2026-08-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Vi har en hög ungdomsarbetslöshet just nu, det är väl ca 25% risk för arbetslöshet efter skolan. Då drar nog många slutsatsen att de blir beroende av bidrag och subventioner. Om det ska gå ihop krävs det mer omfördelning.
Hur ser fördelningen ut av den gällande svenskar och invandrarbakgrund? (Inte inom landet födda då dessa troligtvis i många fall är födda i Sverige numera, en vilseledande benämning).
Citera
2026-08-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Hade vi inte den här diskussionen nyss? Invandringen styrs av EU:s nya asyl- och migrationspakt och kommer vara densamma oavsett vilken regering vi har. Integrationen kan vi däremot styra över själva och där är det som vanligt bara sossarna som har en politik för att göra invandrare till produktiva skattebetalare, medan högerns apartheid gör dem till kriminella våldsbejakare. Jag vet vad jag föredrar.

Nej. EU är ingen naturlag. Ungern, Slovakien och Polen är med och har inte våra problem.

Jag råder folk att rösta på partier som insett vilken destruktiv kraft massinvandringen har varit, som aktivt jobbar mot att ta hit fler sådana.

Partier som skickar ut bidragstagare, kriminella och annat skräp till deras hemländer.

Allt vänster om SD är dåligt.

Allt som heter rödgrönt är självmord.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-08-09 kl. 18:31.
Citera
2026-08-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ännu en anledning varför diskussionen i modern tid bör handla om rösträtt för kvinnor var en bra idé.

Säg det där i det offentliga och du kommer bada i fitta....

Demokrati med rösträtt åt allt och alla är en galen idé. Troligen en åsikt man inte heller får så mycket fitta av att ha...
Citera
2026-08-09, 18:31
Medlem
De tror väl på vad Vänstertrollen säger om 6h arbetsveckor och att skatta alla rika.
Citera
2026-08-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Säg det där i det offentliga och du kommer bada i fitta....

Demokrati med rösträtt åt allt och alla är en galen idé. Troligen en åsikt man inte heller får så mycket fitta av att ha...
Stig Malm (dåvarande LO ledare) sa "fittstim" och blev kraftigt ifrågasatt, tror han syftade på liknande.
Citera
2026-08-09, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Tidö ärvde ett överskott i statsfinanserna med 190 miljarder och har nu orsakat ett underskott med 364 miljarder. Källa: Finansdepartementet. Om det är nån som ljuger som en häst travar, så är det verkligen du - både i det här inlägget och de flesta jag har sett.

Om sossarna haft makten de senaste åren hade vi haft en grön industriboom, 3% arbetslöshet, bland EU:s högsta tillväxt och kunnat finansiera välfärdssatsningar och rusta upp försvaret - och samtidigt ha en statsbudget i balans. Istället har vi en finansminister som först plundrat statskassan och delat ut miljarder till sina rika vänner, och sen fortsatt låna 200'000 kr i minuten. Vansinnet kan inte upphöra snabbt nog.

För den stora majoriteten svenskar som sköter sig själva kvittar det där fullständigt. Rör sig om några tusenlappar hit och dit per år för de allra flesta.

Och alla alternativ i riksdagen leder mot Ragnarök och enda skillnaden är vägen dit och att den är lite krokigare med några av alternativen.

För sociala parasiter bland trasproletärer och bland de med höga inkomster spelar det mera roll. Jag personligen driver hellre företag med en borgerlig regering, men i liten skala klarar jag mig ändå.

Riksdagen pissar dagligen folket i ansiktet.
Citera
2026-08-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du ljuger igen. Statskulden med Tidö ligger på endast 35% av BNP - en av den lägsta i västvärlden.
Med sosseriet I makten hade vi 37% statskuld eftersom sossarna höjde biståndet till korrupta diktaturer och finansierade illegala invandrare som har inte rätt att vistas i Sverige.

Vi kommer aldrig glömma att illegala invandrare betalade endast 50kr vid tandläkarebesök med sosseriet. Helpris nu med Tidö. Tack Tidö som ni gör Sverige må bra igen

Läs här den okända orättvisa: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/n1Lk5m/sd-orattvist-nu-skrotar-vi-den-okanda-50-lappen
Det var Alliansregeringen M+KD+L+C som införde 50-lappen för tandvård till illegala invandrare. En regering där bland annat Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson och Ebba Busch satt med i. Det var även under samma borgerliga regering som ordet illegal invandrare byttes ut mot papperslös, vilket också SD valde att använda.

Historien började inte år 2025 när du tog studenten. Nu fick du lära dig lite mer men det finns ännu mycket kvar att lära! Det finns även ett läkemedel med litium som brukar hjälpa unga personer att ta in världen när det blir lite för mycket av det goda.
Citera
2026-08-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Unga har förstått att de är på väg ut i ett arbetsliv och trygghet som allt mer liknar borgarnas våta dröm om skithålet USA där vanligt folk får ha 2-3 jobb för att överleva och riskerar att hamna på gatan om de någonsin blev sjuka. Det medan den lilla klicken rika trampar på vanligt folks ryggar för att göda sig själva.
👍👍👍👍
Citera
2026-08-09, 18:38
Medlem
En sak jag inte förstår är varför S vill skippa eller försämra jobbskatteavdraget? Det är väl självklart att arbete ska premieras! Två jobb har jag haft och inte mådde jag illa av det heller! Ca 175timmar på 18 arbetsdag=9.7 timmar per arbetsdag, jobbade jag i juli..ska man inte premieras lite då i stället för bromsas?
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-08-09 kl. 18:43.
Citera
2026-08-09, 18:39
Medlem
Jag arbetar med ungdomar på ett gymnasium. Och jag delar inte alls den bilden. Jag skulle säga att jag har märkt en stor ökning av stödet till SD. Iallafall tycks det så av det man hör.
Citera
2026-08-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Det var Alliansregeringen M+KD+L+C som införde 50-lappen för tandvård till illegala invandrare.

Du har rätt. Därför är jag med i Tidö eftersom det är första gången någonsin som en koalition försöker städa upp misstag som föra regeringar har gjort i de senaste 100 år. Ok när det gäller åldren, jag har även röstat i valet 2006.
Citera
2026-08-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
En sak jag inte förstår är varför S vill skippa eller försämra jobbskatteavdraget?

Eftersom man får JSA endast när man jobbar. När man är sjukskriven eller lever med bidrag man får inte JSA. Vänstern hatar JSA eftersom deras kärnväljare är bidragberoende som påverkas negativt av JSA höjningar som Tidö gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in