2026-08-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja låt säga att han kunde få för sig att nån blivit vittne till mordet , så är ju steget inte långt till att röja det ur vägen.

Då han inte tidigare gjort något så känns väl inte det som nån överhängande fara
Citera
2026-08-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Hur han betett sig i tidigare relationer är högst relevant för att få en bild av hur han agerar när saker inte går hans väg.

Undrar om nån vet nåt om hans personlighet?
Citera
2026-08-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Då han inte tidigare gjort något så känns väl inte det som nån överhängande fara

Inte nåt som är anmält eller kommit fram kanske

Hur många kvinnor anmäler misshandel från sin partner?
Citera
2026-08-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Inte nåt som är anmält eller kommit fram kanske

Hur många kvinnor anmäler misshandel från sin partner?

Vet inte? Känns ändå inte troligt att han random skulle skulle skjuta er andra?
Citera
2026-08-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Men han var ju knappt vid sina sinnes fulla bruk vid tidpunkten om man säger så.
Citera
2026-08-09, 18:59
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
En av de bättre posterna i tråden. Tack! Tycker det ger en bild av TN som lite gniden, dvs ovilja att vara schysst mot exet som möjliggjorde den stora våningen när de var sambos. Och att han klandrar beslutet.
Han är väl en sån där jobbig typ som vill bråka för minsta lilla och inte kan bjuda på sig själv.

Tror på teorin som fler lagt fram- ÅÅ ville dra sig ur, alt att TN krävde att ÅÅs ex skulle släppa stugan han samägde med henne (dvs svartis)- och då i stundens heta skedde det. Oöverlagt och ogenomtänkt, men tillräckligt skärpt kille för att komma på att det inte var bra och att han behövde 'smyga ifrån' ön för att inte dra misstankarna till sig.

Kan det spela in att "Balsam" hade den gnidiga botvisten i bagaget, och råkade dejta en superjurist?
Citera
2026-08-09, 19:08
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Ja, verkligen. Han har förstört så många liv bara för att han ansåg att han var viktigast.

Jag har följt alla inlägg jag spekulerar TN är en farlig manipulativ som gör allt för att få det han vill ha jag tror inte på alkohol starka mediciner knark psykisk sjukdom han är den sortens person som går över lik för att få det han vill ha mera makt äga det är vad jag tror hoppas någon berättar mer om denna TN
Citera
2026-08-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
Jag har följt alla inlägg jag spekulerar TN är en farlig manipulativ som gör allt för att få det han vill ha jag tror inte på alkohol starka mediciner knark psykisk sjukdom han är den sortens person som går över lik för att få det han vill ha mera makt äga det är vad jag tror hoppas någon berättar mer om denna TN

Håller med. Tror inte heller på psykos eller liknande. Då brukar man vakna upp rätt snart och inte bete sig som han gjorde i ett och ett halvt dygn efteråt. Någon obehaglig personlighetsströrning som ger honom storhetsvansinne har han säkert, men han har nog varit obehaglig i nära relationer länge.
Citera
2026-08-09, 19:26
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ok! Måste ha varit någon form av info från den som hittade kroppen då?

Att de hörde runt?

Kanske? Jag lurar alltså vad det är de fick veta som gjorde dem så säkra på att han var kvar i området. Hade någon sett honom vandra bort från huset vid något klockslag? Hade någon sett honom paddla iväg i kajaken i en viss riktning?

Tycker det verkar osannolikt att de fått ut och synat övervakningsfilmer från Waxholmsbolaget på så kort tid. Han hade ju kunnat ta sig över till fastlandet ganska enkelt och därifrån tagit sig precis vart som helst men dom verkat vara väldigt säkra på att han är kvar i skärgården.

Kan det också vara så att mordet ändå skedde nära inpå att den anhörige kom till ön?

Det gick en båt hela vägen från Strandvägen (Strandkajen) i Stockholm till Sollenkroka ö som var framme 15:11 i tisdags. Denna avgång stannar också på Gåshaga brygga på Lidingö. Antagligen har den anhörige kommit till ön med denna båt. Det passar in i bilden av vilken tid hon hittades och när ambulanshelikoptrar börjat fara dit.

