2026-08-10, 15:23
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Enlig denna vänsterkvinna som är grundare till kvinnokooperativet ”Yalla Trappan” i Rosengård skulle hennes barnbarn blivit utsatta för rasism i skogen.

Hennes dotter har barn med en mörkhyad man och under en skogspromenad mött ett svenskt par, som då ute i skogen skulle skrikigt ”Go home nigger” åt hennes barnbarn.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/43xz4E/framlingar-ber-mina-barnbarn-att-aka-hem

Detta tror jag inte det minsta på. Denna kärring har en egen agenda och nyttjar nu möjligheten att sprida ”rasism om svenskar” när hon fått möjligheten att skriva en debattartikel i aftonbladet.

Vad tror ni?
Är det enbart för att hon valde att lyfta fram det som du inte tror på henne eller är det för att du anser att det är omöjligt att svenskar kallar andra n-ordet?
Citera
2026-08-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Barnbarnet + en av föräldrarna kanske är engelsktalande eller tvåspråkiga?

Jag är mest förvånad över eftermälet och att hon bara släpper det. "Yes massa we go home" typ.

Nejdå inte om man är en normal okonfrontativ svensk. Det konstiga är väl att hon refererar till "en svunnen tid" som bevisligen inte existerat i Sverige.
Citera
2026-08-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui

Eller har du sett någon VIT NEGER någongång?

Ja, de kallas albino.
Citera
2026-08-10, 16:25
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Är det enbart för att hon valde att lyfta fram det som du inte tror på henne eller är det för att du anser att det är omöjligt att svenskar kallar andra n-ordet?

Sannolikheten att en vänstertant som jobbar med kvinnogrupper för invandrare skulle drabbas av denna mkt ovaliga rasism mot sina barnbarn är ganska liten enligt mig.
Senast redigerad av Skvisten 2026-08-10 kl. 16:27.
Citera
2026-08-10, 16:28
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Sannolikheten att en vänstertant som jobbar med kvinnogrupper för invandrare skulle drabbas av denna mkt ovaliga rasism mot sina barnbarn är ganska lite enligt mig.
Tvärtom, det verkar vara vanligt numera.

https://www.youtube.com/shorts/rc-Qi7PuSr4
Citera
2026-08-10, 16:49
Medlem
Äckligt att det sitter nazistiska djävular här och förnekar att sådana här saker händer. Känner folk som blivit utsatta för grova hatbrott (t.ex. grovt fysiskt och psykiskt misshandel) och lever med svåra trauman så jag har vittnat flera gånger sådant här, ingen vidrig nazist kan lura mig om det då det jag sett väger tyngre än vad några nazistiska propagandister ljuger om. Hitler och nazisterna under nazityskland förnekade Hitlers brott mot mänskligheten med. Mer och mer liknar högerextrema Hitler och hans anhängare.

Lita aldrig på högerextrema lögnare, dom ljuger om allting hela jävla tiden. Otroligt falska människor som bara har sin jävla vitmaktagenda före sanningen, rättvisan och lagen. Karma kommer visa er en vacker dag era flaska manipulativa skitstövlar.
Senast redigerad av N0.N4M3 2026-08-10 kl. 16:55.
Citera
2026-08-10, 17:18
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Varför skulle det inte ha hänt? Det räcker att läsa några inlägg här på forumet för att inse att det mycket sannolikt kan ha hänt.

Man kan ju inte läsa 100 tals inlägg på Flashback och sedan bli helt chockad över att människor uttrycker sig så i verkligheten.

Exakt! Det kan mycket väl ha hänt!
Citera
2026-08-10, 17:51
Medlem
Glödskals avatar
Yalla Trappan har just förlorat en betydande del av sin bidragsfinansiering och måste visa att de är mer än bara ett dagcenter för ointegrerbara.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/finansiering-av-yalla-trappan_hd11940/
Citera
2026-08-10, 18:17
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Yalla Trappan har just förlorat en betydande del av sin bidragsfinansiering och måste visa att de är mer än bara ett dagcenter för ointegrerbara.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/finansiering-av-yalla-trappan_hd11940/

"Det innebär att 42 tillsvidareanställda kvinnor riskerar att förlora sina arbeten, samtidigt som många kvinnor som står långt från arbetsmarknaden går miste om det stöd som Yalla Trappan erbjuder."

Kanske dags att skaffa arbeten som alla andra?
Citera
2026-08-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Mjö, mjö, mjööö..!

Det FINNS inga svarta svenskar. Då är man en NEGER.
Det är heller inte rasistiskt att påtala att en neger är svart för omvänt är en lögn!

Eller har du sett någon VIT NEGER någongång?

Om jag kallar en svensk för vit neger, är jag en rasist då?

För övrigt ang SD så har du FEL. SD menar att en svensk identitet handlar om en gemensam livsstil, språk, Kultur, historia osv och de menar att det blir svårt att en troende muslim fullt ut delar den gemenskapen. De nämner inte ett ord om HUDFÄRG!
Så den som ansvarar för den lögnen måste vara…DU!

Så vem är det nu som är RASIST???

Självklart är dom svenskar, dom bor här och många är födda här och har medborgarskap. Tyvärr finns det många rasister och islamofober bland svenskarna som utsätter dom för rasism och diskriminering. Vi har religionsfrihet i Sverige så islamofobi är ingen ursäkt att säga att någon inte är svensk. Det är viktigt att bryta segregeringen och vi vithyade svenskar måste våga börja umgås mer med dom mörkhyade svenskarna. Vi behöver dom för att säkra välfärden framöver och ingen gynnas av ett polariserat samhälle som SD vill ha.
Citera
2026-08-10, 23:10
Medlem
immenhusens avatar
Detta låter som ett typfall av fenomenet ”detta har inte hänt,” och som är synnerligen förhärskande på vänsterkanten.

/AI
Citera
2026-08-11, 00:01
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
som då ute i skogen skulle skrikigt ”Go home nigger” åt hennes barnbarn.

Att ett ord blir till en nyhet är det sjukaste av allt. Det finns en massa ord i världen som går att säga - nigger, bögrövssugare, judebarn, dödsknarkarnazist... Men hur är detta en nyhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in