2026-08-09, 11:26
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Nej, jag har hela tiden sagt att det är en gråzon och att bilden sannolikt är mer komplex än de brottstycken vi får till oss. Mycket är fortsatt oklart och händelseförloppet är långt ifrån bevisat som vissa här påstår. Men ändå så är det VI som vilseleder?

Det jag får medge är att det verkar som om socialen har gjort fel i detta fall och gått in för hårt med LVU. Vi ska absolut, precis som med LPT, gå in med denna typ av insats när det är strikt nödvändigt.
Du ljuger om droppet titt som tätt om och om igen. Bara ett exempel.

Du försöker grummla vattnet genom att förvränga vad som faktiskt sägs, av vilket skäl vette fan asså.

Men det är inte komplext att kommunen gömmer undan utredningen de gjort om Elsas omhändertagande, det är glasklart.
Citera
2026-08-09, 11:29
Medlem
Jag kan tänka och formulera mina egna resonemang, tack. Jag försöker också hålla mig till sakfrågan och avstår från personangrepp och spekulationer om vilka andra skribenter är eller vilka motiv de har.

Att jag inte drar samma slutsats som du av allt material betyder inte att jag försvarar socialtjänsten. Jag har tvärtom flera gånger varit tydlig med kritiken mot handläggningen. Men jag tänker fortsätta skilja mellan sådant som faktiskt är belagt och sådant som är tolkningar eller antaganden.

Att olika slutsatser verkar provocera så mycket säger kanske mer om klimatet i tråden än om mina inlägg.
Citera
2026-08-09, 11:31
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du ljuger om droppet titt som tätt om och om igen. Bara ett exempel.

Du försöker grummla vattnet genom att förvränga vad som faktiskt sägs, av vilket skäl vette fan asså.

Men det är inte komplext att kommunen gömmer undan utredningen de gjort om Elsas omhändertagande, det är glasklart.

På vilket sätt ljuger jag om droppet? Förklara gärna detta.
Citera
2026-08-09, 11:32
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvardaghej
Jag kan tänka och formulera mina egna resonemang, tack. Jag försöker också hålla mig till sakfrågan och avstår från personangrepp och spekulationer om vilka andra skribenter är eller vilka motiv de har.

Att jag inte drar samma slutsats som du av allt material betyder inte att jag försvarar socialtjänsten. Jag har tvärtom flera gånger varit tydlig med kritiken mot handläggningen. Men jag tänker fortsätta skilja mellan sådant som faktiskt är belagt och sådant som är tolkningar eller antaganden.

Att olika slutsatser verkar provocera så mycket säger kanske mer om klimatet i tråden än om mina inlägg.
Att kommunen gömde undan utredningen om Elsa som klart visar att det inte är någon gråzon över att omhändertagandet var fel går stick i stäv med dina inlägg.
Citera
2026-08-09, 11:37
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Att de gav ut fel dropp och journalförde samt skrev i anmälan på ett inkorrekt vis är obestridligt.

Det erkänner läkaren själv.

Citat:
På vilket sätt ljuger jag om droppet? Förklara gärna detta.
Vilken tröttsam tönt du är.

Går man in på dina inlägg i tråden så tjafsar du skallen av dig om droppet
där du upprepar dig hela tiden. Snälla, du är inte en seriös deltagare i diskursen.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=897300&threadid=3708 354&page=5 , och skriv in "dropp" i ctrl + f
Citera
2026-08-09, 11:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej, jag har hela tiden sagt att det är en gråzon och att bilden sannolikt är mer komplex än de brottstycken vi får till oss. Mycket är fortsatt oklart och händelseförloppet är långt ifrån bevisat som vissa här påstår. Men ändå så är det VI som vilseleder?

Det jag får medge är att det verkar som om socialen har gjort fel i detta fall och gått in för hårt med LVU. Vi ska absolut, precis som med LPT, gå in med denna typ av insats när det är strikt nödvändigt.

Du håller på precis som chatroboten... "det är oklart" "bilden ör mer komplex" "fortsatt oklart händelseförlopp" osv.

Ser du inte mönstret här? Ni håller på precis likadant ni två.

Men nu är det inte så mycket som är oklart längre, eftersom det finns både externa utredningar som dolts och dubbla Lex Sarah-utredningar. Så jag förstår inte hur du och chatroboten kan fortsätta att hålla på med era dimridåer in absurdum.

