Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Är det någon annan än Wallincus som ser att jag skrivit ned fel siffror?
Du länkar inte dina siffror förrän
efter jag gjort det åt dig så hur skall någon kunna veta vad du tittar på?
Nej, just det.
Och nu till din fråga, står längst upp i tabellen.
Prisutveckling Riket 3 månader = -1,5%
Det du försöker göra är att vilseleda genom att utelämna viktiga delar så som att nu ser vi ett mycket efterlängtat trendbrott i prisutvecklingen där vi haft negativ utveckling under lång tid men nu äntligen föll priserna.
Detta välkomna besked har potentialen att tvinga fram en uppdatering av prognoserna, enligt en artikel i
SVT:
"SBAB har tidigare räknat med att bostadspriserna ska öka med mellan fyra och fem procent både i år och nästa år. Efter den svaga utvecklingen i juli öppnar banken nu för att årets prognos kan behöva sänkas.
– Jag vill invänta och se utvecklingen för augusti och september, men den svaga prisutvecklingen för lägenheter i juli kan innebära att vi justerar ned prognosen för årets prisuppgång, säger Robert Boije chefsekonom SBAB."
Så jo, du vilseleder genom att skippa fram till delen som passar ditt narrativ för under juli månad och 3 månadersperioden så sjönk priserna
Hoppas nu att den positiva utvecklingen håller i sig och vi får ett rejält tapp nästa månad!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaenkelberrie
Det blir ett tillskott att ackumulera för pensionen när vi säljer av. Hyrestorskarna har knappast fått en värdeökning under 2026 på flera hundra tusen 😁😁😁
Hyresrätter brukar inte tillskrivas något värde alls så det är korrekt att de inte sett en värdeökning på hyresrätter under 2026 alls. Ni står med andra ord på jämn fot, du har inte heller tjänat några pengar under 2026 men det vet du redan.
Så din plan är att bli hemlös inför pensionen? Inte ett val jag hade gjort själv men jag har hört mycket gott om van-life där folk bor i bilen. Det kanske kan passa dig när du går i pension om ett par år