På fastigheten Sollenkroka *:1*4 som är den ÅÅ och JEB ägt finns det förresten två separata hus som har två olika adresser. Det ena huset har ”vägnummer” *01 och det andra huset har *03. Någon kanske redan skrivit det i tråden men jag har inte sett det tidigare. De köpte stället för 3,3 miljoner, 2014.

(* = 2)
Senast redigerad av slemhinder 2026-08-09 kl. 19:31.
Citera
2026-08-09, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Du har nog rätt Poängen jag ville göra var mer att de förmodligen för första gången i sitt förhållande haft möjlighet att umgås mer sammanhängande och regelbundet.

Motivmässigt - nja, såklart kan det ju finnas många bäckar små som nöter ner relationen och en egoistisk/kontrollerande man. Men han torde ha varit hyfsat införstådd med att hon var en ”business woman” som kanske inte kunde umgås oavbrutet hela sommaren?

Javisst, semester är ju alltid speciellt i nya relationer. Semester och längre ledigheter är laddade och ’påfrestande ’, och MGM kanske såg mer att de var ett par än vad hon gjorde.

Men att efter ca 8 månader löpa amok på det sätt som hittills framkommit är en fullständig katastrof för de som drabbats.

( Sett till de fall man kunnat följa i forumet tidigare är ju påföljden garanterat livstid. Det viktigaste har MGM fortfarande kvar, sitt liv. )
Citera
2026-08-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Javisst, semester är ju alltid speciellt i nya relationer. Semester och längre ledigheter är laddade och ’påfrestande ’, och MGM kanske såg mer att de var ett par än vad hon gjorde.

Men att efter ca 8 månader löpa amok på det sätt som hittills framkommit är en fullständig katastrof för de som drabbats.

( Sett till de fall man kunnat följa i forumet tidigare är ju påföljden garanterat livstid. Det viktigaste har MGM fortfarande kvar, sitt liv. )

Yes, verkligen så. Först här nånstans i relationen kan man ju tänka att BO har kunnat skala av fler lager (ytan verkar ju någorlunda normal av det man hört om MGM).

I min teori inryms det du är inne på. Han har velat mer med relationen. Hon känner sig ganska klar. Efter lite tid på ön tillsammans har han burit sig illa åt, varit aggressiv, otrevlig eller till och med våldsam. Röda flaggor hissas. I ett upphettat argument låter hon honom veta vilken idiot han är och att relationen är över.

Landar mer nånstans här än att det är ekonomiska motiv efter att ha marinerat det lite. Om man antar att de haft en någorlunda stabil men ändå sporadisk dejting-relation under vinter/vår som intensifierats något under sommarmånaderna så tror jag även den mest manipulative dåren skulle ha svårt att börja ställa krav på att ta över delar av sommarstugan eller annat som det spekulerats om. Hans ekonomi verkar därtill god (åtminstone inte dålig).

Det ekonomiska motivet skulle eventuellt kunna finnas i hans huvud, nånstans i bakgrunden. Det materiella verkar sett till bodelningen som pratats om åtminstone inte helt oväsentligt för honom. Skulle kunna vara en anledning till att han sett ÅÅ som ett gott parti vilket amplifierar ilskan när ÅÅ bryter upp. Svårare att se att han ställde krav på hennes egendomar efter 8 månaders dejting, eller att han krävde att exet skulle köpas ut från stugan. Även om svartsjuka kopplat till exet eventuellt skulle kunna spela roll.

Det här är två personer som av allt att döma inte känner varandra jättebra. Därför tycker jag man kan dra ner sannolikheten ganska rejält för en del typ av scenarion.

Det blir livstid, förutsätter jag. Det finns många försvårande omständigheter. Han kommer givetvis hävda psykos och eller att han inte minns.
Citera
2026-08-09, 20:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja låt säga att han kunde få för sig att nån blivit vittne till mordet , så är ju steget inte långt till att röja det ur vägen.
Jag har tänkt på att barnen försökte nå GM när de kom till stugan och hittade mamman, om det är sant. Hade jag aldrig gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in