Ni har båda fel och det är tydligt vad som är er agenda. Skydda ett av de värsta rättsövergrepp en kommun kan begå.
Citera
2026-08-09, 11:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

där du upprepar dig hela tiden. Snälla, du är inte en seriös deltagare i diskursen.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=897300&threadid=3708 354&page=5 , och skriv in "dropp" i ctrl + f

systemridderiet förnekar sig inte... och de ger sig inte heller. De fortsätter med sina dimridåer:

"Vi har inte hela bilden" "Det är inte svart eller vitt" "händelseförloppet är oklart"..

De drar osäkerhetskortet fortfarande trots allt som kommit fram i ärendet och när Elsa dessutom är hemma igen och risken för misshandel anses vara "försumbar".

Otroligt!
Citera
2026-08-09, 11:50
Medlem
Citat:

Du och Kurre försöker upprepat stänga ner all form av diskussion utan enbart låta er, högst subjektiva bild, kvarstå.

Jag är ledsen, men detta är rättshaveristiskt beteende.

Du kan inte ens bemöta min fråga utan ifrågasätter enbart varför jag är aktiv. Det går inte att ta er seriöst!

Återigen, de erkänner att de har slarvat med dokumentationen av droppen men det finns inga BEVIS för att detta förklarar händelseförloppet i sin helhet.
Senast redigerad av trustmeiamadoctor 2026-08-09 kl. 11:55.
Citera
2026-08-09, 11:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du och Kurre försöker upprepat stänga ner all form av diskussion utan enbart låta er, högst subjektiva bild, kvarstå.

Du kan inte ens bemöta min fråga utan ifrågasätter enbart varför jag är aktiv. Det går inte att ta er seriöst!
Ja det är din högst subjektiva åsikt.

Du kan nu ta och hålla käften om droppet fortsättningsvis och lär dig att backa upp din argumentation istället för att tjata samma avhandlade diskussion åter och om igen.

Det är uppenbart att du ger en återberättelse av vad som sker som inte stämmer överens med vad som står.

Det är ytterst viktigt att vi inte tillåter kommun och myndighet agera rättshaveristiskt so, de gör i detta fall, samt massvis med LVU mål som rapporteras om. För att inte tala om dem som är i skymmundan.
Citera
2026-08-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ja det är din högst subjektiva åsikt.

Du kan nu ta och hålla käften om droppet fortsättningsvis och lär dig att backa upp din argumentation istället för att tjata samma avhandlade diskussion åter och om igen.

Det är uppenbart att du ger en återberättelse av vad som sker som inte stämmer överens med vad som står.

Det är ytterst viktigt att vi inte tillåter kommun och myndighet agera rättshaveristiskt so, de gör i detta fall, samt massvis med LVU mål som rapporteras om. För att inte tala om dem som är i skymmundan.

Du fattar inte även att du står för en subjektiv åsikt??

Det är bara att kolla tillbaka i tråden så har du argument så det räcker för alla oklarheter som finns.

Detta har även utryckts av många andra med medicinsk kompetens här i tråden.

Herregud. Lyft blicken och försök se en helheten iställe för att hoppa på andra som lyfter nyanser.
Citera
2026-08-09, 12:03
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du fattar inte även att du står för en subjektiv åsikt??

Det är bara att kolla tillbaka i tråden så har du argument så det räcker för alla oklarheter som finns.

Herregud.
Lol det här är ju bara patetiskt.

Det är tråkigt nog att Elsa och hennes familj har drabbats av tragedin, nu ska också kräk som du komma att gnugga lort i såren och undergräva dem i deras kamp för deras barn.

Sorgligt.
Citera
2026-08-09, 12:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Återigen, de erkänner att de har slarvat med dokumentationen av droppen men det finns inga BEVIS för att detta förklarar händelseförloppet i sin helhet.

Förklara exakt vilken dokumentation som backar socialtjänsten i sitt fullkomligt vanvettiga agerande i sin totala isolation av Elaa från sin familj.

Osäkerhetskortet är ogiltigt eftersom det nu finns både externa utredningar, Lex Sarah-utredningar som pekar i raka motsatta riktningen här.

Att i detta läge fortsätta att dra osäkerhetskortet är det verkliga rättshaveristiska beteendet och en dåres försvarstal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in