2026-08-08, 23:57
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Sorry, no offence. Bara pallade inte att såna där grejer blir ”oklara” igen. Känns som vissa förutsättningar behöver finnas för vidare spekulationer. Inget illa ment.
Det är lugnt.
Citera
2026-08-09, 00:02
Avstängd
I serien Skilsmässobarn finns en skådis som är väldigt lik TN
F.ö en skitjobbig serie känns nästan som deras liv är som serien
Bonusbarn och föräldrar, nya relationer, skilsmässa och ny man/fru =Drama. Alla är på gränsen till sammanbrott
Citera
2026-08-09, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Tack!

Jag gjorde lönekollen på honom tidigare. Kan egentligen bara se deklarerad inkomst, att han inte har några betalningsanmärkningar och att han har lite överskott på kapital (pengar investerade på börsen förutsätter jag).

Står att kreditupplysning föranleder att kopia skickas till Balsam. Det är detta jag tror inte är lagligt även om Ratsit och andra ger den möjligheten. Kanske är onödigt paranoid men man hade känts dumt att åka in i finkan. I och för sig kanske jag då kan få lära känna Balsam och söka vidare i personlighet och motiv.

Nja, står det verkligen så? att den du frågat om blir notifierad?
Jag läser att när den DU frågat om får uppdaterade löneuppgifter så blir DU informerad… och kan göra en ny beställning som du betalar för.

Hur kan denna info vara olaglig? Det är offentliga uppgifter som även Skatteverket tillhandahåller på fråga. MEN inkråmet, vad totalsummorna består av är inte offentliga. Typ bidrag, ersättning, lån etc.

MGM skulle nog gärna ta tusen miljoner kreditförfrågningar på sig om det skulle vrida tiden tillbaka…
Citera
2026-08-09, 00:05
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Är osäker på dina slutsatser. Det är absolut så att det finns mord på kvinnor som grundar sig i kultur, värderingar och kvinnosyn. Det är tyvärr så att många mord på kvinnor utförs av andra än invandrare och i de fallen bottnar det nog vanligen i annat.
Det är inte mina slutsatser utan orsaker som tas upp i de avhandlingar och rapporter jag länkar till ovan.

Tror du att svenska män är helt befriade från kultur och värderingar? De hedersrelaterade morden utgör dessutom en mindre andel av fallen där kvinnor mördas av en tidigare eller nuvarande partner.

Den främsta drivkraften för män av den här typen är äganderätt och kontrollbehov över kvinnan. Sådana föreställningar uppstår inte i ett vakuum utan grundar sig i en historia där kvinnor under århundraden har behandlats som mäns egendom.

Återigen behöver man bara läsa trådar här på Flashback för att inse att många svenska män fortfarande har en liknande kvinnosyn.

Hur kommer en man annars ens på tanken att mörda en kvinna för att hon inte gör som han vill. Var tror du att tanken på att straffa kvinnor som inte lyder kommer ifrån?

Är det ett slumpmässigt beteende menar du trots att beteendemönstret är i det närmaste identiskt varje gång?
Citera
2026-08-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Nja, står det verkligen så? att den du frågat om blir notifierad?
Jag läser att när den DU frågat om får uppdaterade löneuppgifter så blir DU informerad… och kan göra en ny beställning som du betalar för.

Hur kan denna info vara olaglig? Det är offentliga uppgifter som även Skatteverket tillhandahåller på fråga. MEN inkråmet, vad totalsummorna består av är inte offentliga. Typ bidrag, ersättning, lån etc.

MGM skulle nog gärna ta tusen miljoner kreditförfrågningar på sig om det skulle vrida tiden tillbaka…

Ja… Lönekollen är ju OK/anonymt. Kreditupplysning föranleder att motpart notifieras. Om nån skulle catcha det så måste man kunna visa upp giltigt skäl till varför man beställt kreditupplysningen. Om inte så kan man anklagas för något integritetsintrång-liknande.

