2026-08-08, 11:41
Medlem
Nu är tråden om mannen i hushållet. Men vilket sommarlov kidsen måste ha, morsan sitter och jagar upp sig över Pride på insta.
Citera
2026-08-08, 11:46
Medlem
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Fyfan. Hade det inte varit för Baronens fullständigt osympatiska personlighet hade jag nästan tyckt lite synd om honom.

Tänk hur han under alla dessa år kallat Jocke för en god vän, men ändå kan han inte ens få en liten inbjudan, där det säkert måste handla om flera hundra som får komma.

Jag är kluven till hur deras relation faktiskt ser ut.
Jag menar jag har mig veterligen inte sett de två bråka offentligt någonsin? Och har då följt Byfånen sedan storhetstiden 2017.

Att han inte är bjuden eller kommer på bröllopet är ingen direkt shocker, den alkoholfria Baronen klarar helt enkelt inte av sociala tillställningar.

Utåt sett däremot så varken ser eller hör man Jockiboi nämna Baronen. Trots alla strider kuksugarbaronen tagit för den blonderade mytomanen så är det ingen som kommer till försvar när Baronen blir bestämd, utsätts för "mordhot" fejkade ai-bilder. m.m

Jockiboi har däremot använt ljudet från Skilleras påstådda "mordhot" i sin podd. (Med tron om att det skulle låta sig vara riktat mot Jockiboi)

Trots ALLT så fortsätter Baronen tala gott om Jockiboi, jag menar - han behöver ju inte? Han får absolut ingenting ut av det mer än kanske löftet att inte bli stämd av Jockiboi.

Aldrig att dem liksom skriver enskilt med varandra, allt tas i gruppchatten.

Den lättkränkta Baronjävelen som inte tvekar att hänga ut vem som helst som begår honom den minsta oförrätt.

Vänskapen är ett mysterium.

Baronjävel - Att inte lägga ut hela Gubbhyllan-gruppen för allmän beskådan är som att ha en trisslott med garanterad miljonvinst men strunta i att skrapa.

FÖRSTÅ HUR MYCKET VÄRDE SOM BOKSTAVLIGEN FINNS I DIN TELEFON!!!
Citera
2026-08-08, 11:48
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Nu är tråden om mannen i hushållet. Men vilket sommarlov kidsen måste ha, morsan sitter och jagar upp sig över Pride på insta.
Ingen fara! De två sönerna ”tränar” (misshandlar varandra) i vardagsrummet medan den småkukade FegisBaronen med kvinnohöfter tar pauser då och då (mellan runkningar och förtalsvideoinspelningar) för att sitta och prata bebisspråk med sin dotter och måla naglarna.

Det är så en riktig kickassfarsa gör. Han är ju ”ansvarig för uppfostran”!

Allt Gott,! ❤️
Senast redigerad av GreenBattery 2026-08-08 kl. 12:18.
Citera
2026-08-08, 12:39
Medlem
Inget trummande på länge. Tvingats sälja det?
Citera
2026-08-08, 12:52
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Inget trummande på länge. Tvingats sälja det?
Kanske ”tappat bort” trumpinnarna?

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-08-08, 13:03
Avstängd
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Jag menar jag har mig veterligen inte sett de två bråka offentligt någonsin? Och har då följt Byfånen sedan storhetstiden 2017.

Att han inte är bjuden eller kommer på bröllopet är ingen direkt shocker, den alkoholfria Baronen klarar helt enkelt inte av sociala tillställningar.

Utåt sett däremot så varken ser eller hör man Jockiboi nämna Baronen. Trots alla strider kuksugarbaronen tagit för den blonderade mytomanen så är det ingen som kommer till försvar när Baronen blir bestämd, utsätts för "mordhot" fejkade ai-bilder. m.m

Jockiboi har däremot använt ljudet från Skilleras påstådda "mordhot" i sin podd. (Med tron om att det skulle låta sig vara riktat mot Jockiboi)

Trots ALLT så fortsätter Baronen tala gott om Jockiboi, jag menar - han behöver ju inte? Han får absolut ingenting ut av det mer än kanske löftet att inte bli stämd av Jockiboi.

