2026-08-08, 15:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Uhm? Jag letar i deras partiprogram just nu. Var det nån särskild punkt i Invandring som fick dig att reagera?

Att utländska kulturföreningar ska få stöd?

Det var inte under invandringen utan här: https://voltsverige.org/policyer/misc/tillampa-konsekvenser-vid-brott-mot-de-manskliga-rattigheterna

Hade dom varit verkligt konsekventa hade dom namned and shamed Hamas och Hizbollah också. Men det gör dom inte.

Edit: Dom säger ju explicit att dom stöder vare sig Hamas eller Hizbollah men det är vad det står implicit. Sverige har erkänt Palestina som en stat och då bör dom dömas efter samma måttstock som alla andra. Som svensk tycker jag personligen att om man inte fördömer alla i en sandlådekonflikt så kan man lika gärna inte fördöma någon.

Den som söker här på forumet kan bli varse att jag inte nödvändigtvis är en älskare av state Israel eller så kom inte med något sånt.
Senast redigerad av Fanten 2026-08-08 kl. 15:34.
Citera
2026-08-08, 15:31
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej men du tror å andra sidan att man kan göra MDMA utan negativa bieffekter, så vad du tror ger jag inte särskilt mycket för.
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nja... Vi som köper är kanske i minoritet, det är inte många gånger jag hört folk tacka nej om det bjudits.

Så ni tror att Ann-Charlotte 58 år med volvo, villa och vovve, skulle ta sig en joint nu när det är olagligt?

I USA kan man se hur normerna har förändrats sen legaliseringen. Jag har sett på flera olika reality-tvprogram hur folk som aldrig annars skulle ha rökt på nu gör det. Till exempel hur en grupp vanliga mammor röker på en lördag kväll när dom umgås, för att göra något festligt. Dessa kvinnor skulle knappast ha gjort detta när det var olagligt. Tror ni inte också det?
Citera
2026-08-08, 15:36
Medlem
Citat:
Det var inte under invandringen utan här: https://voltsverige.org/policyer/misc/tillampa-konsekvenser-vid-brott-mot-de-manskliga-rattigheterna

Hade dom varit verkligt konsekventa hade dom namned and shamed Hamas och Hizbollah också. Men det gör dom inte.

Ah, sorry. Såg den rubriken, men jag var nog för trött för att dra den slutsatsen Jaså det var märkligt ja. Du har rätt i att man dömer bägge parterna ja (som i Iran/Saudiarabien)

Personligen är jag inte heller så förtjust i att mer makt flyttas till EU (närhets/subsidaritetsprincipen håller jag hårt på) Jag föredrar nog också pappers-valsedlar (en gemensam för alla partier) än att man skriver ut en digitalt (lämnar fotspår efter sig?) även om Volt kan få applåder just i den här frågan
Citera
2026-08-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Så ni tror att Ann-Charlotte 58 år med volvo, villa och vovve, skulle ta sig en joint nu när det är olagligt?

I USA kan man se hur normerna har förändrats sen legaliseringen. Jag har sett på flera olika reality-tvprogram hur folk som aldrig annars skulle ha rökt på nu gör det. Till exempel hur en grupp vanliga mammor röker på en lördag kväll när dom umgås, för att göra något festligt. Dessa kvinnor skulle knappast ha gjort detta när det var olagligt. Tror ni inte också det?
Anekdotisk bevisföring är sällan en lyckad väg.
Citera
2026-08-08, 15:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Jag tror att den här gruppen som 'aaaldrig skulle göra något olagligt' gjorde det när dom gick på college och har således redan en gång i tiden testat på det och har kunnat tänka sig att göra det igen. Men eftersom dom är 'ordentliga medborgare', och förmodligen i fina gated communities, så har dom helt enkelt inte haft möjligheten. ´

Vidare så är det här Sverige och vi har helt annan kultur än vad USA har.
Citera
2026-08-08, 15:37
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Legalisera tryptaminer istället.

