Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Nu har jag diskuterat färdigt med dig. Du säger emot Bibeln och tycker säkert att abortion, HBTQ och sex utanför äktenskapet är någonting som den kristna kyrkan ska acceptera/främja. Människor som du är orsaken till att den svenska kyrkan tappar medlemmar och blir irrelevant. Det anpassar sig efter samhällets krav istället för att bevara den kristna tron. Kom ihåg vad som hände med kyrkan i Laodycia i Uppenbarelseboken. Den förstördes, eftersom kristna anpassade sig efter samhällets krav istället för att stå emot.
Det enda jag hoppas på är att du inte lyckas fördärva kristna människor med din lära om att man inte ska tillrättavisa andra och allting är tillåtet
Hej då.
Vem är det som citerar bibeln? Jag. Vem är det som kommer med tomt prat och ogrundade anklagelser? Du.
Abort är mord. Varför skulle HBTQ ha fler rättigheter än mig, så kallade särintressen? Sex är inte otukt när två är gifta, och månggifte är inte förbjudet.
Du ska varna syndare. Står i GT, men gäller det nya förbundet.
Hesekiel 33
[7] Människa! Jag gör dig till en väktare för israeliterna. När du hör ett ord från mig skall du framföra min varning. [8] Om jag säger till den gudlöse: »Ditt straff är döden« och du inte har varnat honom för hans gärningar, skall den gudlöse dö därför att han syndat, och av dig skall jag utkräva vedergällning för hans blod. [9] Men om du har varnat den gudlöse för hans gärningar så att han kan upphöra med dem och han ändå inte gör det, skall han dö därför att han syndat, men du har räddat ditt liv.
Du följer inte kärleksbudet när du inte varnar och syndaren dör.
1 Korinthierbrevet 6
[12] Allt är tillåtet för mig – men allt är inte nyttigt. Allt är tillåtet för mig – men ingenting får ta makten över mig.
Du får dricka vin, precis som Jesus, men vinet får inte ta makten över dig så du blir en drinkare. Samma sak med många andra synder.
Du kan alltså inte förklara juridiken kring sex mellan män. Gud bestämde att en man och en kvinna kan gifta sig, så sex blev lagligt. Herren gav inte män rätten att gifta sig, och då blir sex otukt (utomäktenskapligt sex). Så bögar döms för otukt. Om det är det enda de gjort sig skyldiga till skulle Gud säkert kunna förlåta de, men ofta har alla, som du själv säger, gjort sig skyldiga till andra synder också, och då kan de inte räkna med Guds nåd.
1 Timotheosbrevet 1
[5] Målet för dina förmaningar skall vara en kärlek som kommer ur rent hjärta, gott uppsåt och uppriktig tro. [6] Somliga har glömt bort allt detta och spårat ur i tomt prat. [7] De vill lära ut lagen men förstår varken vad de själva säger eller vad de med sådan säkerhet uttalar sig om.
[8] Men vi vet att lagen är något gott, om man brukar den rätt [9] och tänker på att den inte är till för rättfärdiga utan för dem som lever utan lag och ordning, för gudlösa och syndare, hädare och förnekare, för dem som bär hand på sin far eller mor, för dråpare, [10] för otuktiga och män som ligger med män, för människorövare, lögnare och menedare och allt annat som strider mot den sunda läran.