Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
I de grekiska orginalen står det "sonen av människosläktet" och jag tolkar det som Guds son i människosläktet. Han är det utvalde för att bestämma över de människor som får leva vidare i himmelriket.
Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna. Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra. Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse. — Matteus 25:31-34
ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου innehåller ju man i singular. Men märk väl igen. Från världens
begynnelse. Och att det är
djur han skiljer åt. Han har med andra ord lärt sig nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bassiehof
Du verkar okunnig.
Versen talar om demonandar som uppmanar till krig. Det kan hända mer än en gång. Hört talas om Lindsey Graham? Warmonger. Men han är en människa? Han påverkades av demoner.
Visa mig var det står i bibeln att lille satan kan bota sjuka. Han fick inte döda Job t ex. Varför skulle Gud tillåta honom att bota när det ett tecken som bekräftar evangeliet?
Markus 16
[17] Dessa tecken skall följa dem som tror: i mitt namn skall de driva ut demoner, de skall tala nya tungomål, [18] de skall ta ormar med sina händer, de skall inte bli skadade om de dricker dödligt gift, och de skall lägga sina händer på sjuka och göra dem friska.
Kristna som fått gåvan från Gud kan bota och har makten över demoner och kan driva ut de med hjälp av Guds ande. Nej, lille satan har inte Guds ande. Det är blasfemi.
Ja, det fanns bara en, och det var Gud, Fadern.
Kolosserbrevet 1
[15] Han (Sonen) är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde i hela skapelsen, [16] ty i honom skapades allt i himlen och på jorden, synligt och osynligt, troner och herravälden, härskare och makter; allt är skapat genom honom och till honom. [17] Han finns före allting, och allting hålls samman i honom.
Ok du menar att när jag är sjuk och tar penicillin och blir frisk så är det gud som är i pillret där? Nej du, antibiotika finns inte med i bibeln alls, så det finns saker som kan bota utan att stå med i bibeln.
Ang. Kolosserbrevet så påpekar du en intressant sak: ja precis,
förstfödd. Den första människa att faktiskt
födas.