2026-08-09, 22:28
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Dumpen drar ju två miljoner tittare/månad så hjärntvätten går Saras väg men det är helt ok för jag vill inte vara utan Dumpen så bjuder på den bieffekten.
Jag tror inte att alla de två miljonerna handlar om anhängare som betalar. Som jag har skrivit tidigare så är det nog många skolbarn som ser Dumpen lite som en förbjuden frukt. Med regelbundenhet så dumpas en gädda och det är minijulafton för småttingarna som hoppas på att hitta någon fet och slemmig lärare bland gäddorna. Sen lär det säkert vara en och annan anställd på LSS-enheter som försöker hålla koll på vad deras klienter gör på nätet, för tyvärr finns det ingen IQ-gräns för mobiler och digitala appar.

Utan att vara tekniskt kunnig inom området så tror jag dessutom att de har olika besöksbotar som används för att manipulera upp trafiken. Det är till hjälp när man ska sälja webbtrafik och att dra in pengar vet vi är väldigt centralt för Dumpen.
Citera
2026-08-09, 22:51
Medlem
Lowhos avatar
Herregud vad kvalitén på dumpern har gått ner sig, senaste gäddorna känns mer som någon kvot som måste fyllas istället för att sträva efter samhällsnytta. Det är tydligt att pengar är drivkraften och inte barnens bästa.

Patrik bryr sig inte nu när impulskollen är borta och Sara är sjuk. Dom är även känslomässigt involverade och blir bara arga när dom har en gädda som stannar kvar och pratar.
Aldrig gillat Patrik och han jobbar inte på att förbättra sin personlighet med den ständiga "charmen" han har påslagen. Det han blev utsatt för är fruktansvärt men man blir inte per automatik en bra och sympatisk person för det.

Dumpen har ett bra syfte men måste få sig ett rejält lyft i form av bättre ledning & personal. Dags att ge någon annan/andra kommando över rodret.
Citera
2026-08-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag tror inte att alla de två miljonerna handlar om anhängare som betalar. Som jag har skrivit tidigare så är det nog många skolbarn som ser Dumpen lite som en förbjuden frukt. Med regelbundenhet så dumpas en gädda och det är minijulafton för småttingarna som hoppas på att hitta någon fet och slemmig lärare bland gäddorna. Sen lär det säkert vara en och annan anställd på LSS-enheter som försöker hålla koll på vad deras klienter gör på nätet, för tyvärr finns det ingen IQ-gräns för mobiler och digitala appar.

Utan att vara tekniskt kunnig inom området så tror jag dessutom att de har olika besöksbotar som används för att manipulera upp trafiken. Det är till hjälp när man ska sälja webbtrafik och att dra in pengar vet vi är väldigt centralt för Dumpen.

Det är ett litet problem för Dumpen det här med TikTok där ungar hänger då Kina inte tillåter stående kukar i videos men teasers för Dumpen går bra så ungarna är bara ett klick borta från Saras blogg där denna företeelse är påtaglig och vi vet ju hur Dumpens ålderskontroll ser ut?

Jag tror mycket väl att massa ungar får se sin första stående kuk på Dumpen och det känns lite fel nånstans. Självklart har Sara hjärtat på rätt ställe men hennes business är inte beprövad eller vattentät men det kanske inte finns några andra alternativ än att hänga ut bufflar som annars skulle sätta på barn? Lite som att en fjortis blir serverad sin första fylla av föräldrarna. Inte bra men kanske det minst sämsta alternativet.
Jag föreslår att man hellre upprepar för fjortisar att inte svara gamle Orvar med dubbelhaka som vill knulla.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-08-09 kl. 23:40.
Citera
2026-08-10, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzafrukost
Jag vet inte om Saras alt-konto på fb fick vara kvar.

Pedofilmammekonceptet tror jag för övrigt har blivit vanligare för att groomargubbarna inte nappar på deras barnkonto på samma sätt längre.

Problemet där känns som att även om det absolut förekommer så är det är lite för ovanligt, och då blir det mer utav ett trick för att lura ut gubbarna ur sina gömmor än att det handlar om att skydda barn från att utsättas av den galopperande pedofilmammebrottsligheten.

Gubbar som letar flickor är liksom en mer genuin grej, och inget ute i perferin på samma sätt.

Att det finns snuskgubbar som letar flickor/pojkar råder det ingen tvekan om men där har ändå staten och naturen varit tydliga med ett nej till knullkontakt men där kommer Dumpen fint in i bilden och erbjuder ett efterblivet scenario som saknar kontakt med verkligheten.

Saras gäng sparkade igång verksamheten för fem år sen men var i helvete är domarna som bevisar deras tes? Jag har t om erkänt att jag satt på en gammal dam när jag var fjorton för att kasta ett köttben åt Saras håll, hon är inte helt lost det lilla livet.

