2026-08-08, 23:10
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboymannen
Så hon har ägnat hela sitt vuxna liv åt att vara drömtjejen åt en rörelse, som enligt henne, är besatt vid barnafödande. Samtidigt som hon vid 34 års ålder producerat endast ett barn. Något här går inte ihop...

Det var ett medvetet val. Hon tog dagen efter-piller i smyg. Men sen är det ju så att inte alla kan få barn eller flera barn. Men i det här fallet var det självvalt. Jag antar att det inte var populärt att använda vanliga preventivmedel i rörelsen.
Kontrollen av kvinnors kroppar ökar inom nationaliströrelsen, enligt Sanna Hill.

– Även kvinnliga nationalistprofiler skriver på X att preventivmedel bör begränsas för vita kvinnor.

Sanna Hill har personligen mött starkt motstånd mot att ta dagen-efter-piller, säger hon.

– Jag fick höra att jag var en mördare om jag tog pillret. Jag åt det ändå, i smyg.

Citera
2026-08-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
J*sper Johanss*n

https://www.youtube.com/watch?v=wY5dYZijEE8

Jobbar Jesper kvar på SwebbTV?
Citera
2026-08-08, 23:19
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Feminism är ju många kvinnor allergiska mot också. En feminist vill inte att kvinnor ska gå hemma med barnen, vilket är många kvinnors högsta önskan.
Uppenbarligen vet du inte vad feminism är.
Citera
2026-08-08, 23:30
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Haha.

Feminister som ser lyckliga hemmafruar med barn går sönder av ilska.

Förstår att du kanske har ett begränsat umgänge och trivs i din bubbla. Men du har exakt noll aning om vad feminism egentligen är. Men det är OT.

Tråkigt bara att du verkar svagbegåvad, men det är svårt att göra något åt gissar jag.
Citera
2026-08-08, 23:33
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Förstår att du kanske har ett begränsat umgänge och trivs i din bubbla. Men du har exakt noll aning om vad feminism egentligen är. Men det är OT.

Tråkigt bara att du verkar svagbegåvad, men det är svårt att göra något åt gissar jag.
Många i den nationella rörelsen är svagbegåvade. Det är nog därför de inte kommer någonstans. Frustrationen och desperationen tar sig uttryck när någon får kraft i blöjan och bankar på frugan.
Citera
2026-08-08, 23:43
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag

Jag vet exakt vad feminism är för något. Då pratar vi dagens feminism, inte 60-talets. Det finns inte en chans att du känner en enda feminist som är positiv till lyckliga hemmafruar haha.

Om det är någon som är svagbegåvad så är det du. Kulturmarxistiska clown.
Citera
2026-08-08, 23:58
Medlem
Bilderberg78s avatar
Var befinner sig AfS i denna ytterkant?
Citera
2026-08-09, 00:27
Medlem
Barbafunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jobbar Jesper kvar på SwebbTV?

Nej, han fick sparken för flera år sedan. Detta pga skitjobbig att samarbeta med. Willgert fick tillslut nog.
Citera
2026-08-09, 01:13
Medlem
Det går inte att "hoppa av" vissa radikaliserande insikter man har fått.
Det går inte att "hoppa av" från logiskt tänkande.

Precis som det inte går att börja tro på jultomten igen, även om man kanske trodde på honom när man var liten.

Om man kan "hoppa av" så har man aldrig haft insikterna, så enkelt är det.
Citera
2026-08-09, 01:28
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vill man se hur vänstern behandlar sina kvinnor så är det bara att titta på Tobias Hübinette.

Är själv ingen fan av Sanna, men det är väl bra att man kan ändra sig?

Personer som dras till och stannar i extremmiljöer har ofta en högre benägenhet att acceptera och utöva våld som problemlösningsmetod. När fysiskt våld normaliseras mot politiska motståndare eller i gatustrider ökar risken markant för att samma dominans- och våldsbeteende även flyttar in i privata relationer.

inom den extrema rörelser finns ett starkt och ideologiskt motiverat avståndstagande från statliga myndigheter, polisen och rättsväsendet. Detta skapar en farlig tystnadskultur: En kvinna som utsätts för övergrepp av en framträdande "kamrat" pressas ofta att inte polisanmäla, eftersom det anses "skada rörelsen" eller hjälpa staten. Interna konflikter eller övergrepp förväntas istället hanteras internt, vilket ofta slutar med att offret fryses ut eller tystas för att skydda gruppens anseende.

Män med högt våldskapital eller strategisk status i rörelsen får ofta en formell eller informell maktposition. Denna makt kan nyttjas för att kontrollera eller utnyttja kvinnor i miljön utan att gruppen ingriper.

I högerextrema miljöer är motståndet mot jämställdhet och idén om mannens dominans en öppen del av ideologin. I vänsterextrema miljöer förnekas dessa mönster ideologiskt, men uppstår ändå på grund av tystnadskulturen, den generella våldsacceptansen och avskärmningen från det omgivande samhällets rättssystem.

Mäns våld och kontrollbehov mot kvinnor följer alltså samma mönster i SD som i andra nationalistiska miljöer.
Citera
2026-08-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.dn.se/sverige/kvinnohat-far-sanna-hill-att-hoppa-av-efter-18-ar-inom-extremhogern/

Vad tycker ni om det här då? Oväntat?

Hon ska ha flyttat med sin son till skyddat boende och har nu ensam vårdnad om sonen. Vem är den våldsamma nationella mannen?
Låter som samma som alltid från kvinnor, vart än de förhåller sig..

Hur går talesättet?
"If everyone you meet is an asshole, the common denominator is you... you are the asshole"
Citera
2026-08-09, 02:00
Medlem
PingPongZongs avatar
Kommer ihåg när hon och lillsatan var nämndemän i Södertälje. . Vad gör Mattias idag? Vad var det han sa om Hitler? När han fick frågan vad han tyckte om Hitler. Hitler var en sympatisk politiker. Allt han sa. Sympatisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in