2026-08-09, 10:17
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Om de inte var ett par utan bara dejtade kanske det inte ens var en gemensam plan att han skulle till hennes landställe. Han kanske dök upp oannonserat och oinbjuden.
Men de hade ju visst planerat en fest tillsammans där.
Citera
2026-08-09, 10:19
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Men de hade ju visst planerat en fest tillsammans där.

Vill veta mer om festen. Nämndes bara i början. Skulle den vara till helgen?

Och hur vet man om festen?
Citera
2026-08-09, 10:19
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Ja,
så är det
men här är ingen polisutredning utan en hel del fria fantasier och tyckanden.

En del inlägg är på en så låg intellektuell nivå
att man börjar tvivla på mänskligheten.

Det behövs fler kvinnor som hon i vårt samhälle,
inte färre.
Detta är flashback. Det är på gott och ont. Du får nog vänja dig vid vilda spekulationer och rentav lögner spridda av folk som vill trolla eller göra sig märkvärdiga.
Citera
2026-08-09, 10:26
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vill veta mer om festen. Nämndes bara i början. Skulle den vara till helgen?

Och hur vet man om festen?
Vet ej men det känns ju troligt. Kräftskiva? Sades det inte något i media om festen?
Kanske ville hon bjuda exet som hon samäger huset med?
Inte ovanligt med goda relationer med ex där man har middagar tillsammans och festar ihop osv. Många i min umgängeskrets gör så. Han tålde kanske inte tanken på att ha en fest med henne för hennes ex var med. Om han dessutom ville samäga huset med henne i framtiden.
Äsch, vad vet jag.
Citera
2026-08-09, 10:26
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Vet ej men det känns ju troligt. Kräftskiva?
Kanske ville hon bjuda exet som hon samäger huset med?
Inte ovanligt med goda relationer med ex där man har middagar tillsammans och festar ihop osv. Många i min umgängeskrets gör så. Han tålde kanske inte tanken på att ha en fest med henne för hennes ex var med. Om han dessutom ville samäga huset med henne i framtiden.
Äsch, vad vet jag.

Precis vad jag tänkte. Då blev han tredje hjulet på en okänd plats. Krav etc?
Senast redigerad av vichy6 2026-08-09 kl. 10:37.
Citera
2026-08-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
O hur många män i snitt de senaste sex åren har dödat sin kvinnliga partner? Ca 24 kvinnor VARJE ÅR MÖRDAS av sin partner källa brå.
Nej det är de inte, 2024 24 st i nära relation varav 16 kvinnor och 8 män.
Jävligt tröttsamt att du inte kan hålla dig till fakta och dessutom säger dig jobba på brå, vilket du naturligtvis inte gör.
Citera
2026-08-09, 10:41
Medlem
MurrayHewitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Både och skulle jag säga.

Det är ju en enorm skillnad i hur arbetsdagen ser ut. Det jag mer är inne på är att i vissa delar av medelklassen (övre medelklass ska kanske tilläggas) så är yrkesvalen inte långt från varandra när personerna är i typ 20-årsåldern. Ska man följa sitt hjärta eller sin hjärna typ. Det finns ju hyfsat många exempel på folk som lite kombinerat en högre akademisk utbildning med ett lite flummigare jobb inom kulturen. Liksom det finns många som gått från att ströjobba inom kulturen till att sadla om och bli läkare, chefer osv. Tror det handlar om människor med ett stort driv helt enkelt, människor som inte nöjer sig med ett Svenssonjobb.

Jag skrev förut att jag är förvånad att de två inte har fler gemensamma bekanta med mig på Facebook (MGM har en, BO ingen). En annan sak som förvånar mig lite är att deras vänlistor inte verkar innehålla några ”kändisar”. Jag hade inte blivit förvånad om deras listor varit späckade med regissörer, filmkritiker, författare osv. Kanske är det så enkelt att Facebook aldrig varit så viktigt för dem.

Hon har inte så många facebookvänner men tyckte jag såg skådespelaren Johannes Kuhnke där. Alice Bah exman.

Delar för övrigt din bild att deras bakgrund, intressen eller yrken inte sticker ut för par i Stockholms kulturella klass. Båda är belästa och har garanterat umgänge av läkare, kulturarbetare, högre tjänstemän och diplomater.
Senast redigerad av MurrayHewitt 2026-08-09 kl. 10:44.
Citera
2026-08-09, 10:56
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Precis vad jag tänkte. Då blev han tredje hjulet på en okänd plats. Krav etc?
Ja det kan ju till och med vara så att det här var en årlig, återkommande fest de (hon, hennes familj med vänner och bekanta) brukar ha och han ville vara mer inkluderad i planerandet än vad han blev.
Tänker generellt med vad man ändå fått fram av hans förflutna med relationer, botvister osv att han troligen är kontrollerande lagd (uppenbart störd på något sätt dessutom eftersom han mördar en kvinna).
Tänker också på att han skrev ”ska till landet”. Innan så tyckte jag att det inte var så konstigt att skriva så. Jag och mitt ex kallade båda hans lantställe för landet.
Men då hade vi varit tillsammans många år och bodde ihop osv.
Grannen till TN sa att han aldrig sett ÅÅ hos TN, vilket betyder att hon troligen iaf inte var där särskilt ofta. Och att då skriva ”ska till landet” känns märkligt.
Ägande på något sätt.
Jag tänker som så många andra innan här att han ville ha kontroll över henne, men det gick inte så bra. Hon är ekonomiskt oberoende, behöver ingen man av den anledningen.
Kändes som att hon har en väldigt ordnad tillvaro och han började kanske känna sig desperat för han behöver en kvinna som behöver honom?
Så festen på det. Han ville bestämma mer än vad han fick och pallade definitivt inte att exet skulle komma. Osv osv.
Citera
2026-08-09, 10:56
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Hon har inte så många facebookvänner men tyckte jag såg skådespelaren Johannes Kuhnke där. Alice Bah exman.

Delar för övrigt din bild att deras bakgrund, intressen eller yrken inte sticker ut för par i Stockholms kulturella klass. Båda är belästa och har garanterat umgänge av läkare, kulturarbetare, högre tjänstemän och diplomater.

Högre tjänstemän och diplomater?

Det är två rätt ordinära höginkomsttagare i Stockholm bara. Inget som sticker ut på något sätt.
Citera
2026-08-09, 11:01
Medlem
De är barndomsvänner.
Från Jämtland.

Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt

Citera
2026-08-09, 11:01
Avslutad
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Om de inte var ett par utan bara dejtade kanske det inte ens var en gemensam plan att han skulle till hennes landställe. Han kanske dök upp oannonserat och oinbjuden.

Den enklaste är oftast mest rätt. Håller fullständigt med om detta!

MGM kommer dit för att befästa och visa hur ivrig och ’seriös’ han är…. med att gå vidare i relationen/dejtandet.
Senast redigerad av Barnabyhimself 2026-08-09 kl. 11:28. Anledning: Edit
Citera
2026-08-09, 11:06
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Den enklaste är oftast mest rätt. Håller fullständigt med om detta!

Det finns en bytesannons om en identisk lika lgh som MGM har, på adressen, finns även fler fyror på samma våningsplan men tycker det är ett speciellt sammanträffande.👀

Har inte reg mig på den sidan så inga detaljer syns om önskemål 👀

MGM kommer dit för att befästa och visa hur ivrig och ’seriös’ han är…. med att gå vidare i relationen/dejtandet.
Det är ju intressant. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in