2026-08-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Du är verkligen helt otrolig. Jag visar på genuin krigshets av ett verkligt aggressivt slag, du säger "men vi gick med i Nato utan folkomröstning". Det är whataboutism på en så hög nivå att ingen vettig människa ens orkar.

Om du "fokuserar på vad människor gör", vad säger du i så fall om det ryska anfallskriget mot Ukraina?

Därför att varken Ryssland eller Ukraina visat någon vilja till förhandlingar, naturligtvis.

SVERIGE ska förhandla med Ryssland ISTÄLLET för att hjälpa det angripna landet, tycker du. Vad är det du tror att vi ska uppnå i dessa förhandlingar?

Ryssland underblåser flyktingströmmarna till Europa i destabiliseringssyfte, men som jag skrivit i otaliga trådar är det är i första hand våra egna politikers och mediers fel. Det är inte ryska politiker som bestämt att gränsen ska vara öppen, det råkar bara sammanfalla med deras intresse av destabilisering. Se bara på de som åkt dit för att spionera för ryssens räkning, det är inte ryssar och inte heller etniska svenskar, utan perser, araber etc. Och i ett skarpt läge hade ryssarna haft enkel tillgång till otaliga femtekolonnare tack vare massinvandringen, det finns det miljoner människor i Sverige och andra europeiska länder som har noll lojalitet och gärna hade sålt ut oss till Ivan. Det kan vi tacka våra politikersvin och journalistjävlar för, men ryssen tackar naturligtvis och tar emot, samt underblåser galenskaperna när han kan.

Nej, den rimliga slutsatsen av detta är inte att vi "styrs av främmande makt". Om du tittar på hur dessa attityder (anti-nationalism, pro-invandring) vuxit fram, stöder helhetsbilden inte en sådan slutsats.

Det rådande paradigmet är resultatet av flera samverkande faktorer. Det finns ingen enskild eller samordnad "ond vilja" bakom. Det finns ett skevt paradigm som behöver krossas. Och det gör man inte genom att basunera ut illa underbyggda konspirationsteorier, tvärtom gör man invandringsmotstånd och sund nationalism en stor otjänst genom att torgföra sådana idéer eftersom normala människor då kräver bevis som man inte har. Att bevisa att massinvandringen är katastrofal för Sverige och Europa är desto enklare.

När USA anfaller ett land tycker alla det är jättebra. När Ryssland anfaller ett land är det jättehemskt. Men du menar att vi inte styrs av främmande makt, det råkar bara se ut på det viset varenda gång? Du verkar ha väldigt få problem med Irankriget medans Ukrainakriget är väldigt problematiskt. Har du nånsin funderat på varför du tycker på det sättet?

Du pratar om anti-nationalism och pro-invandring, vem signalerar ut dessa budskap till alla länder i västvärlden? Har alla länder bara råkat bestämma sig för samma sak samtidigt? Ett oerhört sammanträffande minst sagt.

Hur kan du vara för nationalism när du är för överorganisationer som NATO och EU vars syfte är att krossa nationalstaten och ta bort självbestämmande. Nu sitter det även en massa utlänningar i vår regering som inte hör hemma här. Tror du en enda av dessa personer bryr sig om svenskar som tillhör ett annat folk än deras eget? Det omvända att vi hade fått sitta i deras regeringar i deras hemländer är otänkbart för dem.

Jag vet inte hur mycket mer tydligt det kan bli än såhär att vi är infiltrerade. Allt man behöver göra är att öppna ögonen.
Citera
2026-08-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
När USA anfaller ett land tycker alla det är jättebra. När Ryssland anfaller ett land är det jättehemskt.
Rent efterblivet påstående, även utan hänsyn till det faktum att Ryssland krigar som om det vore 1914 och har tappat fler soldater än USA gjort totalt sedan WW2.
Citera
2026-08-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Rent efterblivet påstående, även utan hänsyn till det faktum att Ryssland krigar som om det vore 1914 och har tappat fler soldater än USA gjort totalt sedan WW2.

