2026-08-09, 15:42
Medlem
Tror att Frölunda blir årets flopp.

Ser att många experter har de topp-3 och jag tror att det är ganska långt från sanningen. Inte att de kommer slåss i botten men att de hamnar utanför topp-6. Bra målvakter emot så har man en kärna av spelare som jag tyckte tog tydliga kliv tillbaka under fjolåret. Folin, Lasu, Tom Nilsson och Friberg har hög status i gruppen men bör alla vara långt ner/utanför laget om man ser till kvalité utifrån fjolåret. Det blir en nöt att knäcka för coacherna och det är frågan hur spelarna själva hanterar den prestigeförlusten.

En stor anledning till att man föll tillbaka under andra halvan av säsongen och sedermera kraschlandade ur slutspelet, skulle jag säga är att man är för anpassade till spelsystemet och att man har för mycket av vissa spelartyper. Alla kedjor spelar likadant med nästan samma spelartyper i varje kedja och det blev lättläst under fjolåret.

Hur många relativt småväxta vänsterforwards som kan spela center vid behov, med bra skridskoåkning och klubbteknik men som inte har något vidare fysiskt spel har de varje år? 8-10?

Och nu fyller man på med samma typer i år igen i Puistola, Dower Nilsson och Olausson. Och återigen går man in utan en riktig förstacenter. Även om jag gillar adderingen av Fagemo så tycker jag det saknas fysik och dynamik på forwardssidan. Man blev uppätna av Luleå i slutspelet och hade generellt tufft mot den typen av försvarsspel efter sin otroliga inledning.

Frölunda kommer 7-8.
Citera
2026-08-09, 16:14
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du har uppenbarligen inte sett matchen. Såg sammanfattningen på Youtube å inte fan dominerade han eller någon annan leksing i matchen

Staios dominerade matchen, slutdiskuterat. Du får du ha i åtanke att han varit skadad en längre tid.

Bitterheten lyser igenom, att ditt VIK återigen kommer hålla till i botten. Sluta för över din ilska mot Leksand!

Ett tips, påverka din klubb att göra nåt åt er ej proffsiga organisation istället!
Citera
2026-08-09, 16:17
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Snälla du sluta runka till dina leksandsfantasier. På sin höjd är det ett gäng pensionärer som bryr sig om Leksand som inte kommer från bygden. Publiksnittet kommer nog till och med att bli bättre i år med löven istället för Leksand. Leksand har definitivt inte ett lag som kommer att leka hem någon serieseger. Deras räddning att komma topp sex är väl att serien verkar hålla sämre klass i år än förra året

Du har noll koll! Leksand drar upp snittet var än de spelar. Att vi skulle ha dålig återväxt är rent ut sagt ett bisarrt påstående. Återväxten är lovande på ALLA FRONTER! Leksand representeras överallt i Dalarna, men framförallt runt Siljan och residensstaden Falun med tillhörande förorter.

Ditt hat lyser igenom. Patetiskt!

Vi är Leksand, vilka fan är ni?
Citera
2026-08-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Staios dominerade matchen, slutdiskuterat. Du får du ha i åtanke att han varit skadad en längre tid.

Bitterheten lyser igenom, att ditt VIK återigen kommer hålla till i botten. Sluta för över din ilska mot Leksand!

Ett tips, påverka din klubb att göra nåt åt er ej proffsiga organisation istället!

Konstigt! Recensionen från matchen var att det var mycket folk, nästan fullt på sittplats, två klackar och ett bra arrangemang av hemmalaget. 3-3 efter full tid. Vari låg Leksandsdominansen?

Jag tror inte jag sett någon sticka ut hakan så långt innan ens ett lag gjort sin första isträning som du gör! Du spelar ett högt spel!
Citera
2026-08-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Konstigt! Recensionen från matchen var att det var mycket folk, nästan fullt på sittplats, två klackar och ett bra arrangemang av hemmalaget. 3-3 efter full tid. Vari låg Leksandsdominansen?

