Ursprungligen postat av
KejKejKej
Två dagar innan den bestämda avresan mot Sollenkroka Ö så äter BO och MGM en trevlig middag på en resturang i Stockholm, det skrattas mycket, det pratas minnen, det pratas lagom med allvar och en hel del alkohol intas under kvällen, under middagen så diskuterar dom framtiden, dom pratar b.la om hur deras relation ska utvecklas, vill dom samma sak eller rentav om relationen ska bli mindre seriös?, det sistnämnda gillar inte den MGM, han vill så mycket mer än att bara ha en vanlig relation och det vet BO, han vill bli mer accepterad och inkluderad i hennes liv, kanske till och med flytta ihop, ibland hinner dom ses på ett restaurangbesök mitt i veckan men inte så mkt mer utan det är helgerna som är deras dagar om inte barnen behöver hjälp med något, behöver barnen hjälp försvinner ”deras helg” till att hjälpa barnen med diverse saker och då dröjer det ännu längre tills dom får egentid och mer tid är ju det enda MGM vill ha med BO.
På måndagen den 3 augusti så åker dom som bestämt tillsammmans med båt från Sollenkroka brygga till Sollenkroka Ö, allt är som vanligt förutom att BO har märkt att den MGM är lite mer tystlåten än han brukar vara och det hade han varit hela söndagen fram tills nu men BO tänker inte mer på det, när dom kommer iland och går mot stugan möter dom grannar på vägen.
Dom hade handlat med sig mat och lite alkohol, dom handlar alltid lite extra om dom skulle få besök, det inte MGM visste var att BO son och flickvän tänkte komma och hälsa på dom imorgon något som dom brukar göra ibland, BO brukar såklart berätta sånt för den MGM, denna gång glömdes det bort i all stress, ibland dyker sonen med flickvän bara upp så det är inget konstigt med att det glömdes bort.
Dom börjar packa upp sakerna som dom handlat och den MGM tänder sedan grillen utomhus eftersom det ska grillas, MGM häller upp två glas vin, ett till honom ett till henne, ett glas blir två glas o.s.v, till slut är maten klar och dom börjar äta och det dricks mer och mer, dom pratar lite om allt möjligt och helt plötsligt börjar den MGM prata om framtiden, att dom ska flytta ihop och att vill köpa ur hennes ex-man del i stugan och hur mycket hon betyder för honom etc, då slår hon bakut och säger att det här är inget vi diskuterar när vi är så här påverkade och det här pratet om stugan, lägg ner snacket om stugan, vi har pratat om det så många gånger redan säger hon innan hon går och lägger sig i sängen och somnar efter ett tag, den MGM sitter kvar utomhus vid bordet och säger ingenting.
Efter att jag läst allt hittills så tror jag att BO blivit dräpt om livet natten mellan den 3 och den 4 augusti, dräpt medans hon låg berusad och sov i sin säng, MGM har huggit och slagit BO sinneslöst, BO hinner inte vakna därför kommer det inget skrik eller annat ljud från BO, när MGM märker att hela sängen är blodig och att BO är livlös så går MGM ut och i panik börjar MGM skada sig själv men han slutar, han klarar inte att skada sig mer.
När han efter en stund får sinnet tillbaka så börjar han tänka på hur han ska göra nu, vad ska han göra med kroppen, minuterna går, timmarna går, han går runt på tomten och funderar hur han ska göra sig av med kroppen, han går mot vattnet och ser där kanoten, han tänker om jag släpar ner kroppen och lägger den i kanoten sedan sänker jag kanoten, det är det bästa han kommer på.
Tiden går snabbt nu, helt plötsligt är det dag och han hör röster som är på väg mot stugan och springer då i panik ner mot kanoten, antingen ligger BO kvar i sängen och hon hittats där eller så har han börjat släpa/bära ner henne mot kanoten men blir tvungen att släppa henne på tomten när han hör rösterna och då blir hon liggandes på gräsmattan och hittats där.