Jasså. Vilken svensk media eller etablerad politiker fördömde anfallskriget mot Iran när det bröt ut?
Citera
2026-08-08, 17:37
Medlem
Citat:
Jasså. Vilken svensk media eller etablerad politiker fördömde anfallskriget mot Iran när det bröt ut?
Du skrev: "När USA anfaller ett land tycker alla det är jättebra".

Vi har kanske olika definition av "alla" men låt gå.

Citera vilken svensk media eller etablerad politiker som tyckte att det var jättebra. Det är enligt dig alla så citerar gärna ett antal.
Citera
2026-08-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Du skrev: "När USA anfaller ett land tycker alla det är jättebra".

Vi har kanske olika definition av "alla" men låt gå.

Citera vilken svensk media eller etablerad politiker som tyckte att det var jättebra. Det är enligt dig alla så citerar gärna ett antal.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/darfor-har-usa-attackerat-iran/

Med jättebra så menar jag att artiklarna såklart är vinklade så att den enda sidan uppfattas som ond och den andra god. De ser ungefär ut såhär allihopa.
Citera
2026-08-08, 18:43
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
När USA anfaller ett land tycker alla det är jättebra. När Ryssland anfaller ett land är det jättehemskt. Men du menar att vi inte styrs av främmande makt, det råkar bara se ut på det viset varenda gång? Du verkar ha väldigt få problem med Irankriget medans Ukrainakriget är väldigt problematiskt. Har du nånsin funderat på varför du tycker på det sättet?

Du lever ju i en fantasivärld. Irankriget är inte populärt. Men ja, jag ska förklara skillnaden:

Ukraina är våra geografiska, etniska och kulturella kusiner. Iran är en islamistisk diktatur i Mellanöstern, vars öde inte behöver påverka oss ett dugg om vi inte bestämmer oss för att släppa in en massa flyktingar därifrån.

Om Ryssland lyckas erövra Ukraina, är vårt säkerhetsläge plötsligt enormt mycket sämre. Om USA skulle lyckas avsätta diktaturen i Iran, är vårt säkerhetsläge tvärtom bättre. (Nu ser det snarare ut som om USA:s handlingar har stärkt diktaturens grepp om Iran, vilket gör kriget dåligt för oss.)

Citat:
Du pratar om anti-nationalism och pro-invandring, vem signalerar ut dessa budskap till alla länder i västvärlden? Har alla länder bara råkat bestämma sig för samma sak samtidigt? Ett oerhört sammanträffande minst sagt.

Vill du ha en lista, eller vad? Det är ett paradigm som kommit att genomsyra hela västvärlden, från finanseliten till trasproletariatet, vissa grupper mer än andra naturligtvis. Konspirationsmuppar letar alltid efter en enskild grupp att peka ut, men det finns ingen sådan.

De som förespråkar anti-nationalism och pro-invandring är överrepresenterade i ett antal olika grupper: bland judar, finanselit, journalistkår, lärarkår, samhällsvetare, soc-tanter, kriminella, med flera. Och de som tvärtom är mer positiva till nationalism och negativa till massinvandring är överrepresenterade i andra grupper: vita invandrare, arbetare, militärer, IT-folk, lågutbildade, med flera. Och även inom dessa grupper svänger opinioner över tid.

Du vill uppenbarligen peka ut en grupp som skyldig till att på ett konspiratoriskt sätt ha fört ut dessa budskap. Vilken?

Citat:
Hur kan du vara för nationalism när du är för överorganisationer som NATO och EU vars syfte är att krossa nationalstaten och ta bort självbestämmande.

Jag är för EU och Nato relativt till dig, som har en extremt svartvit syn på saken: Du tror på fullt allvar att själva syftet med EU och Nato är att "krossa nationalstaten och ta bort självbestämmande". I själva verket är jag en måttfull EU-skeptiker som anser att EU är en god tanke på många sätt men behöver reformeras på ett synnerligen genomgripande sätt. Huvudsyftet med unionen borde vara att skydda Europa mot yttre hot, däribland massinvandring, samt att främja handel och industri inom Europa. Det sistnämnda syftet sköter man dåligt och det förstnämnda finns inte ens på agendan.

