Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Är du säker? Det är ju en konstig plats oavsett om man går eller kör bil. Möjligen skulle en GM till fots kunnat ta den vägen bort från gården, men med en stor klyvyxa i handen…?
Alltså, jag vet inte hur väl du känner till platsen men om man kommer gående eller med bil från Härnösand norrifrån så är det inte så konstig plats att dumpa någonting. Det är bredvid infarten till gården en bit ut i terrängen helt enkelt. Vägen mot Solumshamn svänger ju västerut som du ser på kartan medan en genväg för gående går rakt söderut bredvid eller genom den här tomten. Jag trodde förut att de här dokumenten låg bredvid gångstigen mot Solumnshamn som fortsätter söder om huset vilket hade talat för att de hade flytt till fots men då fick jag lära mig att de låg bredvid infarten norrifrån. Exakt vart kommer jag inte ihåg, jag markerade kartan ur minnet, det kan eventuellt ha varit lite längre ut från vägen.
Det har ju för övrigt funnits vittnesmål om att en bil har stått parkerad på infarten hela vägen ute vid landsvägen, eventuellt för att hindra oväntade besök, så det här som hittades var ju i princip mellan huset och den platsen.