Kanske missuppfattar, men tolkar det på det sättet. Min källa är i första hand ChatGPT/Google Gemini.
Citera
2026-08-09, 00:19
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Anteckningen ”reser till landet”
Hade han något eget ställe att förfoga över inlandet ?
Annars tycker jag att noteringen är märklig
Har man dejtat i 8 mån (vi vet ju ej när de sågs senast innan detta ) så borde man väl ist skriva typ ”med Åsa” el på Åsas sommarställe” el i skärgården med Åsa”

Jag tycker anteckningen i sig tyder på att någon form av plan ändrats

Har han tillgång till nåt place i inlandet så kan det ju rentav varit medveten vilseledande info för att få hans barn att tro att han är nån annanstans

Vet vi hur det var formulerat i hans kalender eller är det en trådsanning bara?

I media har det skrivits om att där fanns en anteckning i hans kalender att han skulle vara i stugan men har inte läst någonstans hur det skulle vara formulerat.
Citera
2026-08-09, 00:20
Medlem
Dessa jävla cockblockers!

Kan alla jävla kvinnoboxare dra åt helvete.
Ni skapar ett sånt enormt mans-hat så det är helt sinnes. Överallt skriver kvinnor på Facebook hur de är så trötta på män.
Citera
2026-08-09, 00:21
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Det är inte mina slutsatser utan orsaker som tas upp i de avhandlingar och rapporter jag länkar till ovan.

Tror du att svenska män är helt befriade från kultur och värderingar? De hedersrelaterade morden utgör dessutom en mindre andel av fallen där kvinnor mördas av en tidigare eller nuvarande partner.

Den främsta drivkraften för män av den här typen är äganderätt och kontrollbehov över kvinnan. Sådana föreställningar uppstår inte i ett vakuum utan grundar sig i en historia där kvinnor under århundraden har behandlats som mäns egendom.

Återigen behöver man bara läsa trådar här på Flashback för att inse att många svenska män fortfarande har en liknande kvinnosyn.

Hur kommer en man annars ens på tanken att mörda en kvinna för att hon inte gör som han vill. Var tror du att tanken på att straffa kvinnor som inte lyder kommer ifrån?

Är det ett slumpmässigt beteende menar du trots att beteendemönstret är i det närmaste identiskt varje gång?

Allt faller inte i ett mönster.
Citera
2026-08-09, 00:23
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Vet vi hur det var formulerat i hans kalender eller är det en trådsanning bara?

I media har det skrivits om att där fanns en anteckning i hans kalender att han skulle vara i stugan men har inte läst någonstans hur det skulle vara formulerat.

Han skrev väl ”landet”
Den aktuella dagen har jag för mig. Tyder faktiskt på en nära relation.

Hade själv skrivit namn på partner…men almanacka är ju lite old style.

Han verkar vara en kalenderbitare?
Senast redigerad av vichy6 2026-08-09 kl. 00:25.
Citera
2026-08-09, 00:25
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Han skrev väl ”landet”
Den aktuella dagen har jag för mig. Tyder faktiskt på en nära relation.

Jo ja jag läser att ni skriver det. Men finns källa på formuleringen någonstans utöver här i tråden?

”Landet”
”Stugan”
”Skärgården”
”Åsas stuga”

Finns många varianter.
Citera
2026-08-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Anteckningen ”reser till landet”
Hade han något eget ställe att förfoga över inlandet ?
Annars tycker jag att noteringen är märklig
Har man dejtat i 8 mån (vi vet ju ej när de sågs senast innan detta ) så borde man väl ist skriva typ ”med Åsa” el på Åsas sommarställe” el i skärgården med Åsa”

Jag tycker anteckningen i sig tyder på att någon form av plan ändrats

Har han tillgång till nåt place i inlandet så kan det ju rentav varit medveten vilseledande info för att få hans barn att tro att han är nån annanstans
Just den formuleringen "reser till landet" har diskuterats mkt i tråden. Vissa tycker det är helt normalt att kalla nån annans lantställe för "landet" medans andra tycker att det refererar till något mer personligt , dvs sitt eget lantställe. Det har inte framkommit något annat än att det var Åsas lantställe som han menade att han skulle till. Men jag tycker precis som du att formuleringen "landet" är märkligt skrivet. Ok om han hade bott på ön i flera år, men som nu kan han knappt har varit där mer än ett par ggr.
Citera
2026-08-09, 00:28
Avstängd
vichy6s avatar
Om
Åsa sade landet, då skulle jag skrivit landet.

Men det kan nog diskuteras i evighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in