Även Nato hade behövt rejäla reformer innan jag var nöjd, men det är en militärallians som man kan utträda ur inom ett år efter att beslut fattats av våra styrande. Hur menar du att det påverkar vårt nationella självbestämmande?

Citat:
Nu sitter det även en massa utlänningar i vår regering som inte hör hemma här. Tror du en enda av dessa personer bryr sig om svenskar som tillhör ett annat folk än deras eget? Det omvända att vi hade fått sitta i deras regeringar i deras hemländer är otänkbart för dem.

Det är korrekt, och jag delar din kritik. Hur har det med EU eller Nato att göra?

Citat:
Jag vet inte hur mycket mer tydligt det kan bli än såhär att vi är infiltrerade. Allt man behöver göra är att öppna ögonen.

Infiltrerade av vem, och hur? Detaljer och namn, tack.
Citera
2026-08-08, 19:39
Medlem
Citat:
Du lever ju i en fantasivärld. Irankriget är inte populärt. Men ja, jag ska förklara skillnaden:

Ukraina är våra geografiska, etniska och kulturella kusiner. Iran är en islamistisk diktatur i Mellanöstern, vars öde inte behöver påverka oss ett dugg om vi inte bestämmer oss för att släppa in en massa flyktingar därifrån.

Om Ryssland lyckas erövra Ukraina, är vårt säkerhetsläge plötsligt enormt mycket sämre. Om USA skulle lyckas avsätta diktaturen i Iran, är vårt säkerhetsläge tvärtom bättre. (Nu ser det snarare ut som om USA:s handlingar har stärkt diktaturens grepp om Iran, vilket gör kriget dåligt för oss.)

Vill du ha en lista, eller vad? Det är ett paradigm som kommit att genomsyra hela västvärlden, från finanseliten till trasproletariatet, vissa grupper mer än andra naturligtvis. Konspirationsmuppar letar alltid efter en enskild grupp att peka ut, men det finns ingen sådan.

De som förespråkar anti-nationalism och pro-invandring är överrepresenterade i ett antal olika grupper: bland judar, finanselit, journalistkår, lärarkår, samhällsvetare, soc-tanter, kriminella, med flera. Och de som tvärtom är mer positiva till nationalism och negativa till massinvandring är överrepresenterade i andra grupper: vita invandrare, arbetare, militärer, IT-folk, lågutbildade, med flera. Och även inom dessa grupper svänger opinioner över tid.

Du vill uppenbarligen peka ut en grupp som skyldig till att på ett konspiratoriskt sätt ha fört ut dessa budskap. Vilken?

Jag är för EU och Nato relativt till dig, som har en extremt svartvit syn på saken: Du tror på fullt allvar att själva syftet med EU och Nato är att "krossa nationalstaten och ta bort självbestämmande". I själva verket är jag en måttfull EU-skeptiker som anser att EU är en god tanke på många sätt men behöver reformeras på ett synnerligen genomgripande sätt. Huvudsyftet med unionen borde vara att skydda Europa mot yttre hot, däribland massinvandring, samt att främja handel och industri inom Europa. Det sistnämnda syftet sköter man dåligt och det förstnämnda finns inte ens på agendan.

Även Nato hade behövt rejäla reformer innan jag var nöjd, men det är en militärallians som man kan utträda ur inom ett år efter att beslut fattats av våra styrande. Hur menar du att det påverkar vårt nationella självbestämmande?

Det är korrekt, och jag delar din kritik. Hur har det med EU eller Nato att göra?

Ryssarna är väl också "etniska kusiner" till oss med den logiken, båda folken är slaver. Menar du att du kan se skillnad på en ukrainare och en ryss? Det kan inte jag. Ryssland är väl för övrigt bildat av vårt folk om jag inte minns helt fel. Så jag tycker inte den här logiken fungerar.

