2026-08-09, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Personer som dras till och stannar i extremmiljöer har ofta en högre benägenhet att acceptera och utöva våld som problemlösningsmetod. När fysiskt våld normaliseras mot politiska motståndare eller i gatustrider ökar risken markant för att samma dominans- och våldsbeteende även flyttar in i privata relationer.

inom den extrema rörelser finns ett starkt och ideologiskt motiverat avståndstagande från statliga myndigheter, polisen och rättsväsendet. Detta skapar en farlig tystnadskultur: En kvinna som utsätts för övergrepp av en framträdande "kamrat" pressas ofta att inte polisanmäla, eftersom det anses "skada rörelsen" eller hjälpa staten. Interna konflikter eller övergrepp förväntas istället hanteras internt, vilket ofta slutar med att offret fryses ut eller tystas för att skydda gruppens anseende.

Män med högt våldskapital eller strategisk status i rörelsen får ofta en formell eller informell maktposition. Denna makt kan nyttjas för att kontrollera eller utnyttja kvinnor i miljön utan att gruppen ingriper.

I högerextrema miljöer är motståndet mot jämställdhet och idén om mannens dominans en öppen del av ideologin. I vänsterextrema miljöer förnekas dessa mönster ideologiskt, men uppstår ändå på grund av tystnadskulturen, den generella våldsacceptansen och avskärmningen från det omgivande samhällets rättssystem.

Mäns våld och kontrollbehov mot kvinnor följer alltså samma mönster i SD som i andra nationalistiska miljöer.

Hon har inte ens påstått själv att någon har misshandlat henne om det skulle vara fallet så skulle hon ha sagt det.
Citera
2026-08-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Kommer ihåg när hon och lillsatan var nämndemän i Södertälje. . Vad gör Mattias idag? Vad var det han sa om Hitler? När han fick frågan vad han tyckte om Hitler. Hitler var en sympatisk politiker. Allt han sa. Sympatisk?

Vem är denna Mattias "lillsatan"?
Citera
2026-08-09, 02:38
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Kommer ihåg när hon och lillsatan var nämndemän i Södertälje. . Vad gör Mattias idag? Vad var det han sa om Hitler? När han fick frågan vad han tyckte om Hitler. Hitler var en sympatisk politiker. Allt han sa. Sympatisk?
Kommer ihåg det där. "En karismatisk statsman" var det han sa om Hitler bara för att vara helt korrekt.

Vet inte vad han gör idag men han var alltid väldigt nära ND-partiledaren Marc Abramsson och den falangen medan Sanna Hill följde med Vavra Suks gäng. Efter Nationell Idag gick åt helvete så har jag för mig att de drev något byggbolag ihop men det var längesen nu.
Senast redigerad av Ellenlivsvilja 2026-08-09 kl. 02:44.
Citera
2026-08-09, 02:38
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vem är denna Mattias "lillsatan"?
Mattias Karlstrand. Här är en bild på både Sanna Hill och Mattias Karlstrand från deras tid i Nationaldemokraterna runt 2011: https://expo.se/wp-content/uploads/expo_migration/110222_nd_464_0.jpg
Citera
2026-08-09, 02:51
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Samtidigt är det ju de Putin vänder sig mot då han kallar ukrainare för nazister. Dessutom briljerar ju Putin om hur de besegrade nazisterna en gång tidigare. Att då desamma hyllar samma man låter för mig underligt. Men de har väl en kvinnas logik.

Riktiga nazister är emot Ryssland och strider ofta för Ukraina
Citera
2026-08-09, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag vet exakt vad feminism är för något. Då pratar vi dagens feminism, inte 60-talets. Det finns inte en chans att du känner en enda feminist som är positiv till lyckliga hemmafruar haha.
Jag känner många som kallar sig feminister och som är positiva till lyckliga hemmafruar. Men låt mig gissa, du skulle inte kalla dem för riktiga feminister?
Citera
2026-08-09, 04:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Det var ett medvetet val. Hon tog dagen efter-piller i smyg. Men sen är det ju så att inte alla kan få barn eller flera barn. Men i det här fallet var det självvalt. Jag antar att det inte var populärt att använda vanliga preventivmedel i rörelsen.
Kontrollen av kvinnors kroppar ökar inom nationaliströrelsen, enligt Sanna Hill.

– Även kvinnliga nationalistprofiler skriver på X att preventivmedel bör begränsas för vita kvinnor.

Sanna Hill har personligen mött starkt motstånd mot att ta dagen-efter-piller, säger hon.

– Jag fick höra att jag var en mördare om jag tog pillret. Jag åt det ändå, i smyg.

Tur att hon inte födde något barn åt Änglasjö.
Citera
2026-08-09, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzafrukost
Tur att hon inte födde något barn åt Änglasjö.

Det var inte tur för dessa två personer har inte haft något med varandra att göra.
Citera
2026-08-09, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Mattias Karlstrand. Här är en bild på både Sanna Hill och Mattias Karlstrand från deras tid i Nationaldemokraterna runt 2011: https://expo.se/wp-content/uploads/expo_migration/110222_nd_464_0.jpg

Hur fick denna Mattias namnet "lillsatan"?
Citera
2026-08-09, 06:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Hon får väl inte samma uppmärksamhet och simpande som när hon var 24... Hill är lite over the hill om man säger så(pun intended).

Btw ser hon inte lite märklig ut i ansiktet, hyffsat smal kropp men ändå svullna kinder.. Bullemi?
Citera
2026-08-09, 06:41
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Min svartmarkering. Hon är 33 år gammal och Sanna Hill är hennes riktiga namn. Ingen människa har väl någonsin sett mer brittisk ut än vad hon gör, så jag gissar att hon har påbrå därifrån. Jag tycker att vi ska vara snälla mot Sanna. Hon har haft det jobbigt ett tag, men hon kommer att komma tillbaka till den nationella rörelsen när hon mår bättre igen. Hon är ingen dålig människa.
Du har säkert en poäng i det. Det har säkert varit struligt länge för Sanna. Jsg fick reda på av en annan användare att hon heter Sanna Hillberg men kapade bort ”-berg” av någon anledning. Kanske för att bli mer internationellt gångbar, som artister ibland gör? Å andra sidan byter artister även namn eller mixtrar med efternamnet för att dölja en härkomst man inte vill stoltsera med. Googlar man Hillberg så får man mycket riktigt träffar på många olika människor som i de flesta fall verkar ha varit skådespelare. Och en teaterdirektör. Kan det vara något ditåt som Sanna försökt dölja med namnändringen?

Hursomhelst så har hon säkert haft det jobbigt och hennes barns far verkar ju inte ha varit med i bilden när det blivit skyddat boende så man kan ju dra sina slutsatser? Vi får hoppas att hon lyckas vända på livet och göra något vettigt av återstoden. Ungdomssynder har vi alla men det är synd när man fastnar i dem i årtionden.
Citera
2026-08-09, 07:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Kan inte klandra henne. Hon vill passa på att få i sig 30cm BBC innan hon dör, samhället håller ju ändå på att kollapsa
Faktiskt en legit anledning

Underskatta aldrig kvinnors kåthet, i grunden saknar kvinnor nationalitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in