Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Du verkar återigen inte förstå att vi i praktiken pratar om två helt olika saker i detta läget.
Nej.. skillnaden mellan dig och mig är att jag förordar ett system där uppgifter faktiskt faktagranskas och dubbelkollas innan livsavgörande beslut kan fattas. Det ska inte avgöras i domstol med SEKUNDÄRKÄLLOR som grund. Precis som advokaten Ulrika Wangle skrev. Det ska inte behövas ett journalistteam, att föräldrar ska ha tur och råka känna expertvittnen och att föräldrarna känner till att man måste dokumentera allt och ladda ner alla journaler innan de spärras i sådana här ärenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Jag håller helt med dig om att försvaret ska ha tillgång till att tillgänglig information vid LVU ärende för att kunna lyfta en objektiv bild för domstolen. Där är vi helt överens. Soc verkar även utifrån den externa granskningen ha agerat fel.
Ja och det är precis det föräldrar INTE har. Och det är därför LVU-processen på det stora hela inte har en rättssäker konstruktion. Det spelar ingen roll om det är Adam, Elsa eller Leo eller något annat barn. Det är samma system för alla som går igenom denna djupt rättsosäkra process.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Det vi inte är överens om, och det jag har påpekat hela tiden, är att det inte är svart eller vitt. Vi vet inte hur förloppet har varit. Vi kan inte med all säkerhet säga att det är ordinationen av droppet som har förorsakat allt detta. Det är inte svart eller vitt. Det är i praktiken det som jag och vissa andra har påtalat hela tiden och som föranlett anledningen till att jag ens skriver i denna tråden.
Ja nu börjar du med dina dimridåer igen för att skydda myndigheten och vården. "vi kan inte veta" "det är inte svart eller vitt". Vad vi vet är att Elsa är hemma igen, det finns dubbla Lex Sarah-anmälningar och en dold extern utredning som aldrig diariefördes som visar på grova brister i handläggningen. Och det visar sig att att jag haft rätt hela tiden. Central information har undanhållits domstol och nämnd och därför placerades Elsa onödigt länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Det föreligger en hel del diskrepanser som man onyanserat måste köpa (eller inte ha medicinsk kompetens för att kunna förstå) för att denna förklaring ska vara heltäckande.
Ja precis som det finns diskrepanser mellan primär och sekundärkällor. Men det förstår du inte.. eller snarare, du vill inte förstå. För då kan det ju visa sig att myndigheten och vården har fel. Hemska tanke!
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Tyvärr så verkar du enbart slå ner på myndigheter och vården i detta fall. Du litar blint på dina egna bedömningar och har svårt att se andra nyanser är dina egna slutsatser.
Det är inte bara jag som slår ner på myndigheten och vården. Det finns dubbla Lex Sarah-anmälningar och det finns en dold extern utredning som mörkades. Say no more. Ge upp! Vi har allt svart på vitt. Det var precis som jag sa från början och mycket riktigt kom Elsa hem. Alla dina systemriddarkompisar har lämnat tråden. Kolla vad Ugglan skrev. Du sa inte emot honom när han vräkte ur sig så mycket felaktigheter. Men när jag håller mig till fakta och primärkäller så blir det tuppjuck i din hjärna.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Vi måste kunna bedöma alla aktörer inblandade i ett sådant här ärende på ett objektivt sätt. Annars faller både barnskyddet och rättssamhället.
JA och det blir inte objektivt om socialtjänsten tillåts i smyg plocka bort allt som talar emot en placering. Det är just det som är pudelns kärna.