Du verkar redan ha koll på grupper som har spridit budskapen. Du säger att det inte finns ett mönster. Ser du inte mönstret i det du beskriver? De som gynnas av massinvandringen förespråkar den. Massinvandringen är skadlig för ursprungsbefolkningen i varje land, så vilka kan det då vara?

Din reform av EU skulle innebära att montera ner hela skiten och bara ha ett slags försvar runt Europa, en yttre stark gräns. Jag håller med om detta det låter sunt, men det är så långt ifrån nuvarande version av EU att det inte ens går att jämföra. I dagsläget försvårar EU för länder som inte vill ha massinvandring genom böter och hot, samtidigt som de ger asylsökande och andra personer ofattbara rättigheter som i princip ger dem diplomatisk immunitet. En svensk kan bara drömma om att ha samma rättigheter i ett annat land utanför EU. Organisationen gör alltså precis tvärtom mot det som du föreslår.

NATO innebär att amerikanska trupper med baser får finnas på svensk mark. De kan möjligtvis även ha rätt att sätta ut kärnvapen här. Allt styrs av främmande makt. Jag tror inte du hade varit lika positiv till detta om Ryssland sålde tjänsten till oss. Men nu är det USA och då är allt grönt.
Lägg då på massövervakningssamhället du får på köpet också. Verkligen ingenting ett självständigt land vill ha.

Att det sitter utlänningar i vår regering är för att vår politik tillåter det. Vi har alltså inte skyddat vårt eget land från infiltration inifrån där vi har satt tydliga regler om vilka som får sitta i riksdagen. Att vem som helst som har medborgarskap kan sitta i riksdagen är en cirkus utan dess like. Speciellt med personer som har dubbla medborgarskap. Det är bara i västvärlden det ser ut på detta viset vad jag vet. Rätta mig gärna om jag har fel. Hela cirkusen med medborgarskap måste få ett avslut. Det kan få finnas medborgarskap men man kan inte bygga ett land runt att alla som har den pappersbiten har samma lojalitet till landet.
Citera
2026-08-08, 19:47
Medlem
Citat:

Är du inte klok?
När blev Ukraina våra kusiner?
Ukraina Europeiskt? Dom har aldig varit en del av EU, Shengen eller Nato.
Dom har alltid varit en fd Soviet nation.
Citera
2026-08-08, 21:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Är ingen expert, men det handlar väl om en reaktion ....som om din granne skulle vara rädd för att du skulle komma över och ge honom på käften, för att du gjort det förut med någon på gården, och därför går han med i grannsamverkan för att förhindra detta, men det är bara det att grannsamverkan använder då din grannes balkong för att montera upp kulsprutor som riktas mot din balkong.

SÅ även om du inte hade tänkt ge din granne på käften, så kan det ju blir lite obehagligt, även om grannsamverkan har en hemsida där de står att de aldrig skulle skjuta skarpt.....
Fast nu handlar det om en granne som hotar att slå alla på käften och ibland gör det. Han och hela hans släkt har varit ett hot mot grannarna ända sedan deras förfader, Ivan de förskräcklige.

Nu säger du att alla som vill ha en grannsamverkan och hindra honom, är ett hot mot honom och att man satt upp en kulspruta på en balkong för att hota honom att inte göra det igen, är ett problem. Det är det förstås för honom, men han själv är faktiskt det stora problemet för alla andra. Det är inget som faktiskt tvingar honom att hota grannarna och slå dem på käften. Det är bara ett dåligt beteende. Om han slutar med det, tack vara kulsprutan, är det förstås en bra sak.

