2026-08-09, 21:54
Medlem
doncroces avatar
MP gör nog ett kanonval, nu när dom har säkrat de unga kvinnorösterna!
Citera
2026-08-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Någonting gör dom rätt iallafall, då dom har typ 7-8% i väljarstöd. Svenskar har någon form av fetisch för invandring och skatter. Men personligen har jag ingenting emot detta längre, då jag blir glad av politik som försämrar det här pisslandet.
Citera
2026-08-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
precis det här har folk så svårt förstå.

De hittar på lite olika namn på invällarna så har vi helt plötsligt låg invandring, folk är ta mig fan helt efterblivna

Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
För mig är det lika illa oavsett! Att vi släpper in 90000 i landet fast år 2024 var det 117000, så visst lite mindre men alldeles för jävla, för mycket och såklart helt oacceptabelt!

Inkluderar det här även arbetskraftsinvandrarna? Eller utländska gäst-studenter (som kanske blivit inbjudna att studera här)? Är det att jämföra med anhöriginvandrarna?
Citera
2026-08-10, 13:08
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Inkluderar det här även arbetskraftsinvandrarna? Eller utländska gäst-studenter (som kanske blivit inbjudna att studera här)? Är det att jämföra med anhöriginvandrarna?

Antalet 90000 invandrare, inkluderar alla som varaktigt har flyttat hit och är folkbokförda här. Du kan se vidare info i länken.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/
Citera
2026-08-10, 13:11
Medlem
Citat:
Antalet 90000 invandrare, inkluderar alla som varaktigt har flyttat hit och är folkbokförda här. Du kan se vidare info i länken.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/

Frågan var riktad till er: Ser ni arbetskraftsinvandring & gäst-studenter som "invällare"?
Citera
2026-08-10, 13:21
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Frågan var riktad till er: Ser ni arbetskraftsinvandring & gäst-studenter som "invällare"?

Ja.
Citera
2026-08-10, 13:24
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Sverige ska ta emot NEGATIV mängd flyktingar, d.v.s vi ska skicka hem folk.

Och vi ska fortsätta skicka hem folk tills bostadskrisen är löst.

..och arbetslösheten.
Citera
2026-08-10, 13:27
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce

Det är dags att börja skita i fucking-Sverige och ta ett white-flight ut ur den här jävla rödgröna helvetesgrytan.
Ingen fattar ändå att grytan kommer snart att koka över..

Sorgligt, sa Bill
Bedrövligt sorgligt, sa Bull
Citera
2026-08-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ja.

Jag kan tycka att anhöriginvandringen är stor. Men just studenter (utbytesstudenter tex) eller arbetskraftsinvandring (med spetskompetens) vad är problemet där? Att det blir ont om bostäder eller?
Citera
2026-08-10, 14:27
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Jag kan tycka att anhöriginvandringen är stor. Men just studenter (utbytesstudenter tex) eller arbetskraftsinvandring (med spetskompetens) vad är problemet där? Att det blir ont om bostäder eller?

Jag anser att så länge vi har svenskar som är arbetslösa eller/och bostadslösa så ska inga invandrare alls få komma in i landet och slita på vår infrastruktur eller välfärd oavsett anledning.
Jag anser att svenskars väl och ve ska komma först och därmed faller vänsterns ”lika för alla-princip”. Vi ska inte ge svenskars hårt arbetande skattemedel till utlänningar, de tillhör SVERIGE och SVENSKARNA.
Vi ger massor med pengar, 53 MILJARDER till tredje världen - varför gör vi det när det finns fattigpensionärer och hemlösa här? När vården, försvaret, alla blåljus och andra svenska viktiga myndigheter/företag behöver pengarna?

Om någon skulle ha en spetskompetens i nanovetenskap eller raketforskning som vi själva inte har eller klarar oss utan, så visst, det kan vara ett skäl till att ett tillfälligt uppehållstillstånd beviljas. Men inte annars…
Citera
2026-08-10, 14:53
Medlem
Citat:
Jag anser att så länge vi har svenskar som är arbetslösa eller/och bostadslösa så ska inga invandrare alls få komma in i landet och slita på vår infrastruktur eller välfärd oavsett anledning.
Jag anser att svenskars väl och ve ska komma först och därmed faller vänsterns ”lika för alla-princip”. Vi ska inte ge svenskars hårt arbetande skattemedel till utlänningar, de tillhör SVERIGE och SVENSKARNA.
Vi ger massor med pengar, 53 MILJARDER till tredje världen - varför gör vi det när det finns fattigpensionärer och hemlösa här? När vården, försvaret, alla blåljus och andra svenska viktiga myndigheter/företag behöver pengarna?

Om någon skulle ha en spetskompetens i nanovetenskap eller raketforskning som vi själva inte har eller klarar oss utan, så visst, det kan vara ett skäl till att ett tillfälligt uppehållstillstånd beviljas. Men inte annars…

Nej flyktingar som kommer in och behöver bidrag under en lång tid är en sak (och jag håller med om att det är bra att se över biståndet som skickas utomlands, om det gör nån nytta) Studenter som kommer utifrån (utanför EU/ESS/Schweiz) betalar ju dock egna avgifter (EU/ESS/Schweiz-studenter studerar fritt)

Arbetskraftsinvandring här och där skadar inte (vi borde släppa in folk som vill investera några miljoner i Sverige, som man gör i andra länder) Dvs typ "Golden Visas"
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-10 kl. 14:55.
Citera
Igår, 22:12
Medlem
rudi1985s avatar
Han kan fan inte va inteligent den där hellden. Går ut med sådant uttal innan valet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in