2026-08-10, 10:10
Medlem
immenhusens avatar
Samma misogyni inom den nationella rörelsen, som inom Socialdemokraterna och Vänsterpartiet. Vilken skräll! (Not.)

/AI
Citera
2026-08-10, 10:15
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Springer man till judemedia så betyder det att man är riktigt desperat.

I hennes fall så är det förmodligen en kombination av att hon är fattig som en kyrkråtta och hennes katastrofala val av pojkvänner.
Hennes barn ska snart börja skolan och hon orkar inte ha naziststämpeln längre för det orsakar bara problem. Allt är skit.

Sanna är väl det tydligaste exemplet någonsin på att man som etnonationalist inte ska vara öppen för alla om sina åsikter. Håll åsikterna till kompisgänget, närstående och kanske lite mer lokala grupperingar.

De flesta människor kan inte hantera de oundvikliga konsekvenserna av att vara öppen med sådana åsikter i en värld där den evige vann det senaste världskriget.

Man måste tänka smart.

Detta har jag sagt länge nu.

Är det ingen som vet vad Sanna menar med att "lämna rörelsen"?

Vad är det hon lämnar? Jag tillhör den nationella rörelsen och jag har aldrig varit med i någon typ av organisation och jag har aldrig träffat någon av personerna som nämns i tråden.

Lämnar hon någon specifik gruppering eller blir hon helt plötsligt en vänsterliberal, massinvandringsvurmande normie?
Citera
2026-08-10, 10:17
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Jag vet ingenting om vilka män Sanna Hill varit med, personligen tycker jag inte det är så värst relevant. Men hur mycket har Sanna Hill egentligen "förnekats och förhindrats" som du uttrycker det i rörelsen? Har hon inte snarare premierats, fått plats i tidningar som skribent, chefredaktör, ansvarig utgivare osv? Inte bara pga att hon är kvinna, men det har inte varit till hennes nackdel.

Har hon inte bara ett barn som dessutom är litet? Hur mycket har Sanna Hill behövt slava i sin kvinnoroll som du uttrycker det?
Jag har ingen aning om hennes interna tillvaro i rörelsen/sekten. Jag utgår från det hon har berättat och sånt jag hört om hur kvinnohatet inom extremhögern ser ut i andra liknande sammanslutningar.

För hennes prominenta roller som skribent, chefredaktör mm finns det förstås de som upplevt sig som mer passande för dessa positioner men fått se hur hon fick dessa just pga att hon är kvinna. Sexismen är närbesläktad med misogynismen.

Att stiga inom en sekt är resultatet av hårt arbete men också att ledningen ser något hos den som stiger. Det är inte alltid potentialen som identifieras utan ibland att man stiger för att andra sparkas nedåt. Sekter är komplicerade sociala mekanismer som jag inte är helt inläst på. Att Rörelsen inte studerats och att det då saknas information om dess struktur leder mig till slutsatser som ligger mer åt det generella slaget gällande sekter.
Citera
2026-08-10, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Barnporr? Vad fan yrar du om, extremistjävel?

Han är med i din sekt och är per definition våldsbenägen samt rasist.

Du hittar på saker om andra, men klarar uppenbarligen inte av när andra hittar på saker om dig själv. Du har i vuxen ålder ett problem som brukar försvinna av sig självt i förskoleåldern.

Idiot.
Citera
2026-08-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Vad är det hon lämnar? Jag tillhör den nationella rörelsen och jag har aldrig varit med i någon typ av organisation och jag har aldrig träffat någon av personerna som nämns i tråden.

Lämnar hon någon specifik gruppering eller blir hon helt plötsligt en vänsterliberal, massinvandringsvurmande normie?
Kanske bara att sluta hänga med högerextremt avskrap?

Många kvinnor som utsatts för relationsvåld får lämna sina tidigare umgängeskretsar för att undkomma våldet. Behöver inte vara mer komplicerat än så. Dessutom står det i artikeln att hon fått nya insikter om relationsvåld, socialtjänst och kvinnojourer. Dessa insikter kanske inte delas av hennes tidigare umgänge.
Citera
2026-08-10, 10:44
Medlem
Johan As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Vejdeland har kommenterat.
(Publiceringsdatumet är feltryckt)

https://nordfront.se/sta-pa-dig-sanna-hill
Du är ute och seglar någonstans. Texten är gammal och datumet korrekt angivet.
Citera
2026-08-10, 11:00
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead

Nej det här med kvinnohatet är anledningen att hon nu väljer att lämna.

för vad dock?

muslimerna har helt rätt om kvinnor?

eller?
Citera
2026-08-10, 11:11
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kanske bara att sluta hänga med högerextremt avskrap?

Många kvinnor som utsatts för relationsvåld får lämna sina tidigare umgängeskretsar för att undkomma våldet. Behöver inte vara mer komplicerat än så. Dessutom står det i artikeln att hon fått nya insikter om relationsvåld, socialtjänst och kvinnojourer. Dessa insikter kanske inte delas av hennes tidigare umgänge.
Hela ditt inlägg andas konsekvenserna ifrån jakten på the bad boy, en kvinnas val?
Citera
2026-08-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
Du hittar på saker om andra, men klarar uppenbarligen inte av när andra hittar på saker om dig själv. Du har i vuxen ålder ett problem som brukar försvinna av sig självt i förskoleåldern.

Idiot.

Nej, vännen. Jag berättar bara för dig hur saker och ting förhåller sig i verkligheten
Citera
2026-08-10, 11:19
Medlem
Är det verkligen kvinnohat att tycka att kvinnor ska föda barn?
Citera
2026-08-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Hon kanske avser slöddret i Afs eller NRM.
Citera
2026-08-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
för vad dock?

muslimerna har helt rätt om kvinnor?

eller?

Nej. Högerextremister och islamister delar ofta samma unkna värderingar i detta hänseende, vilket också Sanna poängterar i sin intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in