2026-08-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Är detta GMs lägenhet? Han har ju ett nytt boende nu, först en månad i Arresten, sen lite längre i finkan..

https://www.hemie.se/utforska/8ba4b282-833d-4bb8-8c2e-e8bff6d2be50

Rekade. Det finns en C*cilia på samma våning på samma adress som Balsam. Det är hennes lägenhet om man kollat vem som lagt ut lägenheten på Hemie.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Med tanke på att han sedan gömde sig i 33 timmar och försökte simma ifrån poilsen så tror inte jag att det var en snedtändning som han plötsligt vaknade upp från. Det känns också rätt troligt att han har psykologiskt misshandlat tidigare partners, och från det är steget inte särskilt långt till fysiskt våld. Särskilt med tanke på processen han drev mot sin förra sambo men även att han inte verkar ha någon kontakt med sina barns mamma heller, men däremot har förra sambon samt hans barns mamma kontakt. Jag tror att det kommer att komma fram en bild utav MGM som visar att han varit kontrollerande och hotfull i tidigare relationer också, även om han inte dömts för det. Att psykologiskt våld är straffbart är också väldigt, väldigt nytt. Typ från i år tror jag.

Håller fullständigt med, detta kan inte bara kommit plötsligt när man är över 50år gammal, denna figur har garanterat varit kontrollerande, svartsjuk mm hela tiden, haft flera kvinnor korta perioder, tror svaret finns hos flera av dom kvinnor han dejtat samt barnens mamma, dom borde nu träda fram
Citera
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag tror de menar platsen där polisen hittade henne.

Har också läst att hennes dotter med pojkvän (?) initiellt skulle ha hittat BO.

I huset var det väl?
Citera
2026-08-08, 18:53
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Rekade. Det finns en C*cilia på samma våning på samma adress som Balsam. Det är hennes lägenhet om man kollat vem som lagt ut lägenheten på Hemie.

Okey tack, men allt stämmer annars adress våningen och så, sen kanske kvm också.
Citera
2026-08-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
I huset var det väl?

Det vet jag inte om det var men låter väl troligast
Citera
2026-08-08, 18:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hur vet vi det?

Han verkar ha erkänt noll.

Oavsett lär han ha varit starkare än kvinnan.
Han har gjort vissa medgivande.
Citera
2026-08-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Okey tack, men allt stämmer annars adress våningen och så, sen kanske kvm också.

Dubbelkollade storleken på kvinnans lägenhet. Den är 112 kvm, det som också anges i annonsen. Balsam bodde på samma våning och lägenheten var exakt lika stor, så det var en bra rek.
Citera
2026-08-08, 18:55
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Med tanke på att han sedan gömde sig i 33 timmar och försökte simma ifrån poilsen så tror inte jag att det var en snedtändning som han plötsligt vaknade upp från. Det känns också rätt troligt att han har psykologiskt misshandlat tidigare partners, och från det är steget inte särskilt långt till fysiskt våld. Särskilt med tanke på processen han drev mot sin förra sambo men även att han inte verkar ha någon kontakt med sina barns mamma heller, men däremot har förra sambon samt hans barns mamma kontakt. Jag tror att det kommer att komma fram en bild utav MGM som visar att han varit kontrollerande och hotfull i tidigare relationer också, även om han inte dömts för det. Att psykologiskt våld är straffbart är också väldigt, väldigt nytt. Typ från i år tror jag.

Nu kommer han troligen dömas för mord. Om psykologiskt våld förekom…. varför blev han med ut till landet?

Kan det vara så att han faktiskt blev galen att hon bjöd barnen och att det inte blev ”parets” semester?

Aldrig att hon ägnade 100% åt honom
Citera
2026-08-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helrolog
Thomas lär få problem med hyran år 3, inte en chans att behålla den. Vet inte om barn får ta över kontraktet, men de har redan skrivit sig på andra platser... Brinn Thomas!

När det gäller en hyresrätt så har hyresvärden rätt att säga upp kontraktet ifall hyresgästen inte kan bo där under lång tid, exempelvis vid ett långt fängelsestraff. Detta gäller även om hyresgästen fortsätter att betala hyran.

Någon som vet vem som äger fastigheten?
Citera
2026-08-08, 18:57
Medlem
Citat:
Hur vet vi det?

Han verkar ha erkänt noll.

Oavsett lär han ha varit starkare än kvinnan.
När andra utsatta får veta att det pågår en brottsutredning mot deras förövare, vågar de ofta träda fram, vilket ökar chansen till en fällande dom. Se bifogade länk.

https://www.kvinnotryck.se/sammanslutning-for-sexbrottsanklagade/

Skulle alltså inte förvåna mig om flera kvinnor kommer att träda fram! Detta bestialiska dåd indikerar att han även tidigare utövat våld/hot även om svinet inte finns i registren.
Senast redigerad av lont 2026-08-08 kl. 19:05.
Citera
2026-08-08, 18:57
Medlem
Citat:
Nu kommer han troligen dömas för mord. Om psykologiskt våld förekom…. varför blev han med ut till landet?

Kan det vara så att han faktiskt blev galen att hon bjöd barnen och att det inte blev ”parets” semester?

Jag menade psykologiskt våld mot tidigare partners. Kan hända att han började uttöva det mot BO också och att det var det som fick henne att säga att hon vill avsluta relationen och att han då flippade. Vem vet.
Citera
2026-08-08, 18:58
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
När det gäller en hyresrätt så har hyresvärden rätt att säga upp kontraktet ifall hyresgästen inte kan bo där under lång tid, exempelvis vid ett långt fängelsestraff. Detta gäller även om hyresgästen fortsätter att betala hyran.

Någon som vet vem som äger fastigheten?

Einar Mattsson verkar renovera den. Kulturfastighet. ( om jag fattat rätt adress)
Senast redigerad av vichy6 2026-08-08 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in