Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Tidö ärvde ett överskott i statsfinanserna med 190 miljarder och har nu orsakat ett underskott med 364 miljarder. Källa: Finansdepartementet. Om det är nån som ljuger som en häst travar, så är det verkligen du - både i det här inlägget och de flesta jag har sett.
Om sossarna haft makten de senaste åren hade vi haft en grön industriboom, 3% arbetslöshet, bland EU:s högsta tillväxt och kunnat finansiera välfärdssatsningar och rusta upp försvaret - och samtidigt ha en statsbudget i balans. Istället har vi en finansminister som först plundrat statskassan och delat ut miljarder till sina rika vänner, och sen fortsatt låna 200'000 kr i minuten. Vansinnet kan inte upphöra snabbt nog.
För den stora majoriteten svenskar som sköter sig själva kvittar det där fullständigt. Rör sig om några tusenlappar hit och dit per år för de allra flesta.
Och alla alternativ i riksdagen leder mot Ragnarök och enda skillnaden är vägen dit och att den är lite krokigare med några av alternativen.
För sociala parasiter bland trasproletärer och bland de med höga inkomster spelar det mera roll. Jag personligen driver hellre företag med en borgerlig regering, men i liten skala klarar jag mig ändå.
Riksdagen pissar dagligen folket i ansiktet.