Det är en bättre och mer realistisk liknelse. Fast ser man det bara från den som tycker om att hota och slå andra på käften och inte från andras synvinkel, så tycker man väl att han ska få fortsätta att härja och skiter i hans grannar.
Citera
2026-08-08, 21:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Allt hör ihop! Man har redan tagit makten i alla länder. Det handlar om depopulation och man ska detaljstyra de kvarvarande med hjälp av AI, biometriskt ID, digital valuta mm. Ryssland är enbart en Patsy för att ge sken av att det finns något ont, likväl som gott. Egentligen är det eliten mot folket. Ryssland klev - även de - ombord på plandemin. De är även med på att införa ett 1177-register på sin befolkning, där alla ska in i en digital databas.

Nu behöver man bara sätta igång en bränsle- och matkris som man kommer kunna hävda haft sin grund i krigen. Sedan kommer man kunna erbjuda lösningen, så att folk lär använda sig av qr-kod för att inte folk ska hoarda bristvaror. Sakta så bakas alla dessa ting, ihop med appar, in i den digitala identiteten som till en början utgår från det alla använder sig av - mobiltelefonen.

Fram till dess har man uppehållit populaset att vara upptagna med könskrig, identitetspolitik och nu brassar man på muslimer mot kristna, lagom till alla gladiatorer är samlade och får bråka om brödsmulorna i det osynliga digitala fängelset som alla välkomnar och till stor del inte ser.
Kan hålla med dig om vissa delar om hur det är här, men att stödja Ryssland kommer inte att göra någon skillnad. Det kommer inte att förändra någonting, för det har inte med det att göra. Om du inte kan förklara hur det skulle ändra något rent praktiskt. Kan du det?
Citera
2026-08-08, 21:32
Medlem
Comitiums avatar
[quote=gregersnegrer|95622308]
Fan, den här hamnade i fel delforum!!

AfD är nu Tysklands största parti och snart större än regeringspartierna tillsammans:

https://www.friatider.se/nytt-rekord-afd-narmar-sig-regeringens-samlade-stod

I Sverige växer i sin tur AfS så att det knakar och givetvis försöker olika medier mörka deras existens, men vad spelar det för roll? Tiden är mogen för ett parti som AfS. Jag har i grunden ingenting emot NMR, men kan förstå om deras Tredje riket-nostalgi och fokus på judarna inte går hem i de faluröda stugorna. AfS har dock visat sig tillräckligt antisionistiska för att få min röst.

Med en växande AfD i Tyskland och nationalistiska krafter rejält på frammarsch i Storbritannien kan vi nog se fram emot en etnisk rensning av Europa: total repatriering av oöanskade element. Strålande tider, härliga tider väntar - och just nu törs jag nästan, men bara nästan våga tro att vi kan slippa blodiga inbördeskrig.

Våldtäkternas tid går mot sitt slut, Muhammed ska kastas ut och igelkottarna ska inte användas som fotbollar mer.

Men ett problem ser jag: att Nato/EU börjar ett krig mot Ryssland innan detta går att genomföra, och att en hel generation av våra vita män offras i denna köttkvarn - för att sedan ersättas av ännu fler negrer och araber. Vad tror ni om det?
[/QUOTE

Risken är att Ryssland börjar ett krig igen som kanske börjar med en false flag operation.
Citera
2026-08-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast nu handlar det om en granne som hotar att slå alla på käften och ibland gör det. Han och hela hans släkt har varit ett hot mot grannarna ända sedan deras förfader, Ivan de förskräcklige.

Nu säger du att alla som vill ha en grannsamverkan och hindra honom, är ett hot mot honom och att man satt upp en kulspruta på en balkong för att hota honom att inte göra det igen, är ett problem. Det är det förstås för honom, men han själv är faktiskt det stora problemet för alla andra. Det är inget som faktiskt tvingar honom att hota grannarna och slå dem på käften. Det är bara ett dåligt beteende. Om han slutar med det, tack vara kulsprutan, är det förstås en bra sak.

Det är en bättre och mer realistisk liknelse. Fast ser man det bara från den som tycker om att hota och slå andra på käften och inte från andras synvinkel, så tycker man väl att han ska få fortsätta att härja och skiter i hans grannar.

Baserat på din beskrivning så kan landet du talar om lika gärna vara USA beroende på vem du frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in