Citat:
Ursprungligen postat av
vichy6
Precis vad jag tänkte. Då blev han tredje hjulet på en okänd plats. Krav etc?
Ja det kan ju till och med vara så att det här var en årlig, återkommande fest de (hon, hennes familj med vänner och bekanta) brukar ha och han ville vara mer inkluderad i planerandet än vad han blev.
Tänker generellt med vad man ändå fått fram av hans förflutna med relationer, botvister osv att han troligen är kontrollerande lagd (uppenbart störd på något sätt dessutom eftersom han mördar en kvinna).
Tänker också på att han skrev ”ska till landet”. Innan så tyckte jag att det inte var så konstigt att skriva så. Jag och mitt ex kallade båda hans lantställe för landet.
Men då hade vi varit tillsammans många år och bodde ihop osv.
Grannen till TN sa att han aldrig sett ÅÅ hos TN, vilket betyder att hon troligen iaf inte var där särskilt ofta. Och att då skriva ”ska till landet” känns märkligt.
Ägande på något sätt.
Jag tänker som så många andra innan här att han ville ha kontroll över henne, men det gick inte så bra. Hon är ekonomiskt oberoende, behöver ingen man av den anledningen.
Kändes som att hon har en väldigt ordnad tillvaro och han började kanske känna sig desperat för han behöver en kvinna som behöver honom?
Så festen på det. Han ville bestämma mer än vad han fick och pallade definitivt inte att exet skulle komma. Osv osv.