Igår, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Att tillrättavisa betyder att man varnar. Punkt slut.

Dessutom har jag refererat till Bibeln gång på gång tillsammans med andra här i tråden. Du lyssnar bara inte. Det får jag acceptera helt enkelt.

Har du hört talas om the religious spirit/demon? Fariseerna och de laglärda i Jesus tid styrdes av den anden. Samma ande styr dig också.
Ja, jag bekräftade det på ett överlägset sätt genom att citera Guds ord.

Du använder egna ord.

Problemet är att du hävdar saker utan att bevisa något.

1 Johannesbrevet 4
[2] Så kan ni se vilken ande som är Guds: varje ande som erkänner att Jesus Kristus har kommit i mänsklig gestalt är från Gud, [3] men den ande som förnekar Jesus är inte från Gud. Det är Antikrists ande, som ni har hört skall komma och som redan nu är i världen.

Jag förnekar inte Jesus Kristus. Du är en inkompetent domare.
Citera
Igår, 12:31
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ja, jag bekräftade det på ett överlägset sätt genom att citera Guds ord.

Du använder egna ord.

Problemet är att du hävdar saker utan att bevisa något.

1 Johannesbrevet 4
[2] Så kan ni se vilken ande som är Guds: varje ande som erkänner att Jesus Kristus har kommit i mänsklig gestalt är från Gud, [3] men den ande som förnekar Jesus är inte från Gud. Det är Antikrists ande, som ni har hört skall komma och som redan nu är i världen.

Jag förnekar inte Jesus Kristus. Du är en inkompetent domare.

Jsg har hänvisat till Bibeln många gånger utan att citera. Det hade ändå inte hjälpt. Ditt hjärta är envis och du lyssnar inte. Om du bara går tillbaka och läser vad jag har skrivit kommer du att upptäcka att jag hänvisade till Bibeln samt att jag vill att människor ska bli frälsta genom att undvika synd och/eller ångra synd.
Senast redigerad av AttCza Igår kl. 12:36.
Citera
Igår, 13:49
Medlem
Citat:
Jsg har hänvisat till Bibeln många gånger utan att citera. Det hade ändå inte hjälpt. Ditt hjärta är envis och du lyssnar inte. Om du bara går tillbaka och läser vad jag har skrivit kommer du att upptäcka att jag hänvisade till Bibeln samt att jag vill att människor ska bli frälsta genom att undvika synd och/eller ångra synd.
Bevisa att jag inte har Kristi ande när jag erkänner Kristus. Som sagt, en demon skulle inte göra det. Annars förtalar du mig.
Citera
Igår, 14:17
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Bevisa att jag inte har Kristi ande när jag erkänner Kristus. Som sagt, en demon skulle inte göra det. Annars förtalar du mig.

I och med att du erkänner Jesus som frälsare/räddare men struntar i att lyda honom, det vill säga acceptera honom som din herre som man som kristen ska lyda är det uppenbart att du inte styrs av den heliga anden.

Du vägrar att erkänna att vi som kristna behöver förneka oss själva för att följa Jesus enligt Lukasevangeliet. Du förnekar även att otukt, vredesutbrott, avgudadyrkan, fylleri och avund är synder som vi ska undvika/bekämpa och så vidare. Allt detta skrev Paulus om i Galaterbrevet.

Helt enkelt är du en ljum kristen som Johannes skrev om i Uppenbarelseboken. Du visar ingen iver att bekämpa dina synder. Du anser inte ens att du har några synder. I rest my case.
Citera
Igår, 16:46
Medlem
Citat:
I och med att du erkänner Jesus som frälsare/räddare men struntar i att lyda honom, det vill säga acceptera honom som din herre som man som kristen ska lyda är det uppenbart att du inte styrs av den heliga anden.

Du vägrar att erkänna att vi som kristna behöver förneka oss själva för att följa Jesus enligt Lukasevangeliet. Du förnekar även att otukt, vredesutbrott, avgudadyrkan, fylleri och avund är synder som vi ska undvika/bekämpa och så vidare. Allt detta skrev Paulus om i Galaterbrevet.

Helt enkelt är du en ljum kristen som Johannes skrev om i Uppenbarelseboken. Du visar ingen iver att bekämpa dina synder. Du anser inte ens att du har några synder. I rest my case.
Återigen falska anklagelser utan bevis! Är du efterbliven? Jag har redan svarat på dina dumheter en gång.
Citera
Igår, 17:19
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Återigen falska anklagelser utan bevis! Är du efterbliven? Jag har redan svarat på dina dumheter en gång.

Det är inte bara jag som tycker att du är en falsk, ljum kristen. Du har blivit emotsagd många gånger av flera individer här utan att ändra ditt tänkande.

Det kan vara så att alla som säger emot dig är efterblivna. Det är dock mer sannolikt att du är en hycklande, arrogant farisee som drivs av the religious spirit. Jag hoppas att Gud fyller dig med den heliga anden så att du kan se klart.
Citera
Igår, 17:29
Medlem
Citat:
Det är inte bara jag som tycker att du är en falsk, ljum kristen. Du har blivit emotsagd många gånger av flera individer här utan att ändra ditt tänkande.