Den lättkränkta Baronjävelen som inte tvekar att hänga ut vem som helst som begår honom den minsta oförrätt.

Baronjävel - Att inte lägga ut hela Gubbhyllan-gruppen för allmän beskådan är som att ha en trisslott med garanterad miljonvinst men strunta i att skrapa.

Ibland undrar jag om inte jockiboi och anjo har så ohälsosamma mängder med info om lilla baronen att han helt enkelt inte vågar något annat än slicka deras röv.

Är rätt över övertygad att han inte FICK, delta i Hatet. På uppmaning av gollum å fettsäcks lasanjo.
Citera
2026-08-08, 13:31
Medlem
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Ibland undrar jag om inte jockiboi och anjo har så ohälsosamma mängder med info om lilla baronen att han helt enkelt inte vågar något annat än slicka deras röv.

Är rätt över övertygad att han inte FICK, delta i Hatet. På uppmaning av gollum å fettsäcks lasanjo.

Absolut det har dem nog. Men vi får ställa det i paritet med vad Baronen har på dem.

Byfånen har varit väldigt duktig med att avslöja sina egna lögner, bedrägerier med mera. Noll integritet.

Jag tänker såhär:
Vad finns det kvar liksom? AnJo och Jocke är betydligt bättre på att ljuga och gaslighta följare än Byfånen.

Och vad ska dem göra? Ringa och falskt anmäla Rask till soc, beställa konstiga saker på postorder, skicka betydelselösa hot?
På den fronten är nog (trots överdrifter) Rask mest erfaren och tålig. Hans lista på människor han tidigare förtalat är lång, och han har mig veterligen aldrig utsatta för någon fysisk konsevens.

Låter nästan som om jag försvarar horbaronen, men tror faktiskt att Bo-Görans inbjudan till att bemöta "kritiken" som skulle riktas mot honom i dokumentären var äkta.

Däremot så tog baronen väldigt hårt vid formuleringen.
"Kritik? Narrativet är redan satt!!"

Baronen hade nog lite skadeglädje när han fick höra att Anjo är den som lurade in Jockiboi i konfrontationen som blev början på hans förfall.

Jag tror också att han tackade nej till medverkan efter att ha fått höra om Bo Görans besök i Norrköping
Senast redigerad av Psysation 2026-08-08 kl. 13:38.
Citera
2026-08-08, 13:53
Avstängd
GreenBatterys avatar
Senaste statsen på Socialblade:
den småkukade FegisBaronen har ungefär hälften av Axels siffror. HudHertigen har ungefär dubbla Axels siffror.

Det gör bra nu! Tur att podden går så bra!!

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-08-08, 13:56
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Är bröllopet fortsättningen på eller ersättningen av ”en annan del av Köping”? Det verkar så.
Haha Gollum och Fiona gifter sig!
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Fyfan. Hade det inte varit för Baronens fullständigt osympatiska personlighet hade jag nästan tyckt lite synd om honom.

Tänk hur han under alla dessa år kallat Jocke för en god vän, men ändå kan han inte ens få en liten inbjudan, där det säkert måste handla om flera hundra som får komma.

Inse, Baronen. Det är inte värt att förtala folk för den här mannens räkning. Du riskerar din egen frihet för en man som helst inte vill ha med dig att göra. Du är till honom vad en trammad 15-årig kontraktsmördare är till Kurdiska räven. Ett redskap som enkelt kan bytas ut när du inte behövs längre.
Haha har tänkt precis samma, att om han inte var en narcissist så hade jag tyckt synd om honom av samma anledning som du skriver! Fan att vara en riktig bitch under flera år utan att få något överhuvudtaget för det, måste svida som fan. På ett sätt så hoppas jag att Rask vågar gå emot Jocke sen om han någonsin faller! Det skulle ju typ vara Rasks enda väg emot förskoning.
Citera
2026-08-08, 13:59
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Absolut det har dem nog. Men vi får ställa det i paritet med vad Baronen har på dem.

Byfånen har varit väldigt duktig med att avslöja sina egna lögner, bedrägerier med mera. Noll integritet.

Jag tänker såhär:
Vad finns det kvar liksom? AnJo och Jocke är betydligt bättre på att ljuga och gaslighta följare än Byfånen.

