2026-08-08, 09:26
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Sitt ner i båten. Vårt lag sammantaget är starkast i HA!

Det kommer bli en rolig säsong!
Sammanlagt är det nog det bästa laget, för ser man till AIK och SSKs defensiver så ser det inte särskilt bra ut, men deras forwards är bättre än LIFs.

LIF blir nog bättre i ett slutspel, än i en grundserie. Dock är det enormt viktigt att placera sig så högt upp som möjligt.

Bra defensiver brukar löna sig, Modo ser också starka ut på backen.
Citera
2026-08-08, 09:28
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Sammanlagt är det nog det bästa laget, för ser man till AIK och SSKs defensiver så ser det inte särskilt bra ut, men deras forwards är bättre än LIFs.

LIF blir nog bättre i ett slutspel, än i en grundserie. Dock är det enormt viktigt att placera sig så högt upp som möjligt.

Bra defensiver brukar löna sig, Modo ser också starka ut på backen.

Det bästa laget vinner oftast i längden, tippar serieseger med hyfsad marginal och där vi slår ut AIK i en final och går upp!

Det är viktigt att gå upp dels för Leksands skull men även SHL!
Citera
2026-08-08, 10:28
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Hade jag varit spelare så hade jag nog tyckt att försäsongen blir för lång med en så tidig träningsmatch som gårdagens men det var ett riktigt lyckat publikarrangemang från Västerås med mycket folk. Kul att det ändå finns lite liv i staden trots de senaste årens sorgliga SHL-satsning. Tyvärr så tror jag inte att den kommande säsongen kommer ge så mycket syre till det lilla livet men jag hoppas att de klarar sig. Västerås är ett av Sveriges hockeyfästen.

Leksand blir säkert ett topplag. Jag kanske kan köpa att de har seriens bästa backsida tillsammans med MoDo och de har det absolut bra förspänt med målvakter också men jag tror inte att exempelvis AIK skulle vilja byta där. MoDo är nog också nöjda och Kalmar har gått lite under radarn i sammanhanget men det kan mycket väl visa sig att det är deras par som är det bästa. Jag vill inte byta Love Härenstam mot någon annan målvakt i ligan, dock är Munther som andraspade såklart ett oskrivet kort, men det var ju Love inför förra säsongen också.

”En målvakt med plockhanske så mjuk som Lill-Babs där nere” eller hur det nu var Perry skrev så vackert i ett numera raderat inlägg här i tråden för ett par veckor sedan. Vet inte hur välfångad den liknelsen är, plockhandskarna på Lill-Babs tid var allt annat än mjuka, det var därför Tumba brukade sikta mot krysset. ”Jag var morgonpigg, men den daggvåta nyponrosens törnesnår var omilt och hindrade mig att nå det likaledes pigga bäret den morgonen” som Tumba poetiskt beskrev det i sin dagbok. Det är rakare puckar nuförtiden. Men oavsett om Perrys liknelse var träffande eller ej så måste man nog ändå säga att Hockeyallsvenskans mjukaste plockhanske faktiskt är en kvarleva från Lill-Babs sista tid som aktiv: Jhonas Enroth. Troligen var det denna tid Perry refererade till och troligen misstog ha slapp för mjuk och kanske gör jag detsamma med Enroth som också börjar bli till åren, men innan motsatsen är bevisad tycker jag att Jhonas Enroth bör rankas som seriens bästa målvakt.
Citera
2026-08-08, 14:07
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare

”En målvakt med plockhanske så mjuk som Lill-Babs där nere” eller hur det nu var Perry skrev så vackert i ett numera raderat inlägg här i tråden för ett par veckor sedan. Vet inte hur välfångad den liknelsen är, plockhandskarna på Lill-Babs tid var allt annat än mjuka, det var därför Tumba brukade sikta mot krysset. ”Jag var morgonpigg, men den daggvåta nyponrosens törnesnår var omilt och hindrade mig att nå det likaledes pigga bäret den morgonen” som Tumba poetiskt beskrev det i sin dagbok. Det är rakare puckar nuförtiden. Men oavsett om Perrys liknelse var träffande eller ej så måste man nog ändå säga att Hockeyallsvenskans mjukaste plockhanske faktiskt är en kvarleva från Lill-Babs sista tid som aktiv: Jhonas Enroth. Troligen var det denna tid Perry refererade till och troligen misstog ha slapp för mjuk och kanske gör jag detsamma med Enroth

Det e inte ofta det man diktar....
..Blir uppskattat.