Det kan vara så att alla som säger emot dig är efterblivna. Det är dock mer sannolikt att du är en hycklande, arrogant farisee som drivs av the religious spirit. Jag hoppas att Gud fyller dig med den heliga anden så att du kan se klart.
Det år tvärtom. Mormonen - du - har blivit tillrättavisad många gånger. Jag bedriver inte otukt eller avgudadyrkan, jag dricker inte alkohol, och jag brukar tänka efter innan jag förtalar. Du verkar tro att du känner mig. Tro mig, det gör du inte. Du kommer bara med ogrundade anklagelser.
Citera
Igår, 17:41
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Det år tvärtom. Mormonen - du - har blivit tillrättavisad många gånger. Jag bedriver inte otukt eller avgudadyrkan, jag dricker inte alkohol, och jag brukar tänka efter innan jag förtalar. Du verkar tro att du känner mig. Tro mig, det gör du inte. Du kommer bara med ogrundade anklagelser.

Själva faktumet att du sa att du inte syndar är en lögn. Alla syndar. By the way, jag är inte mormon.
Citera
Igår, 18:16
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
I de grekiska orginalen står det "sonen av människosläktet" och jag tolkar det som Guds son i människosläktet. Han är det utvalde för att bestämma över de människor som får leva vidare i himmelriket.

Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna. Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra. Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse. — Matteus 25:31-34
ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου innehåller ju man i singular. Men märk väl igen. Från världens begynnelse. Och att det är djur han skiljer åt. Han har med andra ord lärt sig nu.

Citat:
Du verkar okunnig.

Versen talar om demonandar som uppmanar till krig. Det kan hända mer än en gång. Hört talas om Lindsey Graham? Warmonger. Men han är en människa? Han påverkades av demoner.

Visa mig var det står i bibeln att lille satan kan bota sjuka. Han fick inte döda Job t ex. Varför skulle Gud tillåta honom att bota när det ett tecken som bekräftar evangeliet?

Markus 16
[17] Dessa tecken skall följa dem som tror: i mitt namn skall de driva ut demoner, de skall tala nya tungomål, [18] de skall ta ormar med sina händer, de skall inte bli skadade om de dricker dödligt gift, och de skall lägga sina händer på sjuka och göra dem friska.

Kristna som fått gåvan från Gud kan bota och har makten över demoner och kan driva ut de med hjälp av Guds ande. Nej, lille satan har inte Guds ande. Det är blasfemi.

Ja, det fanns bara en, och det var Gud, Fadern.

Kolosserbrevet 1
[15] Han (Sonen) är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde i hela skapelsen, [16] ty i honom skapades allt i himlen och på jorden, synligt och osynligt, troner och herravälden, härskare och makter; allt är skapat genom honom och till honom. [17] Han finns före allting, och allting hålls samman i honom.
Ok du menar att när jag är sjuk och tar penicillin och blir frisk så är det gud som är i pillret där? Nej du, antibiotika finns inte med i bibeln alls, så det finns saker som kan bota utan att stå med i bibeln.
Ang. Kolosserbrevet så påpekar du en intressant sak: ja precis, förstfödd. Den första människa att faktiskt födas.
Citera
Igår, 18:53
Medlem
Citat:
Själva faktumet att du sa att du inte syndar är en lögn. Alla syndar. By the way, jag är inte mormon.
Jag syndar inte FÖR ATT JAG FRÅGAR Herren. Det är som att be för maten. Det blir rent genom bön och Guds ord. Guds löften står över lagen (Gal 3). Inte minst för att lagen inte gäller kristna. Så när Gud säger: gå, din tro har hjälpt dig syndar du inte. Jag förväntar mig inte att du förstår.
Citera
Igår, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ok du menar att när jag är sjuk och tar penicillin och blir frisk så är det gud som är i pillret där? Nej du, antibiotika finns inte med i bibeln alls, så det finns saker som kan bota utan att stå med i bibeln.
Ang. Kolosserbrevet så påpekar du en intressant sak: ja precis, förstfödd. Den första människa att faktiskt födas.
Ja, Herren har skapat alla, och gett vissa förmågan att göra medicin.

Nej, han är förstfödd I hela skapelsen. Som ande, inte som människa av kött. Gud är en ande (2Kor 3:17) och det som fötts av Anden är ande.

Johannes 3
[6] Det som har fötts av kött är kött (människa), och det som har fötts av Anden är ande.
Senast redigerad av Bassiehof Igår kl. 19:09.
Citera
Igår, 20:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ja, Herren har skapat alla, och gett vissa förmågan att göra medicin.

Nej, han är förstfödd I hela skapelsen. Som ande, inte som människa av kött. Gud är en ande (2Kor 3:17) och det som fötts av Anden är ande.

Johannes 3
[6] Det som har fötts av kött är kött (människa), och det som har fötts av Anden är ande.
Johannes 3:6 handlar inte om Jesus utan om pånyttfödelse i anden, dvs. att börja tro.. Just det som du citerade betyder att man återföds andligen, inte fysiskt. Det som sägs i Kolosserbrevet däremot är om Jesus: att han är guds avbild och är äldre än allt som nu finns, förstfödd "från de döda" och "i allt den främste". Alltihop. Fortsättningen handlar om försoning genom att försonas med roten till det onda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in