2026-08-12, 19:23
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du tror alltså inte afrikaner kan ha albinism eller?

Har jag sagt det?
En vit neger kan inte kallas albino istället för ljust NEGER eftersom det även finns ljus-hyade som har den medfödda genetiska förekomsten med brist av melatonin i ögon, hår och hud.

Alltså kan man inte säga att en vit neger är lika med en albino, lika lite som man kan påstå att det finns vita negrer eller svarta albino.

En neger är en neger dvs svarthyad då negro betyder svart. En neger av kvinnligt kön kallas negress.
Citera
2026-08-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hur visste dom att det var ett svenskt par ? Visade dom passet ?

Varför pratade det svenska paret inte svenska ? Var dom kanske från Polen ?

Nej, storyn är riktigt tunn. Men bra försök..
Står inte i artikeln att det är ett svenskt par.
Citera
2026-08-13, 00:46
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Står inte i artikeln att det är ett svenskt par.

Om det inte skulle varit ett svenskt par så ”skjuter” hon sig ännu mer i ”foten” då hela artikeln går ut på främligsfientlighet i sverige.

Då är hon då plötsligt ”rasist” annars om det var ”icke” svenskar?
Citera
2026-08-13, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Har jag sagt det?
En vit neger kan inte kallas albino istället för ljust NEGER eftersom det även finns ljus-hyade som har den medfödda genetiska förekomsten med brist av melatonin i ögon, hår och hud.

Alltså kan man inte säga att en vit neger är lika med en albino, lika lite som man kan påstå att det finns vita negrer eller svarta albino.

En neger är en neger dvs svarthyad då negro betyder svart. En neger av kvinnligt kön kallas negress.

Du frågade om någon sett en vit neger någon gång och då skrev jag att det har jag.

Nu skriver du även själv vit neger. Sen kan man såklart benämnas som albino om man har albinism även om man härstammar från Afrika.
Citera
2026-08-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Om det inte skulle varit ett svenskt par så ”skjuter” hon sig ännu mer i ”foten” då hela artikeln går ut på främligsfientlighet i sverige.

Då är hon då plötsligt ”rasist” annars om det var ”icke” svenskar?

Hände ju i Sverige. Och med ett koppel hundar var de kanske inte tillfälliga turister. Kan ha varit svenskar som skrikit Go home, behöver inte betyda att det inte har hänt.
Citera
2026-08-13, 16:06
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Du frågade om någon sett en vit neger någon gång och då skrev jag att det har jag.

Nu skriver du även själv vit neger. Sen kan man såklart benämnas som albino om man har albinism även om man härstammar från Afrika.

Men hur vet du då att denna albino var just en vit neger? Det kunde väl ha varit en vem-som-helst som har albinism?
Citera
2026-08-13, 16:08
Medlem
Citat:
Men hur vet du då att denna albino var just en vit neger? Det kunde väl ha varit en vem-som-helst som har albinism?

För att vara rasist har du väldigt dålig kunskap om människoraser.

Jag vet det för att jag ser det.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-13 kl. 16:15.
Citera
2026-08-13, 22:49
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
För att vara rasist har du väldigt dålig kunskap om människoraser.

Jag vet det för att jag ser det.

Hur ser du det?
Citera
2026-08-14, 05:16
Medlem
Citat:
Hur ser du det?

Näsa, läppar, hår.
Citera
  • 5
  • 6