2026-08-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Japp, elbilar har ju enormt vridmoment, perfekt för dragkrok.
Bekymret är bilens vikt så dragvikten på vanligt bkort är begränsad.
Nu ska dem tack och lov höja den, lite träligt och ha köpt en hybrid och inte få dra en vanlig husvagn.
Citera
2026-08-09, 19:00
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
"Gubbe med släpkärra" verkar finnas i varenda villaområde. Livet är ett enda stort renoveringsprojekt. Ena månaden är det solpaneler som ska sättas upp på taket, nästa månad ska det snickras på ett nytt staket. Finns det inget att göra runt huset uppfinner Gubbe med släpkärra nåt nytt projekt att göra. Fritiden tillbringar dessa gubbar helst på Byggmax, Bauhaus, handelsträdgårdar, Blomsterlandet, Plantagen och liknande ställen. Finns alltid nåt nytt skoj man kan köpa till huset och köra hem på släpkärran. Dom helger där det inte ska köpa eller fraktas nåt nytt till huset ägnar sig Gubbe med släpkärra åt att åka till kommunens återvinningscentral med släpkärran full av skräp och gamla prylar.

Vet inte om tråden platsar i detta forum men jag tycker i alla fall att Gubbe med släpkärra är en subkultur i folkhemmet som inte uppmärksammats. Finns han även i ert bostadsområde?

Vad ska diskuteras? Om det finns män som lägger mycket tid på att renovera/utveckla sina hus? Ja det finns det.
Citera
2026-08-09, 19:03
Medlem
Citat:
"Gubbe med släpkärra" verkar finnas i varenda villaområde. Livet är ett enda stort renoveringsprojekt. Ena månaden är det solpaneler som ska sättas upp på taket, nästa månad ska det snickras på ett nytt staket. Finns det inget att göra runt huset uppfinner Gubbe med släpkärra nåt nytt projekt att göra. Fritiden tillbringar dessa gubbar helst på Byggmax, Bauhaus, handelsträdgårdar, Blomsterlandet, Plantagen och liknande ställen. Finns alltid nåt nytt skoj man kan köpa till huset och köra hem på släpkärran. Dom helger där det inte ska köpa eller fraktas nåt nytt till huset ägnar sig Gubbe med släpkärra åt att åka till kommunens återvinningscentral med släpkärran full av skräp och gamla prylar.

Vet inte om tråden platsar i detta forum men jag tycker i alla fall att Gubbe med släpkärra är en subkultur i folkhemmet som inte uppmärksammats. Finns han även i ert bostadsområde?

Allt vi bygger håller inte för evigt. Till din fetstilta 'Gubbe med släpkärra' kan du lägga till 'Käring med anspråk' och 'Bortskämda ungar'. Jag tror du finns i den sista kategorin.
Citera
2026-08-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ett utrotningshotat släkte. De riktiga maskulina männen med normala testesteronnivåer som leker med vuxna prylar och inte spelar tv-spel och bygger med lego.
jodå, gör det också.

Vad jag inte gör däremot är titta på tv.
Citera
2026-08-09, 19:47
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är jag. Jag tänker att skiten skall ta slut en dag. Det är inte för att ha nåt att göra. Jag försöker skapa nånting åt min familj och sen gå vidare.
Så är det. Man vill lämna mer efter sig åt sin familj då man lämnar jordelivet än vad man hade då man äntrade.
Citera
2026-08-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Är väl egentligen mest det äldre generationen men bor man i hus och speciellt på landet så är man väl nästan tvungen att bli en sådan?

Lite så. Man kan ju observera när gubben med släpkärra blir för gammal och sjuk för sitt åtagande. Förfallet blir påtagligt direkt
Citera
2026-08-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Lite så. Man kan ju observera när gubben med släpkärra blir för gammal och sjuk för sitt åtagande. Förfallet blir påtagligt direkt

Gäller inte detta konsekvensen för precis alla som blir sjuka? Ingen tar väl hand om tomten om de inte kan tänker jag.
Citera
2026-08-09, 20:23
Medlem
analkings avatar
Citat:

jag har en granne som ständigt gör saker, han donar pa vinden i källaren med fasaden men det blir liksom aldrig klart bara ett jävla jobbande, en annan granne ägde tomten pa andra sidan vägen av deras hus, hade jag inte en aning om och plötsligt började de riva bort alla buskar och skit nu star ett nytt hus med garage där, tog en helg att ställa upp huset med nagra jävla lastbilar som kom
Citera
2026-08-09, 21:15
Medlem
keckoishs avatar
Vad blir det om en ensam kvinna med ärvda pengar håller på då. Fäller träd, kör släpkärra, bygger bodar, allt i sin ensamhet.
Citera
2026-08-09, 21:19
Medlem
Leproids avatar
Gubben vi talar om utgör det naturliga tillståndet av en XY-kromosomad homosapiens fullt anpassad till de rådande materiella förhållandena.
Citera
2026-08-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Bekymret är bilens vikt så dragvikten på vanligt bkort är begränsad.
Nu ska dem tack och lov höja den, lite träligt och ha köpt en hybrid och inte få dra en vanlig husvagn.

Gubbar med släpkärra kan backa med släp och har BE eller B96.
Citera
2026-08-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Gubbar med släpkärra kan backa med släp och har BE eller B96.
Ack ack ack, då måste jag plugga lite teori och uppkörning för att öppna det ultimata leveln 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in