Kul att du kom ihåg.

När jag var 12 i Luleå var jag på Gultzauddden i Luleå o såg Lill-babs gå fram till scenkanten i sin korta kjol.... så man fick dofta moist för första gången

Man liksom glömde
Hockeyn
Måttsundsbacken
o Optimistjollen

Kul med Silly season 2026 på en torr marknad....

Tror det kommer en PP back till Rögle
Senast redigerad av perry2 2026-08-08 kl. 14:09.
Citera
2026-08-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det e inte ofta det man diktar....
..Blir uppskattat.

Kul att du kom ihåg.

När jag var 12 i Luleå var jag på Gultzauddden i Luleå o såg Lill-babs gå fram till scenkanten i sin korta kjol.... så man fick dofta moist för första gången

Man liksom glömde
Hockeyn
Måttsundsbacken
o Optimistjollen

Kul med Silly season 2026 på en torr marknad....

Tror det kommer en PP back till Rögle

eftersläntrare vid jul då eller? Hampus har sagt att truppen som är nu är den man kommer starta med när SHL dra igång.

Eller så sitter du på insider info.
Citera
2026-08-08, 14:43
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
eftersläntrare vid jul då eller? Hampus har sagt att truppen som är nu är den man kommer starta med när SHL dra igång.

Eller så sitter du på insider info.

När NHL-camperna är över runt 1 oktober så lossnar det ofta nått bra
Citera
2026-08-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
När NHL-camperna är över runt 1 oktober så lossnar det ofta nått bra

Ja lite förstärkning av en PP back hade inte skadat. Men truppen vi har nu så kommer vi absolut topp 6 våga jag nästan lova.

Sedan få vi lite extra hockey med via CHL
Citera
2026-08-08, 15:41
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Ja lite förstärkning av en PP back hade inte skadat. Men truppen vi har nu så kommer vi absolut topp 6 våga jag nästan lova.

Sedan få vi lite extra hockey med via CHL

Så är det nog.
Tycker dock man skall satsa nu sista året med chans med Everberg o Bengtsson mfl
En PP back samt en poängspelare typ Tambellini i kedja 1
Citera
2026-08-08, 15:46
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Fjollsvammel!
Löven har fler SM-guld än Rögle, Örebro och Linköping. Dessutom SM-silver och SM-brons. Lövenspelare gjorde även succé när Tre Kronor vann VM-guld 1987. Tyvärr köptes nästan hela laget upp efter SM-guldet där Löven fick 0 kronor från NHL. Men nu jävlar...Norrlands största stad är tillbaka för att bli kvar.

If B har ju missköts sen 1999....

Sor Ort i Norrland ja, men ändå stad 13 i storlek befolkningsmässigt. 13 mil till Skell o 11 till Övik inga städer där emellan.

Vilka företag förutom Volvo Lastvagnar är stora? Umeå är ju mest offentlig verksamhet med Sjukhus o Uni.
Citera
2026-08-08, 22:54
Medlem
Citat:
Det bästa laget vinner oftast i längden, tippar serieseger med hyfsad marginal och där vi slår ut AIK i en final och går upp!

Det är viktigt att gå upp dels för Leksands skull men även SHL!
Snälla du sluta runka till dina leksandsfantasier. På sin höjd är det ett gäng pensionärer som bryr sig om Leksand som inte kommer från bygden. Publiksnittet kommer nog till och med att bli bättre i år med löven istället för Leksand. Leksand har definitivt inte ett lag som kommer att leka hem någon serieseger. Deras räddning att komma topp sex är väl att serien verkar hålla sämre klass i år än förra året
Citera
2026-08-08, 22:58
Medlem
Citat:
Testspelaren Nathan Staios hade tydligen lekstuga ikväll mot VIK. Verkar enligt uppgift vara ett fynd, kan tänka mig att Ollas nu slickar sig om läpparna!

Ollas sitter med delikata problem minst sagt!

VI SKA UPP!
Du har uppenbarligen inte sett matchen. Såg sammanfattningen på Youtube å inte fan dominerade han eller någon annan leksing i matchen
Citera
2026-08-09, 14:14
Medlem
perry2s avatar
Rickard Hugg ska ha skadat sig.

När laget hade sin årliga första isträning var han ute på is, men var inte med i internmatchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in