2026-08-08, 17:40
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Bara för att hennes man är våldsam så är alla det tydligen enligt hennes retorik.

Typiskt kvinnobeteende, nu har hon hållit på med det ett tag - uppmärksamheten har svalnat. Nu är det dags för avhopp, interjuver och bok.

Såg att någon hade skrivit att hon hade flyttat till Malmö. Blir väl tillsammans med någon arab nu.

Hon verkar vara sambo med en man med ett mycket svenskt namn.

Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Har hon nyss fått ett barn och är det hennes första?

Enligt artikeln fick hon sitt första och enda barn år 2021.
Citera
2026-08-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Hon verkar vara sambo med en man med ett mycket svenskt namn.

Enligt artikeln fick hon sitt första och enda barn år 2021.
Okej.
Jag frågade eftersom det i dag är barnperspektivet som gäller. Där ingår mig veterligen detta att inte låta barn växa upp och befinna sig i våldsamma miljöer.
Citera
2026-08-08, 17:53
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Har hon nyss fått ett barn och är det hennes första?

Inte nyss nej utan är 5 år. Men i början är det väl skitsamma. Är väl från typ 3 år det börjar spela roll. Sen lämnar man nog heller inte i en handvändning.

Får inte intrycket av artikeln att hon har barn sedan tidigare men du kanske vet?
Citera
2026-08-08, 17:58
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har inga fördomar. Min undran kom av denna lilla enkla orsak: Varför bor inte barnets pappa med henne och sonen på det skyddande boendet?
Sanna Hill tilldelades i maj ensam vårdnad om sin son. Södertörns tingsrätt beslutade interimistiskt att inte ge pappan umgängesrätt alls. Vårdnadstvisten är inte slutgiltigt avgjord, huvudförhandling är planerad till senare i år.

Att Sanna Hills reaktion mot extremhögerns kvinnohat har dröjt så länge beror delvis på att hon själv länge fick positiv uppmärksamhet i rörelsen, säger hon:

– Det är en speciell känsla som kvinna att vara med män som egentligen hatar kvinnor – men så är man själv populär bland dem. Man får väldigt bra självförtroende av det.
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag bor inte heller med mina barn. Jag är alltså en våldsman?..

Kanske det, hur ska vi veta?

Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
För att hennes namn är Sanna Hill = S. Hill = Silent Hill.

Det här draget har planerats av Makten i över tjugo år.

Fast i artikeln står det:
Talet 14 är en nazistisk uppmaning, ”de fjorton orden”: ”Vi måste säkra existensen av vårt folk och en framtid för våra vita barn”. 88 är ett nummerchiffer där 8 står för den åttonde bokstaven i alfabetet: 88 = HH = Heil Hitler.

– Och så mina initialer SH dessutom. Sieg heil 1488, hade man kunnat tänka.
Citera
2026-08-08, 18:01
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
"Jag bor inte heller med mina barn. Jag är alltså en våldsman?.."

Så alla som bor med sina barn kan vara våldsmän och alla som inte bor med sina barn kan vara våldsmän. Ja det stämmer ju, men är ändå en lek med ord eftersom bara 1 på 1000 är det, så man väntar tills det bevisats. Vem grubblar någonsin på den tusende mannen.

Kan tänka mig att du och Tomat även tänker att alla Nazister är våldsmän.

Själv tänker jag att alla AFA är våldsmän. Fast det är iofs korrekt, det är ju det som är syftet med AFA, våld.
Citera
2026-08-08, 18:01
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Okej.
Jag frågade eftersom det i dag är barnperspektivet som gäller. Där ingår mig veterligen detta att inte låta barn växa upp och befinna sig i våldsamma miljöer.

I artikeln står det att hon och barnet har levt i skyddat boende i 9 månader, att hon är i en vårdnadstvist med barnets pappa och att pappan fram till slutförhandlingen inte alls har umgängesrätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Inte nyss nej utan är 5 år. Men i början är det väl skitsamma. Är väl från typ 3 år det börjar spela roll. Sen lämnar man nog heller inte i en handvändning.

Får inte intrycket av artikeln att hon har barn sedan tidigare men du kanske vet?

I faktarutan står det att hon fick barn år 2021. Inte att hon fick ett av sina barn då. Hon berättar också att hon tog dagen efter-piller i smyg under sina år i rörelse och att hon bott i skyddat boende med barnet som är född 2021. Så jag tolkar det som ett enda barn. Det barn hon är i vårdnadstvist om nu.
Citera
2026-08-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
https://www.assarchristian.se/p/om-sanna-hills-oformaga-att-valja-ratt

Läser första delen av Christian Peterssons artikel om Sanna. Hon verkar onekligen ha ett förflutet av att ingå förhållanden med män med antingen utfört kända våldsbrott mot sina partners eller som i övrigt tycks handla psykiskt instabilt.

