Citat:
Ursprungligen postat av
BigOrangeBunny
Jag kan tycka att anhöriginvandringen är stor. Men just studenter (utbytesstudenter tex) eller arbetskraftsinvandring (med spetskompetens) vad är problemet där? Att det blir ont om bostäder eller?
Jag anser att så länge vi har svenskar som är arbetslösa eller/och bostadslösa så ska inga invandrare alls få komma in i landet och slita på vår infrastruktur eller välfärd oavsett anledning.
Jag anser att svenskars väl och ve ska komma först och därmed faller vänsterns ”lika för alla-princip”. Vi ska inte ge svenskars hårt arbetande skattemedel till utlänningar, de tillhör SVERIGE och SVENSKARNA.
Vi ger massor med pengar, 53 MILJARDER till tredje världen - varför gör vi det när det finns fattigpensionärer och hemlösa här? När vården, försvaret, alla blåljus och andra svenska viktiga myndigheter/företag behöver pengarna?
Om någon skulle ha en spetskompetens i nanovetenskap eller raketforskning som vi själva inte har eller klarar oss utan, så visst, det kan vara ett skäl till att ett tillfälligt uppehållstillstånd beviljas. Men inte annars…