Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Så ni tror att Ann-Charlotte 58 år med volvo, villa och vovve, skulle ta sig en joint nu när det är olagligt?
I USA kan man se hur normerna har förändrats sen legaliseringen. Jag har sett på flera olika reality-tvprogram hur folk som aldrig annars skulle ha rökt på nu gör det. Till exempel hur en grupp vanliga mammor röker på en lördag kväll när dom umgås, för att göra något festligt. Dessa kvinnor skulle knappast ha gjort detta när det var olagligt. Tror ni inte också det?
Det kan givetvis ha betydelse vart i landet man vuxit upp och levt men cannabis är ju inte direkt något nytt påfund och jag tror knappast att min pappa som föddes 1947 är särskilt unik från sin generation att ha rökt. Min erfarenhet när jag har bjudit mina föräldrar och deras kompisar på t.ex midsommar är att ingen tackat nej. Det ska kanske sägas att jag visserligen bara bjudit de som jag känt är någorlunda liberala i sitt förhållningssätt.
Sen vet jag ju att du inte har helt fel, det finns ju många som ser "knark" framför sig och tror att det är något helt annat än det är. Tror dock att vi är på väg bort från det synsättet i och med att saker och ting blivit bra mycket mer tillgängliga idag jämfört med förr.
Nu känner jag mig lite bortdribblad och minns knappt ämnet men min förhoppning är att folk ska börja njuta mer av livet och inte vara så förbannat rädda för de naturliga växter som finns och som får oss att må bra.