Det har varit ganska många fall nu av högerkvinnor på nätet som lajvat som sk trad wife och gjort sig ett namn på det som t ex Lauren Southern, och som sen visar sig vara precis motsatsen till vad dom utger sig för att vara. Dom är i branschen för att få uppmärksamhet utan speciellt hårt arbete. Tyvärr så simpar många män inom högern dessa kvinnor och låter dom få makt och karriär.

Här är en bra genomgång av vilka sorters kvinnor det är som blir "högerextrema" kvinnor på nätet (obs! Dessa kvinnor har inga likheter med konservativa och nationalistiska kvinnor.)

https://youtu.be/N6w_fqvFQ_U

Det ironiska är ju att Sanna Hill själv bevisar att kvinnor inte är att lita på och borde inte få makt och utrymme i debatten eftersom dom inte har några problem med att sälja ut sig till den som betalar bäst.
Citera
2026-08-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
För att hennes namn är Sanna Hill = S. Hill = Silent Hill.

Det här draget har planerats av Makten i över tjugo år.

Vad heter Sanna Hills barn och vad är betydelsen av Silent Hill?
Citera
2026-08-08, 18:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det har varit ganska många fall nu av högerkvinnor på nätet som lajvat som sk trad wife och gjort sig ett namn på det som t ex Lauren Southern, och som sen visar sig vara precis motsatsen till vad dom utger sig för att vara. Dom är i branschen för att få uppmärksamhet utan speciellt hårt arbete. Tyvärr så simpar många män inom högern dessa kvinnor och låter dom få makt och karriär.

Här är en bra genomgång av vilka sorters kvinnor det är som blir "högerextrema" kvinnor på nätet (obs! Dessa kvinnor har inga likheter med konservativa och nationalistiska kvinnor.)

https://youtu.be/N6w_fqvFQ_U

Det ironiska är ju att Sanna Hill själv bevisar att kvinnor inte är att lita på och borde inte få makt och utrymme i debatten eftersom dom inte har några problem med att sälja ut sig till den som betalar bäst.

Ja, och ju mer en trad-kvinna på Internet talar om vikten av traditonella könsroller, desto större varningsflagga på kvinnan.
Citera
2026-08-08, 18:10
Medlem
'
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
I artikeln står det att hon och barnet har levt i skyddat boende i 9 månader, att hon är i en vårdnadstvist med barnets pappa och att pappan fram till slutförhandlingen inte alls har umgängesrätt.

I faktarutan står det att hon fick barn år 2021. Inte att hon fick ett av sina barn då. Hon berättar också att hon tog dagen efter-piller i smyg under sina år i rörelse och att hon bott i skyddat boende med barnet som är född 2021. Så jag tolkar det som ett enda barn. Det barn hon är i vårdnadstvist om nu.
Tack för mer info:-)
"Vårdnadstvist"? Då är det alltså inte samhället som gått in för att skydda barnet från en våldsam miljö.
Då klarnar bilden ytterligare(åtminstone min bild)

Jag reagerade också på att hon inte verkar ha skyddad folkbokföring?
Citera
2026-08-08, 18:12
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Sanna Hills sommarprat på Frihetsnytt för två år sedan:

https://www.youtube.com/watch?v=WoZMGSlwItM

Så himla jävla bra! Den här underbara människan har alltså nu gått och blivit kompis med äckelsvinet Niklas Orrenius på DN...

Någon har inte varit snäll mot Sanna och det är därför som hon valt att göra så här.

Hjältinna och förebild!

Förebild?

Hon har ju egentligen inte gjort ett skit som gynnar personer som tänker etnonationalistiskt.

Hon har blivit tillsammans med notoriska kvinnoboxare om och om igen. Hon fick (antagligen) problem med det ekonomiska och springer till DN och gråter över hur dåliga män har behandlat henne dåligt.

Hon kunde ha bildat familj med en normal nationalist för länge sedan istället för att jaga söndertatuerade missfoster.
Citera
2026-08-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Sanna Hill tilldelades i maj ensam vårdnad om sin son. Södertörns tingsrätt beslutade interimistiskt att inte ge pappan umgängesrätt alls. Vårdnadstvisten är inte slutgiltigt avgjord, huvudförhandling är planerad till senare i år.

Att Sanna Hills reaktion mot extremhögerns kvinnohat har dröjt så länge beror delvis på att hon själv länge fick positiv uppmärksamhet i rörelsen, säger hon:

– Det är en speciell känsla som kvinna att vara med män som egentligen hatar kvinnor – men så är man själv populär bland dem. Man får väldigt bra självförtroende av det.

Fast i artikeln står det:
Talet 14 är en nazistisk uppmaning, ”de fjorton orden”: ”Vi måste säkra existensen av vårt folk och en framtid för våra vita barn”. 88 är ett nummerchiffer där 8 står för den åttonde bokstaven i alfabetet: 88 = HH = Heil Hitler.

– Och så mina initialer SH dessutom. Sieg heil 1488, hade man kunnat tänka.

Framkommer det varför hon fick ensam vårdnad? Det är rätt ovanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in