Citat:
Vad du inte förstår är att samhället har förändrats med dessa kraftigt ökade bostadspriser, många får låna eller rent får pengar av sina föräldrar till första bostaden, dels föräldra själva har extremt låga boende kostnader o kraftiga värdekökningar, samt en större del får stora arv genom föräldras bostäder säljs.
Poängen är att vi går mot demografisk kollaps.
Vem skall köpa bostäderna för dessa överdrivna priser i framtiden?
Vi ser redan denna utveckling nu när billiga "instegslägenheter" till bostadskarriären inte ser samma prisökningar som förr jämfört med dyrare lägenheter. Trycket uppåt finns inte kvar för det finns inte folk till det.
Det är skrämmande hur låg kunskapsnivå du har och vilken dåligt självbild du har.
Det är likaså tröttsamt att försöka tyda din text för det är mer eller mindre flow of thoughts där du hoppar mellan icke relaterade tankar.
Jag fick rätt, du fick bevis presenterat för dig och du återgår till förolämpningar som du alltid gör.
Ekbo har fått det motbevisat flera gånger om eftersom bostadspriserna på successiosmarknaden ökar mer än produktionskostnaderna för nybyggen och det har inte ändrats sedan igår.
Alla dessa argument är motbevisade gång efter gång efter gång och det är tröttsamt att ständigt presentera fakta för dig och ekbo bara för att ni skall avfärda det med krav på mer fakta i hopp om att nästa gång blir resultatet annorlunda.
Verkligheten förändras inte bara för att du blundar för den och ekbos favoritargument (bevisa det för mig annars har du fel) som även du kör med funkar inte.
Eftersom det är du som påstår att bostadsprisökningen inte medfört att bostäder är dyrare idag så varför inte bevisa det med lite fakta?
Stämmer det du säger finns det gott om fakta, säkerligen...
Trots allt, du bad mig kolla på SCB för relevant fakta en gång i tiden och då hittade vi fakta från SCB:
Vem skall köpa bostäderna för dessa överdrivna priser i framtiden?
Vi ser redan denna utveckling nu när billiga "instegslägenheter" till bostadskarriären inte ser samma prisökningar som förr jämfört med dyrare lägenheter. Trycket uppåt finns inte kvar för det finns inte folk till det.
Det är skrämmande hur låg kunskapsnivå du har och vilken dåligt självbild du har.
Det är likaså tröttsamt att försöka tyda din text för det är mer eller mindre flow of thoughts där du hoppar mellan icke relaterade tankar.
Jag fick rätt, du fick bevis presenterat för dig och du återgår till förolämpningar som du alltid gör.
Ekbo har fått det motbevisat flera gånger om eftersom bostadspriserna på successiosmarknaden ökar mer än produktionskostnaderna för nybyggen och det har inte ändrats sedan igår.
Alla dessa argument är motbevisade gång efter gång efter gång och det är tröttsamt att ständigt presentera fakta för dig och ekbo bara för att ni skall avfärda det med krav på mer fakta i hopp om att nästa gång blir resultatet annorlunda.
Verkligheten förändras inte bara för att du blundar för den och ekbos favoritargument (bevisa det för mig annars har du fel) som även du kör med funkar inte.
Eftersom det är du som påstår att bostadsprisökningen inte medfört att bostäder är dyrare idag så varför inte bevisa det med lite fakta?
Stämmer det du säger finns det gott om fakta, säkerligen...
Trots allt, du bad mig kolla på SCB för relevant fakta en gång i tiden och då hittade vi fakta från SCB:
"Mellan 2011 och 2020 har hushållens disponibla inkomst, medianvärdet, ökat med 25 procent. Under samma period har medianvärdet för bostadsrättspriset ökat med 100 procent. Det urholkar hushållens köpkraft då hushållen får lägga mer av sin inkomst på bostadsköpet...Vilket effektivt slog hål på myten om att vi inte lägger mer på bostäder idag än förr
När det inte är jämvikt mellan inkomstutvecklingen och bostadspriserna kan det leda till en mer eller mindre dramatisk korrigering av bostadspriser med prisfall som följd."

Bostäder är dyrare idag och det går inte att motbevisa vilket leder till att man drar in helt irrelevanta faktorer som ekbo försöker med
Det är alltså helheten som spelar roll, börsen konstanta uppgång även den bidrar till bostäder ökar i pris. samt vi har nu tryggare ränte spärar, som du sett nu för 2 år sedan räntan gick inte upp så högt, dom flesta fick bara 2-3000kr mer i räntekostnad per månad.
Man måste o det är ett krav att ta helhetsbilden för att förstå bostandsmarknaden, det är amatörer som vill lyfta ut vissa delar, det är dessa som har lägsta kunskaps nivån varför marknade fungera som den gör.