Citat:
Ursprungligen postat av
BobboSundgren
Jag har nu kollat pappan till Sanna Hills 5-årige son på Krimfup. Den enda dom som han förekommer i - är att han har frikänts från våldsamt motstånd mot polis.
Intressant! Då är det alltså bara ord mot ord. Soctanters vittnesmål väger tyvärr rätt så tungt i första juridiska instans, så om Sanna har dragit snyfthistorier och lyckats övertyga någon från socialen om behovet av skyddat boende, så kan det ha räckt för att få barnets pappa fråntagen vårdnaden.
Däremot om pappan överklagar och det tas högre upp i den juridiska världen, så behövs det bevis, inte bara hörsägen eller att pappan haft udda ideer om barnets kost på förskolan.
Jag har arbetat i skolvärlden i snart 30 år och aldrig varit med om att en förälder helt mister vårdnaden. Och då har jag ändå sett barn som kommit till skolan med nedpissade och blodiga kläder, föräldrar som varit berusade eller påverkade när de hämtat sina barn, osv.
Vad gäller våld mot kvinnor inom de nationalistiska miljöerna, så finns det överallt, i alla grupper. Det är inte mer bland någon grupp män. Det är liksom lektion ett i feminism att de "patriarkala strukturerna" är lika mycket representerade oavsett klass, bakgrund, politisk åsikt och kultur. Det är alltså inte större risk för kvinnor att umgås med nationalistiska män än feministiska sådana. Kolla upp det med valfri känd feministisk teoretiker, om ni inte tror det.
Jag tror att det är väldigt liten risk att pappan förlorar vårdnaden helt. Peppa honom att fortsätta kampen för sin son.