordet och krävt lika rättigheter.

TS är en hatiskt misogyn liten skit.... och det du gör här är att sitta och hålla med.

Snyggt.

Du vet vid det här laget att jag inte sätter likhetstecken mellan den feminism jag ställer mig bakom och det jag kallar "moderna feminister". Och det verkar definitivt vara en större andel moderna feminister bland unga kvinnor än de i min generation.
Så jag förstår var TS kommer ifrån även om jag inte nödvändigtvis håller med per default.
Detta vet du så sluta vara måndagsgrinig och spela allan. Det är inte snyggt.
Citera
2026-08-10, 14:47
Medlem
Citat:
Men din tramsiga fån
1. Sverige har inte "mest våldtäkter i världen per kapita". (det stavas för övrigt capita)
2. varför skulle Sverige "bli ett islamskt land"? den typen av idéer är etnonationazlistiskt folehattande av värsta sort.

Det är du som är hjärntvättad, men verkar sakna förmåga begripa det själv.

Jag har ingen aning hur Sverige ligger till i ett globalt perspektiv. Det räcker med att de allra flesta våldtäkter begås av muslimer och att fenomenet gruppvåldtäkt har ökat lavinartat sen massinvandringen av muslimer. De gör det som krigföring, nu senast mot äldre. I Örebro var det ett fall där en torterade äldre kvinnor när han jobbade inom hemtjänsten; han kastade hett och iskallt vatten på dem medans han åberopade Allah. De hatar oss västerlänningar och de är här för bidragen och för att utnyttja systemet, och den moderna vänstern ger dem immunitet. Och sen hatar de på vita män, SD och så vidare.

Foliehatt hit och dit. Du verkar ha skolkat på mattelektionerna. I takt med att den muslimska befolkningen i Sverige blir större kommer automatiskt det muslimska inflytandet att öka. Grodan kokar långsamt. Det är väldigt enkel matematik och fattar du inte den korrelationen så är det du som är hjärntvättad. Islam är inte kompatibelt med västerländska värderingar och i synnerhet inte med feminism.
Citera
2026-08-10, 15:43
Medlem
Citat:
Du vet vid det här laget att jag inte sätter likhetstecken mellan den feminism jag ställer mig bakom och det jag kallar "moderna feminister". Och det verkar definitivt vara en större andel moderna feminister bland unga kvinnor än de i min generation.
Så jag förstår var TS kommer ifrån även om jag inte nödvändigtvis håller med per default.
Detta vet du så sluta vara måndagsgrinig och spela allan. Det är inte snyggt.

Det är båda feminism, det är bara vilka specifika frågor man driver för stunden.

Och jag har ingen som helst "förståelse" för snubbar som TS.
Finns inget som helst skäl för män som han att hata kvinnor. Varken förr eller idag.
Citera
2026-08-10, 15:46
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning hur Sverige ligger till i ett globalt perspektiv. Det räcker med att de allra flesta våldtäkter begås av muslimer och att fenomenet gruppvåldtäkt har ökat lavinartat sen massinvandringen av muslimer. De gör det som krigföring, nu senast mot äldre. I Örebro var det ett fall där en torterade äldre kvinnor när han jobbade inom hemtjänsten; han kastade hett och iskallt vatten på dem medans han åberopade Allah. De hatar oss västerlänningar och de är här för bidragen och för att utnyttja systemet, och den moderna vänstern ger dem immunitet. Och sen hatar de på vita män, SD och så vidare.

Foliehatt hit och dit. Du verkar ha skolkat på mattelektionerna. I takt med att den muslimska befolkningen i Sverige blir större kommer automatiskt det muslimska inflytandet att öka. Grodan kokar långsamt. Det är väldigt enkel matematik och fattar du inte den korrelationen så är det du som är hjärntvättad. Islam är inte kompatibelt med västerländska värderingar och i synnerhet inte med feminism.

Sluta tro på allt skit du läser på nätet.
Citera
2026-08-10, 15:49
Medlem
Citat:

SD ÄR ett f.d. nazitisk/ extremnationalsitiskt parti. Liksom fakta.
Har man inte 2026 med en någorlunda utbildning som lär ut HISTORIA inte fattat vad nazister och högerextrema rasistiska åsikter och politik leder till för "problem" så well......

Det var så mycket flams i ditt inlägg så jag bestämde mig för att koncentrera mig på detta för stunden.

Den historien har för fan nästan alla våra partier. Sossarna tex, exempelvis med de sk judepassen 1938.

Dessutom är SD det mest Israelvänliga partiet vi har idag. Vänstern är helt nerbesudlade med antisemiter och islamister.
Citera
2026-08-10, 15:56
Medlem
Citat:
Det är båda feminism, det är bara vilka specifika frågor man driver för stunden.

Och jag har ingen som helst "förståelse" för snubbar som TS.
Finns inget som helst skäl för män som han att hata kvinnor. Varken förr eller idag.

Nej, inte för mig. Jag kallar mig gärna feminist men också gärna "antifeminist" om vi snackar modern feminism. Man kan inte vara för båda sorterna, de är varandras motpoler i många avseenden.

Hatar är ett starkt ord och jag kan nog säga att jag hatar hatet hos matriarkatet idag, som tex manifesterar sig i skolan och annan offentligverksamhet. Tolkar heller inte TS som att hans hat är generiskt. Han verkar dock frustrerad likt många andra unga män idag. Som sagt, andelen vettiga unga kvinnor verkar betydligt mindre än hos min generation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in