2026-08-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Vad tycker ni om förslaget? Borde Sverige ta emot fler eller färre flyktningar?

Källa: https://omni.se/mp-sverige-borde-ta-emot-fler-flyktingar/a/lnQBko
Totalt fel och ett försök att förstöra Sverige ännu mer.
Citera
2026-08-07, 22:43
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
0 kvotflyktingar och 0 asylsökande. Skeppa hem 1 miljon icke önskvärda individer tillbaka till hemländerna.

Lösningsorienterad.
Citera
2026-08-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Vad tycker ni om förslaget? Borde Sverige ta emot fler eller färre flyktningar?

Källa: https://omni.se/mp-sverige-borde-ta-emot-fler-flyktingar/a/lnQBko
Sverige har ju inte tagit emot så många flyktingar de senaste decennierna, det är ju mest invandrare som insett att Sverige har höga bidrag och gratis sjukvård, det är nåt annat. Jag förstår att de reser hit.

Med de generösa regler om invandring och deras bidrag som Sverige har är det ju självklart att folk som har lite sämre ställt vill flytta hit och leva bättre på bidrag och softa i soffan.

Jag tycker att Sverige ska ta emot människor som är riktiga flyktingar men inte folk som vill höja sin levnadsstandard ett snäpp på svenska skattebetalares bekostnad.

Generös invandringspolitik bör också innebära en tuff utvisningspolitik för folk som inte sköter sig.
Citera
2026-08-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Sverige har ju inte tagit emot så många flyktingar de senaste decennierna, det är ju mest invandrare som insett att Sverige har höga bidrag och gratis sjukvård, det är nåt annat. Jag förstår att de reser hit.

Med de generösa regler om invandring och deras bidrag som Sverige har är det ju självklart att folk som har lite sämre ställt vill flytta hit och leva bättre på bidrag och softa i soffan.

Jag tycker att Sverige ska ta emot människor som är riktiga flyktingar men inte folk som vill höja sin levnadsstandard ett snäpp på svenska skattebetalares bekostnad.

Generös invandringspolitik bör också innebära en tuff utvisningspolitik för folk som inte sköter sig.
Jag tycker att de bör utvisas direkt från den Svenska gränsen. Varför har inte det skett tidigare?
Citera
2026-08-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag tycker att de bör utvisas direkt från den Svenska gränsen. Varför har inte det skett tidigare?
Jag tycker att det finns en del som vi bör skydda, folk som är riktiga flyktingar.
Citera
2026-08-07, 23:13
Medlem
Citat:
Jag tycker att det finns en del som vi bör skydda, folk som är riktiga flyktingar.
En promille kanske?
Citera
2026-08-07, 23:16
Medlem
Citat:
En promille kanske?
Kanske, jag vet inte hur många men förstår att det finns människor som behöver hjälp. Dom tycker jag att vi ska hjälpa
Citera
2026-08-07, 23:18
Medlem
Citat:

Funkar ju jättebra när alla flyktingar börjar påstå att dom är bögar och andra utsatta grupper.
Citera
2026-08-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Funkar ju jättebra när alla flyktingar börjar påstå att dom är bögar och andra utsatta grupper.
Exakt det! De måste helt enkelt växla upp sina egna länder och inte belasta Sverige.
Citera
2026-08-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Jag vet såklart att det finns stora luckor i lagar och att ljug och hittepå har lönat sig om man vill resa till Sverige och få bidrag.

jag menar att det dock finns en del riktiga flyktingar som vi bör ta emot
Citera
2026-08-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Nej för helvete. Inte muslimska flyktingar från Afrika och Asien. De fördärvar samhället.
Den här NK-mannen i Stockholm ville ta hit för att pressa arbetarnas löner i botten och ungdomars enklare jobb in på arbetsmarknaden minskar. Det är elitens vilja. Sedan. Har inte varit Socialdemokraterna (S) politik någonsin men tillsammans med MP blev det en verklighet tidigare historiskt. Tredjevärlden ska rädda oss enligt MP.
Citera
2026-08-08, 00:53
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Därför att Sverige inte har (och inte har haft på flera tiotals år) någon fungerande och obligatorisk gränsbevakning. Vad som existerar är stickprovskontroller och någon enstaka gång obligatorisk kontroll (som en stund efter flyktingvågen 2015-2016), men de överges snabbt så fort tillfälle ges, främst p.g.a. ett manskapsbehov som det inte finns underlag för i dagens polis, tull och kustbevakning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in