Och vad ska dem göra? Ringa och falskt anmäla Rask till soc, beställa konstiga saker på postorder, skicka betydelselösa hot?
På den fronten är nog (trots överdrifter) Rask mest erfaren och tålig. Hans lista på människor han tidigare förtalat är lång, och han har mig veterligen aldrig utsatta för någon fysisk konsevens.

Låter nästan som om jag försvarar horbaronen, men tror faktiskt att Bo-Görans inbjudan till att bemöta "kritiken" som skulle riktas mot honom i dokumentären var äkta.

Däremot så tog baronen väldigt hårt vid formuleringen.
"Kritik? Narrativet är redan satt!!"

Baronen hade nog lite skadeglädje när han fick höra att Anjo är den som lurade in Jockiboi i konfrontationen som blev början på hans förfall.

Jag tror också att han tackade nej till medverkan efter att ha fått höra om Bo Görans besök i Norrköping
Det finns en anledning till att den småkukade FegisBaronen inte är med i de stora chattarna med husse och valpen: de vet att han är oförmögen att hålla tyst. Han läcker som ett såll om ALLT.

Därför tror jag också att husse och valpen jobbade stenhårt på att den småkukade FegisBaronen absolut inte skulle träffa BGB. Han hade sjungit som en kanariefågel om allt plus hittat på lite egna grejer/slutsatser för att låtsas att han varit mer insatt och involverad än han var (han var ju inte med i chatten).

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-08-08, 14:03
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Haha har tänkt precis samma, att om han inte var en narcissist så hade jag tyckt synd om honom av samma anledning som du skriver! Fan att vara en riktig bitch under flera år utan att få något överhuvudtaget för det, måste svida som fan. På ett sätt så hoppas jag att Rask vågar gå emot Jocke sen om han någonsin faller! Det skulle ju typ vara Rasks enda väg emot förskoning.
Jockiboi har ju bjudit in honom till olika event men det är ju lugnt för den småkukade FegisBaronen vågar ju sig inte utanför Trosas stadsgräns så han tackar ju nej. Smart av Jockiboi.

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-08-08, 14:05
Medlem
Citat:

Det har aldrig hänt att de bråkat, och något sådant kommer aldrig att hända heller. Anledningen till det är Joakims höga status. En status som Baronen hade bytt ut sina barn mot att själv få ha. Det är så Baronens narcissistiska personlighetsstörning fungerar. Eftersom Jocke har den statusen han har kommer Baronen aldrig göra någonting för att stöta sig med Jocke. Jag vill minnas att Joakim någon gång kommenterat Baronens beteende och varit kritisk till honom, något som givetvis inte bemöttes av ovanstående anledning. Hade det varit någon puttinutt-människa som gjort samma sak hade Baronen bemött samma sak genom att hitta angreppsvinklar på kritikern, och pumpat ut förtalsvideor där kontentan är ”Du är inte bättre själv”.

Av samma anledning bemötte inte Bajsmannen Chrippas pikar mot honom förrän Jocke och Chrippa blev ovänner. När de umgicks hela tiden lät Baronen allting passera. När han kände sig safe pumpade han ur sig fler förtalsvideor än någon annan, med kontentan ”Du är inte bättre själv”.

Av den anledningen tolererar Jocke Baronen. Jocke vet att Baronen kommer vara lojal till honom oavsett vad. Men liksom alla kan se det ser ju han också hur inställsam Baronen är, och sådana människor vill man helst inte ha runt sig mer än nödvändigt. För det handlar ju inte om lojalitet i egentlig mening. Det handlar om att Baronen anser att han har en stor personlig vinning av att vara associerad med Joakim. Om hans status någon gång försvinner, kommer även Baronen vända honom ryggen. Förmodligen först av alla. Men som det är just nu kommer Baronen tugga i sig allt Jocke säger, och även smutsa ned sina händer för att göra Jocke nöjd.

Jag har många gånger sagt att jag tror att om det lades fram på rätt sätt, så hade Baronen varit benägen att mörda någon som Jocke behövde få undanröjd. Det förstår man att det kan vara en bra person att ha på sitt team i vissa situationer. Men han är samtidigt för störd för att man vill ha honom alldeles för nära inpå sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in