Jag tror inte jag sett någon sticka ut hakan så långt innan ens ett lag gjort sin första isträning som du gör! Du spelar ett högt spel!
Det gjorde han förra året också. Leksand var helt otroliga i varenda försäsongsmatch och alla nyförvärv var otroligt välscoutade och skulle göra succé. Repigt kikarsikte det där.
Citera
2026-08-09, 19:07
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen

Leksandsklacken vann läktarmatchen, inget snack. Leksands A-lag vann borta mot VIK, visserligen på straffar men en vinst är en vinst. Vi saknade dessutom EN HEL DEL SPELARE! Jag säger inte att vi dominerade matchen, Staios dominerade med tanke på hans frånvaro av spel. Vi var dock det bättre laget, det ska vi vara samtidigt som man inte ska dra några större växlar av försäsong. Men en skalp är en skalp, ingen kan påstå något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Det gjorde han förra året också. Leksand var helt otroliga i varenda försäsongsmatch och alla nyförvärv var otroligt välscoutade och skulle göra succé. Repigt kikarsikte det där.

Det här är befängt. Med Linkan hel i laget hade vi spelat slutspel och det vet du också om!
Citera
2026-08-09, 22:29
Medlem
Citat:
Tror att Frölunda blir årets flopp.

Ser att många experter har de topp-3 och jag tror att det är ganska långt från sanningen. Inte att de kommer slåss i botten men att de hamnar utanför topp-6. Bra målvakter emot så har man en kärna av spelare som jag tyckte tog tydliga kliv tillbaka under fjolåret. Folin, Lasu, Tom Nilsson och Friberg har hög status i gruppen men bör alla vara långt ner/utanför laget om man ser till kvalité utifrån fjolåret. Det blir en nöt att knäcka för coacherna och det är frågan hur spelarna själva hanterar den prestigeförlusten.

En stor anledning till att man föll tillbaka under andra halvan av säsongen och sedermera kraschlandade ur slutspelet, skulle jag säga är att man är för anpassade till spelsystemet och att man har för mycket av vissa spelartyper. Alla kedjor spelar likadant med nästan samma spelartyper i varje kedja och det blev lättläst under fjolåret.

Hur många relativt småväxta vänsterforwards som kan spela center vid behov, med bra skridskoåkning och klubbteknik men som inte har något vidare fysiskt spel har de varje år? 8-10?

Och nu fyller man på med samma typer i år igen i Puistola, Dower Nilsson och Olausson. Och återigen går man in utan en riktig förstacenter. Även om jag gillar adderingen av Fagemo så tycker jag det saknas fysik och dynamik på forwardssidan. Man blev uppätna av Luleå i slutspelet och hade generellt tufft mot den typen av försvarsspel efter sin otroliga inledning.

Frölunda kommer 7-8.

Skeppet Frölunda sjönk ihop med Rönnbergs avtåg tyvärr..Kommer vara några dystra år framför dom, och inte producera talanger på samma nivå längre.
Citera
2026-08-09, 22:46
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Skeppet Frölunda sjönk ihop med Rönnbergs avtåg tyvärr..Kommer vara några dystra år framför dom, och inte producera talanger på samma nivå längre.

Frölunda kommer nog att ingå i topp 4 med Rögle, Färjestad och Skellefteå. Möjligtvis kan Brynäs eller Luleå fajtas om 4e platsen beroende på skador hos nyckelspelare i övriga lag. Blir intressant att se om Fbk floppar igen i slutspelet men de har ju fått hem superstjärnan från Minnesota. Det måste väl lyfta kaffepöjkera?
Citera
2026-08-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Frölunda har interna problem då några valt Robbans sida och ett gäng är riktigt missnöjda med Robert Olsson

Undrar hur Färjestad kommer göra med att värva en back eller inte
För Foote lär ju bli kompenserad och då är frågan om det finns något att värva med tanke på Wallin fiskade i riktigt dåligt vatten och samt vad ekonomin tillåter
Citera
2026-08-10, 05:41
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Rickard Hugg ska ha skadat sig.

När laget hade sin årliga första isträning var han ute på is, men var inte med i internmatchen.

Citat:
Till Norran är GM Erik Forssell fåordig, men bekräftar att han inte är i speldugligt skick.

– Hugg kör inte för fullt, men är inte långt borta, säger han.

Det är inget stort?

– Det är inget allvarligt.

Karin Granberg, lagläkare:

– En skada utanför isen. Rehab enligt plan går bra. God prognos.
Verkar inte vara nån större grej.
Citera
2026-08-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Det här är befängt. Med Linkan hel i laget hade vi spelat slutspel och det vet du också om!
Ja absolut, utan honom hade ni förlorat med 5-0 i alla playout-matcher.
Citera
2026-08-10, 13:20
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ja absolut, utan honom hade ni förlorat med 5-0 i alla playout-matcher.

Låter som någon inte vill diskutera mer efter faktan lades fram på bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in