Men nej komma inte att inträffa, isf är vi sist ut i världen med det -den dagen.
Hålla käften, lyda regeringen, kika mellon och betala skatter på skatter får vi göra iaf.

Finns inget utrymme att få tänka själv, då kansje vi upofattar att vi INTE behöver vår regering, hur skulle det se ut lixom.
Citera
2026-08-08, 15:39
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Anekdotisk bevisföring är sällan en lyckad väg.

Det är inget som behöver bevisas. Det jag pratar om är självklarheter.
Citera
2026-08-08, 15:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ah, sorry. Såg den rubriken, men jag var nog för trött för att dra den slutsatsen Jaså det var märkligt ja. Du har rätt i att man dömer bägge parterna ja (som i Iran/Saudiarabien)

Personligen är jag inte heller så förtjust i att mer makt flyttas till EU (närhets/subsidaritetsprincipen håller jag hårt på) Jag föredrar nog också pappers-valsedlar (en gemensam för alla partier) än att man skriver ut en digitalt (lämnar fotspår efter sig?) även om Volt kan få applåder just i den här frågan
Det gör nog jag också, föredrar pappersvalsedlar alltså. Det är dock inte en lika stor dealbreaker för mig som att dom tar ställning i konflikter som jag inte vill ta ställning i. Men annars på det stora hela så verkar dom ju rätt vettiga. Har ju sett sämre partier flyta upp man säger så.
Citera
2026-08-08, 16:06
Avstängd
Vad fan är partiet Volt? Är det dem som inte följer strömmen? Med han Ampär Strömsund, som sladdade av vägen när han tog en Ohmväg pga att han gjort motstånd?
Citera
2026-08-08, 16:07
Medlem
Citat:

Det kan givetvis ha betydelse vart i landet man vuxit upp och levt men cannabis är ju inte direkt något nytt påfund och jag tror knappast att min pappa som föddes 1947 är särskilt unik från sin generation att ha rökt. Min erfarenhet när jag har bjudit mina föräldrar och deras kompisar på t.ex midsommar är att ingen tackat nej. Det ska kanske sägas att jag visserligen bara bjudit de som jag känt är någorlunda liberala i sitt förhållningssätt.

Sen vet jag ju att du inte har helt fel, det finns ju många som ser "knark" framför sig och tror att det är något helt annat än det är. Tror dock att vi är på väg bort från det synsättet i och med att saker och ting blivit bra mycket mer tillgängliga idag jämfört med förr.

Nu känner jag mig lite bortdribblad och minns knappt ämnet men min förhoppning är att folk ska börja njuta mer av livet och inte vara så förbannat rädda för de naturliga växter som finns och som får oss att må bra.
Citera
2026-08-08, 16:15
Medlem
Citat:
Det gör nog jag också, föredrar pappersvalsedlar alltså. Det är dock inte en lika stor dealbreaker för mig som att dom tar ställning i konflikter som jag inte vill ta ställning i. Men annars på det stora hela så verkar dom ju rätt vettiga. Har ju sett sämre partier flyta upp man säger så.

Jag hoppade lite fram och tillbaka i parti-programmet. Det där med valsedlar var nog andra punkten jag fokuserade på. Inte nödvändigtvis något som hamnar på min "Topp 5" (kanske Topp 10)

Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Vad fan är partiet Volt? Är det dem som inte följer strömmen? Med han Ampär Strömsund, som sladdade av vägen när han tog en Ohmväg pga att han gjort motstånd?

En "pan-europeisk rörelse" (med dotter-partier i olika europeiska länder)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Volt_Europa

Starkt "pro-EU" först och främst
Citera
2026-08-08, 16:19
Avstängd
Citat:
Jag hoppade lite fram och tillbaka i parti-programmet. Det där med valsedlar var nog andra punkten jag fokuserade på. Inte nödvändigtvis något som hamnar på min "Topp 5" (kanske Topp 10)

En "pan-europeisk rörelse" (med dotter-partier i olika europeiska länder)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Volt_Europa

Starkt "pro-EU" först och främst
Låter osofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in