2026-08-10, 12:49
Medlem
guderis avatar
Konstigt sånt här har en förmåga att alltid inträffa när det börjar bli dags för val.
Citera
2026-08-10, 12:55
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Offerstatus är hårdvaluta 2026. Det kan absolut ha hänt, men en sådan här berättelse bygger fortfarande på en andrahandsuppgift utan oberoende bekräftelse. Var är mobilen, videon, vittnena eller åtminstone en polisanmälan?

Vi lever dessutom i en tid där folk filmar precis allt. Att automatiskt utgå från att berättelsen är sann för att den passar den egna världsbilden är lika intellektuellt ohederligt som att automatiskt utgå från att den är påhittad.

Polisanmälan för vad? Är det kriminellt att ropa åt en neger att åka hem?
Citera
2026-08-10, 13:12
Medlem
Sådan här öppen ogenerad rasism fär tyvärr svenskar med afrikanskt ursprung uppleva dagligen. Det här rasistiska beteendet som hyllas av mindre begåvade individer hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. SD får ta på sig ett stort ansvar för att försöka normalisera sådan här syn på mörkhyade medmänniskor.
Citera
2026-08-10, 13:16
Medlem
Svenskar är toleranta och inte säger ifrån så ofta, men efter 10 år jävla gängkriminalitet så har de flesta tröttnat
Citera
2026-08-10, 13:26
Medlem
Var nyligen ett annat inslag om en kvinna i hijab som hävdade att en kvinna hade gått fram till henne i en butik och uttryckt något om att hon borde åka hem. Förnekar inte att det kan ha skett, men hur kan det ha så stort nyhetsvärde? Dessutom bara egna utsagor och inget som går att kontrollera ändå. Ingen slump att redaktionerna trycker ut sån här dynga.
Citera
2026-08-10, 13:57
Medlem
Den här kvinnans barn och barnbarn vet vad de ska säga för att få sin mammas uppmärksamhet.

Om barnbarnet är för litet för att ha fattat det så lär det sig det nu.

Barn har väl till och med fått priser/stipendier för att ha trätt in och protesterat mot/stoppat händelser som denna.
Händelser som det inte fanns några vittnen till eller bevis för.

Jag bejakade inte, men jag anlade ett neutralt anlete och uppehöll mig vid något annat när en kvinna stolt visade mig artikeln i en tidning där hennes bekantas dotter fått utmärkelse för sitt agerande i en sån här situation. Till skillnad från kvinnan kände jag dottern från klassrumssituationer och visste att ett mer uppmärksamhetssökande barn får man leta efter.
Senast redigerad av eva89 2026-08-10 kl. 14:07.
Citera
2026-08-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Judiska och arabiska forum kan vara hur rasistiska som helst samtidigt som ett svenskt par kan ha skrikit ”gå hem, negrer” i skogen. Det ena utesluter inte det andra.
Vi har haft ett tjugotal liknande historier de senaste 20 åren "Dom slet av min slöja" osv.

Alla visade sig vara falska. Även denna gång.. Kan ju vara så att personen skrek jävla svennefitta innan också, eller anser du det osannolikt?
Citera
2026-08-10, 14:35
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Enlig denna vänsterkvinna som är grundare till kvinnokooperativet ”Yalla Trappan” i Rosengård skulle hennes barnbarn blivit utsatta för rasism i skogen.

Hennes dotter har barn med en mörkhyad man och under en skogspromenad mött ett svenskt par, som då ute i skogen skulle skrikigt ”Go home nigger” åt hennes barnbarn.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/43xz4E/framlingar-ber-mina-barnbarn-att-aka-hem

Detta tror jag inte det minsta på. Denna kärring har en egen agenda och nyttjar nu möjligheten att sprida ”rasism om svenskar” när hon fått möjligheten att skriva en debattartikel i aftonbladet.

Vad tror ni?

HUR vet kärringen att det var ett svenskt par de mötte? De skrek ju ”go home, niggers”. Vi svenskar skulle ju sagt: ”GÅ HEM, NEGRER”
Alltså så borde det mötande paret vara av engelsk, amerikansk eller annat påbrå.

Kärringen får väl skriva till rätt land eller rätt ambassad och klaga där..
Citera
2026-08-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Sådan här öppen ogenerad rasism fär tyvärr svenskar med afrikanskt ursprung uppleva dagligen. Det här rasistiska beteendet som hyllas av mindre begåvade individer hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. SD får ta på sig ett stort ansvar för att försöka normalisera sådan här syn på mörkhyade medmänniskor.
Finns inga svenskar med afrikanskt ursprung, lika lite som det finns nigerianer med svenskt ursprung.

Nu har du låtit din fantasi skena iväg.
Citera
2026-08-10, 14:42
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serverus
Frågan är varför inte negrerna åker hem när de blir tillsagda på skarpen?

Det beror sannolikt på att vänstern bönar å ber
”Snälla stanna! Ni får skjuta och våldta så mycket ni vill och vi betalar gärna för det med svenska skattepengar, snälla stanna!”
Citera
2026-08-10, 14:56
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz

Mjö, mjö, mjööö..!

Det FINNS inga svarta svenskar. Då är man en NEGER.
Det är heller inte rasistiskt att påtala att en neger är svart för omvänt är en lögn!

Eller har du sett någon VIT NEGER någongång?

Om jag kallar en svensk för vit neger, är jag en rasist då?

För övrigt ang SD så har du FEL. SD menar att en svensk identitet handlar om en gemensam livsstil, språk, Kultur, historia osv och de menar att det blir svårt att en troende muslim fullt ut delar den gemenskapen. De nämner inte ett ord om HUDFÄRG!
Så den som ansvarar för den lögnen måste vara…DU!

Så vem är det nu som är RASIST???
Citera
2026-08-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför skrek de på engelska om de nu var svenskar?

Sen har det ju skrikits hora efter svenska kvinnor och flickor hur länge somhelst nu och det är det ju ingen som bryr sig om. Det är helt i sin ordning.

Det är väl inget ovanligt att vissa svenskar pratar engelska ibland eftersom dom inte tror att det är på riktigt annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in