Dumpenfakta efterlyses?
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-08-10 kl. 00:41.
Citera
2026-08-10, 00:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lowho
Herregud vad kvalitén på dumpern har gått ner sig, senaste gäddorna känns mer som någon kvot som måste fyllas istället för att sträva efter samhällsnytta. Det är tydligt att pengar är drivkraften och inte barnens bästa.

Patrik bryr sig inte nu när impulskollen är borta och Sara är sjuk. Dom är även känslomässigt involverade och blir bara arga när dom har en gädda som stannar kvar och pratar.
Aldrig gillat Patrik och han jobbar inte på att förbättra sin personlighet med den ständiga "charmen" han har påslagen. Det han blev utsatt för är fruktansvärt men man blir inte per automatik en bra och sympatisk person för det.

Dumpen har ett bra syfte men måste få sig ett rejält lyft i form av bättre ledning & personal. Dags att ge någon annan/andra kommando över rodret.

Vad tror du om farmen Kristina och Janne Josefsson?
Citera
2026-08-10, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern
Qristina är död tyvärr.
Citera
2026-08-10, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag tror inte att alla de två miljonerna handlar om anhängare som betalar. Som jag har skrivit tidigare så är det nog många skolbarn som ser

Ja betalningen till Dumpen är också ett problem för våra hjältar då man undrar om pengarna går till öl, Kronofogden eller barn? Swishnumret till Dumpen upprepas konstant då våra vänner måste käka, bilen tankas och allt det där som det tjatas om i Facebooktråden, AUK har även skrivit om det i sina krönikor så med andra ord ska vi ha dåligt samvete för att vi inte betalar Patriks räkningar.

Sara får gärna slappa lite på enkelsängen i hotellrummet, ta en Heineken i minibaren och fundera på tjockisen som hon hindrat ifrån att ta en 13-årings oskuld ikväll, undra om det inte gått ändå men tack Sara.

Jo skolbarn hänger på Dumpen och det är inte bra med tanke på vad som visas där, kanske diskuteras Dumpen under skolrasterna. På arbetsplatser diskuteras inte Dumpen men dina kollegor kollar i smyg.
Citera
2026-08-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det har ju aldrig inträffat tidigare? Men Sara har vridit på sig i sängen och tänkt ut att vi kör och slänger upp dessa fittmagneter oavsett funktionsnedsättning. Det är ändå en ansträngning som suttit långt inne hos Dumpen.

Sara och Putte snackar om detta i senaste podden och visst nu är vi beredda på att det kommer levereras bisarra knullscenarion, tack Sara! Dumpen råkar inte sitta på några domar där funktionsnedsatta gått loss på riktiga fjortisar, tvärtom går också bra för så brukar det se ut i Dumpens chattar?

Patrik sa med egna ord i PK-debatten att barn inte känner nån skillnad och det kan ligga något i det.

"Några personer" är antagligen en hel laddning funktionsnedsatta som är på väg ut på Dumpen för att bli rikskändisar för mindre smickrande.
Men varför gör de så? Om hatet är drivkraften. Det var knappast funktionsnedsatta som utnyttjade Patrik och Sara.
Citera
2026-08-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Men varför gör de så? Om hatet är drivkraften. Det var knappast funktionsnedsatta som utnyttjade Patrik och Sara.

Därför att det är lättare att få en svagbegåvad till mötesplatsen än en runkgubbe med normal iq. Skrev om det häromdagen och nog fan är det bilhandlartricks.
Kolla t ex "Fråga Lundberg" i Jönköping, han dyker till dejten som Dumpen tjatat om i mjukisbyxor och gummistövlar.
Det finns lite mörk humor i detta men tror inte nödvändigtvis att man behöver göra såna som honom till rikskändisar men det är inte jag som bestämmer på Dumpenredaktionen utan det gör fina- och sakkunnige Sara och hon kan mycket väl vara smartare än mig.

Måste ändå medge att Dumpen höjt standarden för tidigare var det all in på kvantitet före kvalitet.
Citera
2026-08-10, 14:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad ska man göra med gäddorna då?
Dumpen kan få fortsätta jaga, skadar inte, publicera dumpar, men tillämpa vanlig allmän mediaetik, snacka med familjen och de får välja åtgärd utan någon exponering. Låter det inte som en bra kompromiss.
Citera
2026-08-10, 14:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Sara är inte så enormt arg på konfrontationerna längre som förr, hon har nog inte så ont i magen längre som drev på ilskan. Kommer Sara att må bra så kommer Dumpen att dö ut, likaså om hon blir så dålig att hon inte mäktar med. För Patrik kommer inte lyckas dra det runt själv.
Citera
2026-08-10, 16:22
Medlem
Lowhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern

Vilka som helst förutom clownerna S&P hade gjort det bättre.
Jag tror att yngre förmågor med driv som INTE har en bakgrund i att bli utsatta på diverse sätt hade skött det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in